Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wie kan mij het volgende vertellen ? Als je onderweg diverse Scenics ziet rijden (vanaf modeljaar 2004 ! dus Scenic II) dan valt mij op dat er verschillende typen gekleurde achterlichten zijn. Er zijn die van het model met witte achteruitrijglazen en een beetje smoked getint achteruitrijglazen. Ik dacht dat zal wel aan het type en/of bouwjaar liggen ! Nee hoor, niets van dit alles. Zelfs Renault kan dit niet uitleggen ! De smoked achteruitrijglazen komen voor bij zowel Expressions als Dynamiques en Privileges ! Er is geen pijl op te trekken volgens mij ! Er staan bij mij in de straat twee Scenics van hetzelfde bouwjaar en hetzelfde type (Dynamiques) de ene heeft witte achteruitrijglazen en de ander smoked (een beetje licht roze) Ra Ra hoe kan dit ???
groeten
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900 / FINISHINE
tot bouwjaar 2004 (lees bouwjaar niet waneer ze op keenteken gezet zijn) zijn de achterlichten met een roze gloed in ongeveer 2005 zijn deze veranderd naar wat witte lichten.
bouwjaar 2006 heeft ledjes erin zitten voor het gewone licht.
groeten edwin
sinds 2 weken in het bezit van een Grand Scenic uit november 2004. Auto is helemaal naar mijn zin behalve de rood-rose-rode achterlichten. Ik wil het liefst de rood-wit-rode achterlichten maar weet niet zeker of deze zo te vervangen zijn of dat het hier om een andere aansluiting gaat. Kan iemand mij dat vertellen?
Mijn GS uit 2005 heeft idd niet die lelijk rose achterlichten.
Bovenstaande lampen moet ik eerlijk gezegd toch wel even aan wennen.
Denk ALS ik een upgrade zou uitvoeren (die minimaal is) dat ik de led achterlampen zou nemen.
Overigens heb ik ergens gelezen dat dit niet zonder meer kan, maar de kabelstekker aangepast moet worden.
Bedankt voor de reacties.
Ondertussen de achterlichten aangeschaft en net gemonteerd. Torx schroeven losdraaien, achterlicht eraf, achterlicht erop, torx schroeven aandraaien. Peace of cake!
Iemand nog op zoek naar 2 onbeschadigde rood-rose-rode Scenic achterlichten?
Tja, 't moet natuurlijk ook een beetje bij de kleur van je Scenic staan ... bij mijn Rouge Syrah staat het prima. En ik kan me inderdaad voorstellen dat je dat op een grijze/blauwe/groene Scenic niet heel prachtig vindt.
Ik begrijp dat het dus mogelijk is om de gefacelifte achterlichten van de 2006 model Scenic op een eerdere (2005) model te zetten? Maar als dat kan wat wordt er bedoeld met weerstanden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Nog een ander vraagje... Horen bij beide links- zowel rechts-achter een mistlamp te branden wanneer deze zijn ingeschakeld? Ik dacht zelf van wel. Mijn schoonouders hadden een Scenic uit 2004 waar beide werkte, maar toen ik mijn Grande Scenic kochten werkte beiden niet. De vorige eigenaar heeft de auto toen voor ik hem op heb gehaald laten nakijken. Alleen de linker mistlamp doet het. Hij is sindsdien ook 2x weer voor een APK geweest en ook daar werd er niets over gezegd.
Ik ben ook op zoek naar de aftermaket lichten voor mijn gs 2005. Maar even korte vraag lampen kun je toch wel wisselen? Zit er een losse fitting houder achter op de lamp? Net als origineel
Crucje schreef:Ik begrijp dat het dus mogelijk is om de gefacelifte achterlichten van de 2006 model Scenic op een eerdere (2005) model te zetten? Maar als dat kan wat wordt er bedoeld met weerstanden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Nog een ander vraagje... Horen bij beide links- zowel rechts-achter een mistlamp te branden wanneer deze zijn ingeschakeld? Ik dacht zelf van wel. Mijn schoonouders hadden een Scenic uit 2004 waar beide werkte, maar toen ik mijn Grande Scenic kochten werkte beiden niet. De vorige eigenaar heeft de auto toen voor ik hem op heb gehaald laten nakijken. Alleen de linker mistlamp doet het. Hij is sindsdien ook 2x weer voor een APK geweest en ook daar werd er niets over gezegd.
LED lichten verbruiken minder stroom, de computer (ECU) meet de stroom die door de lampen gaat en als die niet hoog genoeg is, geeft hij aan dat er een lampje kapot is. Een parallelweerstand neemt de nodige stroom om dit te vermijden.
Bij een voertuig is 1 mistachterlicht, 1 achteruitrijlicht en 2 stoplichten verplicht. Meer kan, maar moet niet. Vele fabrikanten monteren slechts 1 lamp in de mistlichten om stroom en produktiekosten te sparen, vaak is het voldoende om de andere ook een lamp te geven om er dan 2 te hebben. Soms is er aan 1 kant mistlicht en aan de andere kant achteruitrijlicht of geen kabel aangesloten, dan wordt het een beetje ingewikkelder.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo,
Binnenkort wordt ik de gelukkige eigenaar van een Arkana.
Maar ik vraag mij af of de achterlichten mee aan gaan als de dagrij verlichting brand.
Bij vorige auto (kadjar) was dit ook niet het geval, maar dit met OBD in kunnen stellen.
Ik...
Onze huidige scenic uit 2006 begint langzaam aan wel op te raken, ondanks de kilometerstand van 145.000. Bijrijdersraam kan al jaren niet meer open, cruise control stuk, grond bij bijrijdersstoel is drijfnat en gister startte de auto niet meer......
Help! Wij hebben een Scenic 3 (december 2012), 2.0-16v M4R, 140 pk, CVT-automaat en LPG. De motor slaat af in de opwarmfase, zowel op benzine als op LPG.
Wat is er allemaal vervangen? Het gasklephuis (ingeleerd bij een Renault-specialist en ook een...
Ik zoek dakdragers geschikt voor Renault Scenic IV MET PANORAMADAK. Ik kom er niet goed uit welke dakdragers hiervoor geschikt zijn. Er zitten bij de portieren gaten met schroefdraad waarvan ik veronderstel dat deze gebruikt dienen te worden om...
Ik heb twee weken geleden een scenic gekocht, een fijne auto. Ik merkte alleen dat er niet zo veel pit in zat en met versnellen maakt hij te veel toeren, waar hij na het schakelen naar de volgende versnelling kort op blijft hangen en...