achterlichten Scenic

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:02
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

achterlichten Scenic

Bericht door Scenic2 »

Wie kan mij het volgende vertellen ? :D Als je onderweg diverse Scenics ziet rijden (vanaf modeljaar 2004 ! dus Scenic II) dan valt mij op dat er verschillende typen gekleurde achterlichten zijn. Er zijn die van het model met witte achteruitrijglazen en een beetje smoked getint achteruitrijglazen. Ik dacht dat zal wel aan het type en/of bouwjaar liggen ! Nee hoor, niets van dit alles. Zelfs Renault kan dit niet uitleggen ! De smoked achteruitrijglazen komen voor bij zowel Expressions als Dynamiques en Privileges ! Er is geen pijl op te trekken volgens mij ! Er staan bij mij in de straat twee Scenics van hetzelfde bouwjaar en hetzelfde type (Dynamiques) de ene heeft witte achteruitrijglazen en de ander smoked (een beetje licht roze) Ra Ra hoe kan dit ??? :shock: :shock:

groeten
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

edwindelange
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2007 20:35

Bericht door edwindelange »

het is heel makenlijk uit te leggen.

tot bouwjaar 2004 (lees bouwjaar niet waneer ze op keenteken gezet zijn) zijn de achterlichten met een roze gloed in ongeveer 2005 zijn deze veranderd naar wat witte lichten.
bouwjaar 2006 heeft ledjes erin zitten voor het gewone licht.
groeten edwin :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

e.male
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2010 12:11
Actief als: particulier

Re: achterlichten Scenic

Bericht door e.male »

Hallo,

sinds 2 weken in het bezit van een Grand Scenic uit november 2004. Auto is helemaal naar mijn zin behalve de rood-rose-rode achterlichten. Ik wil het liefst de rood-wit-rode achterlichten maar weet niet zeker of deze zo te vervangen zijn of dat het hier om een andere aansluiting gaat. Kan iemand mij dat vertellen?

Alvast bedankt.

Groet,
Erwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RARARA
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:27

Re: achterlichten Scenic

Bericht door RARARA »

Ik stoorde me ook aan de roze achterlichten ;)

Naar mijn weten kan je gewoon de nieuwere achterlichten plaatsen met het heldere knipperlicht.

Ik heb gekozen voor aftermarkt lichten, omdat ik vond dat ze beter bij het geheel zouden passen met oa mijn donkere ramen.

Afbeelding
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: achterlichten Scenic

Bericht door ericon »

Mijn GS uit 2005 heeft idd niet die lelijk rose achterlichten.
Bovenstaande lampen moet ik eerlijk gezegd toch wel even aan wennen.
Denk ALS ik een upgrade zou uitvoeren (die minimaal is) dat ik de led achterlampen zou nemen.
Overigens heb ik ergens gelezen dat dit niet zonder meer kan, maar de kabelstekker aangepast moet worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: achterlichten Scenic

Bericht door CPTR »

Vergeet inderdaad niet om weerstanden te plaatsen t.b.v. de LED lampen, anders krijg je constant de melding lampen defect.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

e.male
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2010 12:11
Actief als: particulier

Re: achterlichten Scenic

Bericht door e.male »

Bedankt voor de reacties.
Ondertussen de achterlichten aangeschaft en net gemonteerd. Torx schroeven losdraaien, achterlicht eraf, achterlicht erop, torx schroeven aandraaien. Peace of cake! :thumb:

Iemand nog op zoek naar 2 onbeschadigde rood-rose-rode Scenic achterlichten? :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



veryanonymous
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 okt 2010 10:31
Actief als: particulier

Re: achterlichten Scenic

Bericht door veryanonymous »

Tja, 't moet natuurlijk ook een beetje bij de kleur van je Scenic staan ... bij mijn Rouge Syrah staat het prima. En ik kan me inderdaad voorstellen dat je dat op een grijze/blauwe/groene Scenic niet heel prachtig vindt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Crucje
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2015 14:18
Actief als: particulier

Re: achterlichten Scenic

Bericht door Crucje »

Ik begrijp dat het dus mogelijk is om de gefacelifte achterlichten van de 2006 model Scenic op een eerdere (2005) model te zetten? Maar als dat kan wat wordt er bedoeld met weerstanden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Nog een ander vraagje... Horen bij beide links- zowel rechts-achter een mistlamp te branden wanneer deze zijn ingeschakeld? Ik dacht zelf van wel. Mijn schoonouders hadden een Scenic uit 2004 waar beide werkte, maar toen ik mijn Grande Scenic kochten werkte beiden niet. De vorige eigenaar heeft de auto toen voor ik hem op heb gehaald laten nakijken. Alleen de linker mistlamp doet het. Hij is sindsdien ook 2x weer voor een APK geweest en ook daar werd er niets over gezegd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Chsmokey
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2018 22:53
Actief als: particulier

Re: achterlichten Scenic

Bericht door Chsmokey »

Ik ben ook op zoek naar de aftermaket lichten voor mijn gs 2005. Maar even korte vraag lampen kun je toch wel wisselen? Zit er een losse fitting houder achter op de lamp? Net als origineel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: achterlichten Scenic

Bericht door mil soluciones »

Crucje schreef:Ik begrijp dat het dus mogelijk is om de gefacelifte achterlichten van de 2006 model Scenic op een eerdere (2005) model te zetten? Maar als dat kan wat wordt er bedoeld met weerstanden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Nog een ander vraagje... Horen bij beide links- zowel rechts-achter een mistlamp te branden wanneer deze zijn ingeschakeld? Ik dacht zelf van wel. Mijn schoonouders hadden een Scenic uit 2004 waar beide werkte, maar toen ik mijn Grande Scenic kochten werkte beiden niet. De vorige eigenaar heeft de auto toen voor ik hem op heb gehaald laten nakijken. Alleen de linker mistlamp doet het. Hij is sindsdien ook 2x weer voor een APK geweest en ook daar werd er niets over gezegd.
LED lichten verbruiken minder stroom, de computer (ECU) meet de stroom die door de lampen gaat en als die niet hoog genoeg is, geeft hij aan dat er een lampje kapot is. Een parallelweerstand neemt de nodige stroom om dit te vermijden.
Bij een voertuig is 1 mistachterlicht, 1 achteruitrijlicht en 2 stoplichten verplicht. Meer kan, maar moet niet. Vele fabrikanten monteren slechts 1 lamp in de mistlichten om stroom en produktiekosten te sparen, vaak is het voldoende om de andere ook een lamp te geven om er dan 2 te hebben. Soms is er aan 1 kant mistlicht en aan de andere kant achteruitrijlicht of geen kabel aangesloten, dan wordt het een beetje ingewikkelder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16011
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: achterlichten Scenic

Bericht door mechanic »

De scénic 2 heeft geen waarschuwings inrichting voor een defecte lamp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht