Stroom en startonderbreker

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Heerlen44
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2019 12:32
Actief als: particulier

Stroom en startonderbreker

Bericht door Heerlen44 »

Hallo allemaal,

Ik heb een renault megane bj 1998. Vorige week stond ik met lege accu, accu weer opgeladen en gestart en mee rondgereden, maar dag erna weer leeg. Vervolgens heb ik hem weer opgeladen en dag erna weer leeg. Toen ben ik de accu gaan laten nameten en accu bleek goed te zijn, conclusie dat er ergens stroom lekt. Ik heb vervolgens de accu twee of drie dagen opgeladen, gestart, maar telkens trok die de dag erna de accu leeg. Lek niet gevonden.
Vervolgens kan ik nu opeens de auto helemaal niet meer starten omdat die niet van de startonderbreker afgaat. Het rode lampje in dashboard knippert of brand ook helemaal niet. Sleutels doen het wel gewoon.
Weet iemand waar ik zou kunnen zoeken?

alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: Stroom en startonderbreker

Bericht door mil soluciones »

Heerlen44 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een renault megane bj 1998. Vorige week stond ik met lege accu, accu weer opgeladen en gestart en mee rondgereden, maar dag erna weer leeg. Vervolgens heb ik hem weer opgeladen en dag erna weer leeg. Toen ben ik de accu gaan laten nameten en accu bleek goed te zijn, conclusie dat er ergens stroom lekt. Ik heb vervolgens de accu twee of drie dagen opgeladen, gestart, maar telkens trok die de dag erna de accu leeg. Lek niet gevonden.[/ quote]

Een akku die éénmaal volledig leeg was, wordt nooit meer de oude, daar zijn voor loodakku's geen truukjes. Als ze meerdere keren volledig leeg gegaan is, is die praktisch dood. Men kan een kapotte akku onder bepaalde omstandigheden weer vol opladen en ze lijkt elektrisch in orde, maar ze heeft niet meer de capaciteit (in Ah) om lang stroom te leveren of de kracht (in A) om te starten. Vroeger kon men het zuur meten en kwam het voor dat 1 cel (of meerdere) van de 6 bijna dood was.
Heerlen44 schreef:Vervolgens kan ik nu opeens de auto helemaal niet meer starten omdat die niet van de startonderbreker afgaat. Het rode lampje in dashboard knippert of brand ook helemaal niet. Sleutels doen het wel gewoon.
Weet iemand waar ik zou kunnen zoeken?

alvast bedankt!
Het vermogen om te starten is dus blijkbaar niet meer voorhanden, de spanning duikt zo laag dat de lampjes op het dashboard niet meer oplichten.
Stap 1 : nieuwe akku.
Stap 2 : lekstroom meten.
Stap 3 : bij "niet gebruik" voorlopig de akku afkoppelen, als er vochtproblemen voorkomen, kan het zijn dat er weinig of geen lekstroom is, maar de auto 's nachts begint de deuren te openen en te sluiten, of de ramen te bewegen. Zoek daarom ook eens op paravant (bestaat in meerdere schrijfwijzen, maar is een bekend Mégane probleem).

Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht