Hallo allemaal,
Ik heb een renault megane bj 1998. Vorige week stond ik met lege accu, accu weer opgeladen en gestart en mee rondgereden, maar dag erna weer leeg. Vervolgens heb ik hem weer opgeladen en dag erna weer leeg. Toen ben ik de accu gaan laten nameten en accu bleek goed te zijn, conclusie dat er ergens stroom lekt. Ik heb vervolgens de accu twee of drie dagen opgeladen, gestart, maar telkens trok die de dag erna de accu leeg. Lek niet gevonden.
Vervolgens kan ik nu opeens de auto helemaal niet meer starten omdat die niet van de startonderbreker afgaat. Het rode lampje in dashboard knippert of brand ook helemaal niet. Sleutels doen het wel gewoon.
Weet iemand waar ik zou kunnen zoeken?
alvast bedankt!
Stroom en startonderbreker
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 27 sep 2018
- Laatste bezoek: 28 aug 2020 11:26
- Actief als: particulier
Re: Stroom en startonderbreker
Het vermogen om te starten is dus blijkbaar niet meer voorhanden, de spanning duikt zo laag dat de lampjes op het dashboard niet meer oplichten.Heerlen44 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een renault megane bj 1998. Vorige week stond ik met lege accu, accu weer opgeladen en gestart en mee rondgereden, maar dag erna weer leeg. Vervolgens heb ik hem weer opgeladen en dag erna weer leeg. Toen ben ik de accu gaan laten nameten en accu bleek goed te zijn, conclusie dat er ergens stroom lekt. Ik heb vervolgens de accu twee of drie dagen opgeladen, gestart, maar telkens trok die de dag erna de accu leeg. Lek niet gevonden.[/ quote]
Een akku die éénmaal volledig leeg was, wordt nooit meer de oude, daar zijn voor loodakku's geen truukjes. Als ze meerdere keren volledig leeg gegaan is, is die praktisch dood. Men kan een kapotte akku onder bepaalde omstandigheden weer vol opladen en ze lijkt elektrisch in orde, maar ze heeft niet meer de capaciteit (in Ah) om lang stroom te leveren of de kracht (in A) om te starten. Vroeger kon men het zuur meten en kwam het voor dat 1 cel (of meerdere) van de 6 bijna dood was.
Heerlen44 schreef:Vervolgens kan ik nu opeens de auto helemaal niet meer starten omdat die niet van de startonderbreker afgaat. Het rode lampje in dashboard knippert of brand ook helemaal niet. Sleutels doen het wel gewoon.
Weet iemand waar ik zou kunnen zoeken?
alvast bedankt!
Stap 1 : nieuwe akku.
Stap 2 : lekstroom meten.
Stap 3 : bij "niet gebruik" voorlopig de akku afkoppelen, als er vochtproblemen voorkomen, kan het zijn dat er weinig of geen lekstroom is, maar de auto 's nachts begint de deuren te openen en te sluiten, of de ramen te bewegen. Zoek daarom ook eens op paravant (bestaat in meerdere schrijfwijzen, maar is een bekend Mégane probleem).
Succes!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 233 Weergaves
-
Laatste bericht door MuscleMegC
-
- 4 Reacties
- 158 Weergaves
-
Laatste bericht door ronny530
-
- 0 Reacties
- 98 Weergaves
-
Laatste bericht door Pascal1992
-
- 0 Reacties
- 116 Weergaves
-
Laatste bericht door Jakob Twingo