Daarom ga ik er een project van maken dat ik hier zal documenteren zodat andere mensen er ook nog iets aan hebben .
Stap 1 : Uitwerken van het idee
Mijn model is de cabasse auditorium tronic , met 6cd wisselaar voorin .
Observaties :
- De radio zit achterin , de bediening + 6cd wisselaar voorin
- Antenne is vrij standaard , voeding / luidsprekers zijn ISO , geen probleem . CD wisselaar is mini-ISO -> ook nog redelijk standaard .
- gele mini-iso connector -> als ik die uittrek zie ik niet direct verschil maar ik denk dat de IR afstandbediening hierlangs babbelt. (nog na te kijken)
- De mysterieuze 30-pin connector heb ik nog niet helemaal kunnen doorgronden . Die bestaat uit 2 rijen van 15 pinnen .
1 rij is volledig leeg . hierin zitten de line-in (AUX) en line out (voor bv versterker , subwoofer,...)
1 rij bevat een bedrade molex connector , als ik deze uittrek zijn de display en stuurbediening foetsie
- De auto heeft een Carminat CD GPS systeem . Aangezien een nieuwe garmin goedkoper was dan de recente Europa-CD set heb ik het GPS scherm (dashboard) , GPS CD Lezer (handschoenbakje) er uit gesloopt . Aan de bestuurderzetel is een opbergvak met een GPS module , doch als ik die er uit sloop ben ik mijn radio display kwijt (!) dus laat ik die maar gewoon waar ie is .
Hoe eraan beginnen :
De radio module zit achterin , dus moet ik ofwel alle kabels naar voor zien te krijgen , ofwel een deftige display/stuurwiel adapter vinden en de radio achterin steken .
Dit is niet erg want zaken waarvoor je per se de radio zelf nodig hebt (programmeren zenders , MP3-CD insteken , ... ) heb je niet constant nodig .
Mijn 'best bet' is het merk Pioneer omdat deze fabrikant een groot gamma stuurwiel/displayadapters heeft .
Ik heb nu de leverancier die deze adapters voor pioneer maakt (een belgische firma notabene) een mail gestuurd met de vraag welke adapter nu geschikt is voor de cabasse.
(pioneer heeft er een die de 30-pin connector gebruikt maar die zou slechts tot model jaar 2002 werken , de andere gebruikt de gele mini-iso maar daar hangt geen display aan bij mijn auto )
Qua autoradio kan het mij niet veel schelen : mp3 , ipod aansluiting en eventueel bluetooth of een SD kaartslot -> prijsverschillen zijn klein , dat beslis ik wel wanneer ik confirmatie heb dat de display uberhaupt kan werken .
Zo, tot zover deel 1