Overige E-auto's

Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Casss »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Tesla laat vrijdag het eerste productiemodel van de langverwachte Tesla Model 3 van de band rollen.
http://www.ad.nl/economie/nieuwe-tesla- ... ~a1359217/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Casss »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Overige E-auto's

Bericht door Hachy »

Het valt me eigenlijk wel tegen wat het bereik is. 345km, oke er staat 'vanaf' bij, maar dat is slechts 45km boven het real-life-bereik van een 41kWh Zoé. (300km). Ik had altijd het idee dat een gemiddelde Tesla gemakkelijk de 500km aantikt maar dat valt in de praktij dus nog wel wat tegen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Casss »

Artikel Volkskrant van presentatie Model 3 afgelopen vrijdagnacht
https://s.vk.nl/s-a4508773/?_sp=a11f563 ... 1355623589

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ipepb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2016 00:07
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door ipepb »

Hachy schreef:Het valt me eigenlijk wel tegen wat het bereik is. 345km, oke er staat 'vanaf' bij, maar dat is slechts 45km boven het real-life-bereik van een 41kWh Zoé. (300km). Ik had altijd het idee dat een gemiddelde Tesla gemakkelijk de 500km aantikt maar dat valt in de praktij dus nog wel wat tegen.
Ik rij zowel Tesla als Zoé. Het grootste voordeel van de Tesla is niet zozeer de range als wel de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de laadvoorzieningen. Met wintersport naar Italie moet ik op 1200km misschien ook wel 4 of 5x superchargen, rijd dus nauwelijks meer dan 200km per lading. Maar dat geeft lang niet zoveel stress als het rondje Alkmaar-de Bilt-Rotterdam-Alkmaar dat ik een tijdje geleden in de Zoé maakte. Met een defecte EV-box in de Bilt, 'rood-geneuzel'aan de snellader in Harmelen en een discoende EVbox in Rotterdam was dat een allerminst ontspannen reis. Zolang Renault en andere fabrikanten zo weinig verantwoordelijkheid nemen voor de totaalbeleving van het elektrisch rijden ('nee hoor meneer, hier in onze garage laadt hij prima, het ligt vast aan de laadpaal') zie ik verdraaid weinig concurrentie voor de Model 3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Overige E-auto's

Bericht door Nivve »

ipepb schreef:
Hachy schreef:Het valt me eigenlijk wel tegen wat het bereik is. 345km, oke er staat 'vanaf' bij, maar dat is slechts 45km boven het real-life-bereik van een 41kWh Zoé. (300km). Ik had altijd het idee dat een gemiddelde Tesla gemakkelijk de 500km aantikt maar dat valt in de praktij dus nog wel wat tegen.
Ik rij zowel Tesla als Zoé. Het grootste voordeel van de Tesla is niet zozeer de range als wel de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de laadvoorzieningen. Met wintersport naar Italie moet ik op 1200km misschien ook wel 4 of 5x superchargen, rijd dus nauwelijks meer dan 200km per lading. Maar dat geeft lang niet zoveel stress als het rondje Alkmaar-de Bilt-Rotterdam-Alkmaar dat ik een tijdje geleden in de Zoé maakte. Met een defecte EV-box in de Bilt, 'rood-geneuzel'aan de snellader in Harmelen en een discoende EVbox in Rotterdam was dat een allerminst ontspannen reis. Zolang Renault en andere fabrikanten zo weinig verantwoordelijkheid nemen voor de totaalbeleving van het elektrisch rijden ('nee hoor meneer, hier in onze garage laadt hij prima, het ligt vast aan de laadpaal') zie ik verdraaid weinig concurrentie voor de Model 3.
Harmelen is niet (meer) de schuld van de Zoe, deze is ondertussen al jaren onbruikbaar. Heb 2 jaar geleden dit aangekaart bij de uitbater en laatst nogmaals. Dat ding wordt gewoon nooit gerepareerd en ik krijg ook nooit mails terug dat ze er naar gaan kijken. Zowel ik als mijn broer kunnen er niet laden met de Zoe, zelfde symptomen als een laadpaal met slechte aardig (gelijk bij initiëren al rode neus).

Op de nieuwe Fastneds en deze paal na heb ik dan ook eigenlijk nooit problemen met laden. Ook laatst tijdens mijn rit Alphen-Nijmegen-Friesland-Alphen niet. Maar goed, dat is anecdotal, de Zoe heeft altijd wel meer problemen gehad dan andere auto's.
Was die ev-box overigens niet te fixen met een belletje naar hun om hem op 13A te zetten?
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ipepb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2016 00:07
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door ipepb »

Je illustreert precies mijn punt. In Harmelen heb ik Allego gebeld, vriendelijke helpdesk had geen idee waar ik het over had, ging paal resetten enzo. Een Ioniq die er met mij stond kon wel laden 'dus het zal wel aan uw auto liggen meneer'.
EV-box gebeld maar die kwam ook niet verder dan resetten. Gelukkig vertrok de buurauto aan dezelfde paal en toen deed hij het wel weer (even).
Ik hoef eigenlijk nooit met Tesla te bellen maar als ik dat wel doe dan lossen ze het ook op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Overige E-auto's

Bericht door Nivve »

ipepb schreef:Je illustreert precies mijn punt. In Harmelen heb ik Allego gebeld, vriendelijke helpdesk had geen idee waar ik het over had, ging paal resetten enzo. Een Ioniq die er met mij stond kon wel laden 'dus het zal wel aan uw auto liggen meneer'.
EV-box gebeld maar die kwam ook niet verder dan resetten. Gelukkig vertrok de buurauto aan dezelfde paal en toen deed hij het wel weer (even).
Ik hoef eigenlijk nooit met Tesla te bellen maar als ik dat wel doe dan lossen ze het ook op.
Maar beiden problemen had je dus uberhaupt nooit gehad als respectievelijk Allego de paal 2 jaar geleden had gefixed (toen heb ik voor het eerst het probleem aangekaart, later nog twee keer) en EV-Box de oplossing voor hun palen had uitgerold (helpdesk heeft tegen mij bevestigd dat ze dit bewust per incident doen en niet allemaal in één keer).
Dus ik beschouw dit zeker niet als de schuld van de auto, als blijkbaar de uitbaters nalatig zijn geweest om de oplossingen toe te passen. Dan had je uberhaupt nooit naar de helpdesk hoeven bellen.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Overige E-auto's

Bericht door Hachy »

Dan heb je ook nog het verschil dat laden bij Renault het beste werkt bij laatste software updates maar daarvoor moet je naar de garage. Tesla doet dit over-the-air en daardoor zijn de problemen (die Tesla ook heeft) gewoon sneller opgelost zonder dat je er iets van merkt.

Daarnaast blijft het lastig vergelijken, een auto van 25K en een auto die minimaal een veelvoud hiervan kost.
Het lijkt me logisch dat daar kwaliteitsverschil in zit.

@ipebp, Heb je je laadproblemen al gemeld bij je dealer en heb je eventueel al een nieuwere software versie voor je lader ontvangen ná 20 Maart 2017 ? Daarmee zijn je laadproblemen op EV boxen hoogstwaarschijnlijk opgelost. Een defecte EV-box daar helpt een Tesla natuurlijk ook niet tegen :D
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ipepb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2016 00:07
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door ipepb »

Een Jaguar is een stuk duurder dan een Toyota Aygo maar beiden laten mij betrouwbaar een rondje randstad rijden. Prijs heeft er volgens mij niet zoveel mee te maken. Een concern van de omvang van Renault zou makkelijk een betrouwbaar laadnetwerk kunnen bouwen in W-Europa. Dat wordt nu overgelaten aan een 'markt' die er nog niet is en die daarom vooral gedreven wordt door van subsidie levende partijen die weinig inspanning plegen om een acceptabele service te leveren.

Renault heeft me geen mailtje gestuurd dat er een update is. Ook geen mailtje dat ik beter niet in Harmelen kan proberen te laden. En geen actuele info met bruikbare laders naar mijn navigatie gestuurd. Wel blijft mijn navigatiesysteem trouw alle benzinestations op de route weergeven ook al heb ik dat al honderd keer uitgezet.Allemaal oplosbaar als er serieuze, liefdevolle aandacht aan het product besteed wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Overige E-auto's

Bericht door Hachy »

Ja, in je Jaguar/Aygo vergelijking heb je opzich wel gelijk in, hoewel ik in een Zoe toch heel betrouwbaar een rondje randstad rijd.
Maar je kan een industrie die al 100 jaar bestaat niet vergelijken met de EV industrie dus laten we dat dan ook vooral niet doen.

Er zijn iets van 15 Tesla Superchargers in Nederland. Daar kun je alleen met een Tesla laden. Alleen daarom al lijkt een laadnetwerk bouwen me geen taak voor de autofabrikanten omdat je dan allerlei verschillende netwerken creëert. Bovendien is de markt is al best een eind op weg, zeker in Nederland. Als je AC-lader.nl bekijkt zie je iets van 180 stuks snelladers door heel Nederland, en nog een kleine 500 semi-snelladers van 22kW. Daarnaast zijn er nog iets van 25.000 stuks 11kW laadpalen, in vrijwel elke woonwijk of winkelcentrum vind je tegenwoordig wel een 11kW paaltje. Dus hoezo 'de markt is er niet' ?

Maar als je de betrouwbaarheid van je Zoe op een paar brakke laadpalen van Allego en Ev-box af laat hangen dan onderschat je denk ik wat pionieren inhoudt. Op zulke grote hoeveelheden is het logisch dat er soms wat defect is. (Overigens staat op ac-lader.nl wél een waarschuwing voor laden met Zoé's bij Harmelen)

Last but not least; Aanschafprijs heeft er álles mee te maken, dat is net dat beetje geld wat gebruikt wordt om er -in jouw woorden- serieuze en liefdevolle aandacht aan te besteden. Vergeet niet dat Tesla alléén EV's doet en hier van nature dus ook veel meer de nadruk op legt. Voor andere automerken is de EV nog een beetje snuffelen/uitproberen.

Renault is eenvoudigweg geen Tesla en werkt helaas op een andere manier op dit vlak, incident-driven. Dat betekent dat je zelf bij Renault zult moeten melden als je laadproblemen ondervind. Mede door het feit dat er ook heel veel zoe's zijn waar die update niet nodig is en men niet preventief al die auto's wil terugroepen vanwege het ontbreken van het over-the-air-update-systeem.

Verder ben ik wel met je eens dat de servicedesks van de laadpaal boeren echt ruk zijn en stúkken beter kunnen. Ik heb zelf die lader bij Harmelen ook al meerdere keren bij Allego gemeld en steeds doen ze alsof het de eerste keer is dat het wordt gemeld en er niets aan de hand is. En EV-box is na 17:00 en in het weekend niet eens bereikbaar.

Ik heb Harmelen / Hellevliet maar weer eens aangemeld via het Allego Contactformulier. Hopen dat 'ie het ooit een keer gaat doen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Overige E-auto's

Bericht door Nivve »

Ik kom er 3 keer in de week langs. Misschien dat ik gewoon even 2 weken lang elke keer ga laden (en fout ontvangen) en elke keer een formulier insturen. Dan worden ze misschien wel wakker :twisted:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door GertjanVB »

Met onze ZOE kom ik overal en zeker de randstad in het rond. De ZOE excelleert in flexibiliteit bij het laden en dat laatste is prima in een markt die nog aan het leren en ontwikkelen is. Als we weer eens bij een bokkende lader komen of eentje die ZOE niet accepteert is een oplossing altijd in de buurt. Idd kijk ik onderweg naar Oostenrijk jaloers naar de Teslarijders die probleemloos en trefzeker naar hun superchargers rijden en snelladen terwijl ik loop te emmeren op welke van de tig-manieren ik stroom uit een paal krijg. Maar dat komt tegen een prijs die ik niet kan betalen, ik neem de weinige incidenten voor lief, ben alert op verbeteringen bij Renault en geniet wat ZOE bied.

Kijken we naar de andere E-auto's dan zijn die juist extra kwetsbaar en afhankelijk van bepaalde laadinfrastructuur. Of snel of (heel) langzaam. Die kunnen niets met 11 of 22kW laders, ook de Bolt/Ampera niet. Tesla wederom de uitzondering en die zijn niet kwetsbaar. Vergelijk dat met Apple die hun eigen ecosfeer hebben en alles super op elkaar hebben afgestemd en daardoor problemen minimaliseren. Andere zijn van de markt afhankelijk en de markt moet maar inspelen op ideeën waar EV's mee komen: en die zijn legio. EV-box kwam met een overzichtje van 21 "nieuwe" EV's t/m 2021 en dat geeft niet veel vertrouwen: 7 types rollen al uit de fabriek, de rest van de modellen komt uit het topsegment. Voor Jan met de PV-installatie niet veel meer smaken de komende jaren.

Volgende stap is CCS voor hogere snelheden, maar het lijkt er op dat Renault snelladen voor de ZOE helemaal niet belangrijk vind en juist focust op de juiste batterijmaat voor de auto icm efficiënte (AC) thuis/werk laadopties.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door VanAssen »

Grandioos. :clap: :lol:
"Voor Jan met de PV-installatie niet veel meer smaken de komende jaren."
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Overige E-auto's

Bericht door Hachy »

Gertjan ik las laatst op tweakers een heel stuk dat die Tesla Superchargers dus ook zwaar geloadbalanced worden bij pakweg 20-30% gebruik. De eerste paar krijgen al het vermogen en de rest... de rest. Daardoor wordt het probleem groter en ontstaan er tesla files vooral op de plekken met doorgaande routes naar het zuiden van Europa.

Je hoeft daar op piek-momenten dus wat minder jaloers op te zijn, met die chameleon hebben we, zoals je treffend omschrijft, een heel fijn instrument in handen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door fivari »

Daarbij komt dat een tijd lang de standaardlader van Tesla slechts 11 kW was. Nu schijnt het standaard 16,5 kW te zijn of 3f24A.
Maar ik blijf het een handicap vinden dat de 41 kWh-Zoe's geen 43 kW kunnen laden.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door zoe2goe »

@Fivari: kunnen de Q models wel, maar we zijn het eens, in een veel kleiner temperatuur / SOC bereik.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door fivari »

Jeroen, inderdaad. Maar dat tijdens het laden even die 40 kW wordt aangeraakt is eerder om geen legale problemen te krijgen dan dat het praktisch bruikbaar is. Bestaat een apart topic over. Ik had er hier beter niet over begonnen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Overige E-auto's

Bericht door Hachy »

Wilde er nog iemand een Ampera-E kopen?

Gewoon bij uw dealer: https://www.havikauto.nl/ampera-e/opel/ ... occ3523648
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door PieterZoe »

Iets beter lezen @Hatchy : ) "De auto is alleen beschikbaar voor proefritten". De dealer zegt niets over de oplevering en we weten helaas wel beter: dat wordt pas 2018 (jammer genoeg, want aantrekkelijke auto)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 7
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Overige E-auto's

Bericht door Hachy »

Aargh waarom staat er dan een verkoopprijs bij :fp:

Thanx.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door GertjanVB »

Ze willen graag doen alsof. Alle vinkjes wel aangekruist van de optie lijst.
Ik heb even gechat me tLeon van (het callcenter van) Havik Auto. De vestiging in Amsterdam mailt me zsm over de levertijd.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door zoe2goe »

<stir-the-pot>Kom op jongens, ik weet dat het merendeel van de ZOE rijders niet-meer-zo-jonge-mannen zijn, maar een Opel? Daar wil je toch niet in begraven worden?</stir-the-pot>
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door GertjanVB »

Even aandacht voor de aparte manier waarop GM/Opel de aandacht voor een EV circa twee jaar lang op nivo probeert te houden en schone schijn speelt met de EV die uitstekende specs heeft en een leuke prijsstelling, alleen niet te koop is.

De dealer bevestigde vandaag absoluut geen uitspraak te kunnen doen over de levertijd, laat staan dat er bestellingen aangenomen worden. De PR machine draait intussen overuren en iedereen die het wil mag er in rijden en over publiceren en roepen wat een geweldige auto het is. Op het moment dat ie wel leverbaar is, zullen zijn specs niet spectaculair meer zijn.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door zoe2goe »

Een soort half omgekeerde "how great it's gonna be when you get it" strategie? Apart :-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ernieb44
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 apr 2016 08:55
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Overige E-auto's

Bericht door ernieb44 »

Broekhuis meldt op zijn site dat hij 'naar verwachting' Q4 2017 beschikbaar is [https://www.broekhuis.nl/opel/ampera-e/]
Zal wel eerder halverwege 2018 worden..
Zoe Intens Q210 Gris Neptune (2016)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Jsj »

zoe2goe schreef:<stir-the-pot>Kom op jongens, ik weet dat het merendeel van de ZOE rijders niet-meer-zo-jonge-mannen zijn, maar een Opel? Daar wil je toch niet in begraven worden?</stir-the-pot>
Helemaal mee eens, een Renault is wel echt de grens wat dat betreft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Casss »

De nieuwe Nissan Leaf wordt goedkoper dan Opels Ampera-E.
https://www.bright.nl/nieuws/nieuwe-nis ... -nederland

Nissan Releases New Leaf EV: Lacks Battery Brawn, Brings Bigger Brain
https://www.forbes.com/sites/bertelschm ... 8a4cb2781d

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door PieterZoe »

We kunnen een verdere toename verwachten van de vraag naar de Zoe (en nieuwe Nissan Leaf) nu Opel heeft aangekondigd de Ampera E maar liefst 5000 euro ($5500) duurder te maken. Reden voor de prijsverhoging is dat GM de levering van de Ampera E aan Opel (niet langer meer familie van GM zoals we weten) verder heeft beperkt. Heel 2018 is de Ampera E niet meer leverbaar in NL. Mijn collegas in Noorwegen hebben al 50 order-annuleringen ontvangen van Opel.

https://insideevs.com/opel-ampera-e-get ... in-europe/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door GertjanVB »

Bij elke Bolt/Amepera moest volgens de berichten €7000 bijgelegd worden door GM. Na de verkoop van Opel is het logisch dat GM dat nu niet meer voor Opel/PSA gaat betalen. Aan PSA/GM om dat bedrag bij te leggen, wat ze niet gaan doen aangezien Opel nu minder modellen met een hogere prijs gaat maken. Zou je bij een GM dealer nu een echte Bolt met korting kunnen bestellen?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door zoe2goe »

"Nee hoor we zijn ECHT HELEMAAL om, en we gaan de BESTE BEV maken, en we zijn al bijna klaar, voor AL onze modellen, heus waar, en ze komen hartstikke snel, dus koop nog heel eventjes geen andere auto OK?".

Kom op jongens, dat bericht herkenden wij toch al een paar jaar van kilometers afstand? Alleen de OEMs die jaaaren geleden de durf hebben gehad er vol in te gaan hebben een beetje kans om op korte termijn iets fatsoenlijks te hebben (of hebben het al QED). Je koopt dit niet zomaar in. Ik denk dat we dit type van berichten nog van een paar andere OEMs horen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door MartijnEV »

Iets van het “Kind met het badwater...” ...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door Casss »

Op de website: https://www.autovisie.nl/nieuws/goedkop ... -realiteit
Tesla heeft zijn belofte om een Model 3 van 35.000 dollar te gaan leveren, waargemaakt. Vooralsnog alleen in de Verenigde Staten, want daar is de verkoop van de Tesla Model 3 Standard Range reeds gestart. Naar verwachting staat de variant over zes maanden ook op de Europese prijslijst.

Zes varianten
Sinds deze week heeft Tesla het leveringsprogramma van de Model 3 behoorlijk uitgebreid in de Verenigde Staten. Daar bestaat het Model 3-programma nu uit zes varianten, te weten de:

Standard Range: 352 kilometer - 35.000 dollar
Standard Range Plus: 384 kilometer - 37.000 dollar
Mid Range: 422 kilometer - 40.000 dollar
Long Range: 520 kilometer - 43.000 dollar
Long Range AWD: 496 kilometer - 47.000 dollar
Performance AWD: 496 kilometer - 58.0000 dollar
https://www.autovisie.nl/nieuws/goedkop ... -realiteit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 359
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door daf55 »

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... eot-e-208/

Natuurlijk even de prijs afwachten, maar ik moet zeggen dat het pakketje zoals nu wordt verteld, erg aantrekkelijk lijkt te worden. Renault moet wel met een hele fijne vernieuwde Zoe gaan komen, want anders zou dit de opvolger van de Zoe wel eens kunnen worden.

Vooral het interieur ziet er 100% mooier uit dan nu in de Zoe.
interieur e-208.jpg
En dan lijken ze het laden op 3 fase en snelladen ook nog onder de knie te hebben? Ik ben erg benieuwd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: Overige E-auto's

Bericht door RogerS »

Anders wij wel... Een serieuze kandidaat voor onze Zoe....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Overige E-auto's

Bericht door GertjanVB »

De Tesla Model3 voor € 35.000 zal een sterke aanbieding zijn. Icm de toezegging voor € 6.000 subsidie op EV in 2020 niet te negeren. ZOE komt in september met een evolutie van de huidige ZOE, nog niet op het gezamenlijke Leaf platform, dus geen toename in ruimte, en geniet ook die subsidie. Renault voegt meer opties toe en zal naar verwachting de prijsstelling scherp (moeten) zetten. Dus prijs/prestatie verhouding zal de focus van Renault zijn.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Draadloze android auto
    door Leemhuis » » in R-Link 2
    6 Reacties
    609 Weergaves
    Laatste bericht door goost
  • Benzine lucht in auto
    door Austral200user » » in Austral
    1 Reacties
    304 Weergaves
    Laatste bericht door scarface450
  • Media Nav- android auto
    door dunc058 » » in R-Link
    1 Reacties
    925 Weergaves
    Laatste bericht door Red-Devil84
  • ESP Melding, auto stopt
    door Yvesy » » in Techniek algemeen
    0 Reacties
    241 Weergaves
    Laatste bericht door Yvesy
  • Auto laten draaien
    door SpaceXp626 » » in Austral
    2 Reacties
    602 Weergaves
    Laatste bericht door Kata
  • Android Auto Wireless - 2023
    door benvit » » in EasyLink
    0 Reacties
    1502 Weergaves
    Laatste bericht door benvit
  • Ik kan de auto niet meer starten.
    door harryTT » » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen
    2 Reacties
    111 Weergaves
    Laatste bericht door harryTT