Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

We hebben sinds december een tweedehands Renault Zoe Q210 Intens uit 2013. Omdat we ook graag op onze oprit thuis kunnen opladen heb ik via groenopladen punt nl / 50Five een laadpaal laten installeren. Hun advies voor privé opladen was de Elvi van Evbox.

Nadat alles was geïnstalleerd deed de laadpaal het niet. De installateur nam contact met Evbox op en ik moest hem zelf via Evbox nog activeren en dan zou alles goed komen. Na veel gedoe gelukt om de laadpaal te activeren maar opladen doet ie nog steeds niet.

Verschillende keren telefonisch contact gehad met de installateur die weer contact heeft gehad met Evbox maar niks helpt. Evbox zou remote nog allerlei instellingen aangepast hebben voor de Zoe maar zodra je 'm aansluit gaat de ring direct rood branden, daarna even blauw en na enkele seconden weer rood.

Evbox zegt dat de Zoe de laadsessie steeds zelf afbreekt en dat het aan de auto ligt. Lijkt me vreemd want ik heb nooit problemen gehad met laden bij publieke laadpalen. De installateur weet het ook niet meer en stelt nu voor om een nieuwe laadpaal van hetzelfde type te installeren. Ik heb zo mijn twijfels.

Zou de combinatie Zoe Q210 en Evbox Elvi toch niet een goede zijn? Iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



baw
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2019 21:30
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door baw »

Als ik iets heb begrepen van de berichten op het forum staat een rode neus gelijk aan een probleem met de aarding van de paal.
Ofwel te groot spanningsverschil tussen nul en aarde, ofwel te grote weerstand.

Heeft de installateur de aarding gechecked?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

Het is de ring op de laadpaal die rood gaat branden.

Afgelopen vrijdag belde de installateur weer. Ze hadden weer contact gehad met Evbox en er stond nog steeds iets niet goed en dat hadden ze op afstand rechtgezet. Het zou nu werken. Echter nu brandt de ring op de laadpaal permanent rood en staat in m'n account dat de laadpaal buiten gebruik is.

Donderdag komt de installateur voor de 5e keer langs. Ze denken dat dit exemplaar van de Evbox Elvi niet goed is en willen een ander exemplaar installeren. Ik moet het nog zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



baw
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2019 21:30
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door baw »

Ah, helder,niet goed gelezen.
Hopelijk wordt het snel opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

Vandaag is de Evbox Elvi vervangen door een ander exemplaar. Hier ging de ring op de laadpaal wel direct groen branden maar na uren heen en weer bellen tussen installateur en Evbox en instellingen wijzigen werkte het nog steeds niet. Probleem ligt nu bij een 3e lijn afdeling van Evbox en als dat niks wordt moet er een ander merk laadpaal komen.

De Evbox Elvi is dus geen aanrader i.c.m. een Renault Zoe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

Nu zeggen ze dat het mogelijk komt doordat de Zoe niet de laatste software (BMS) heeft. Ik heb een afspraak bij de dealer gemaakt om dit te laten controleren en mogelijk updaten. Hopelijk is dat de oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Riesbak »

BMS staat er los van, gaat om de software voor de lader. Als die "antiek" is kunnen er laadproblemen zijn. Maar ik kijk er niet an op dat altijd maar weer eerst naar onze Zoe's gewezen wordt. Heel vaak is het echt wel de paal of de afstelling paal die niet goed omgaat met onze mobile tester voor laadpalen. Ik ben benieuwd wat hieruit komt.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

[mention]Riesbak[/mention] BMS heb ik er zelf achtergezet, ze hadden het alleen over de software van de Zoe. Goed om te weten dat het specifiek gaat over de software van de lader, ik wist dat niet en zal dat bij de dealer nog even expliciet aangeven.

Toen de installateur met Evbox belde had hij de telefoon op de speaker staan en het was in alles zo dat het allemaal aan Renault lag, die moeten alles weer anders doen dan andere fabrikanten en doen zo moeilijk waardoor zij allemaal aanpassingen moeten doen om het met de Zoe te laten werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Andere Peter »

Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom u als klant overal achteraan moet.
Dat de installateur evbox belt is goed natuurlijk maar zij moeten er samen uit komen, niet zielig op de speaker zetten.
Het is niet uw schuld dat u een zoe heeft gekocht die al 7 jaar rijd en laad.
Zoals u zelf aangeeft is het alleen thuis een probleem want onderweg gaat immers alles goed.
Straks licht het aan het lichtnet of aan de hond van de overburen.
Wellicht kunnen ze naar renault hoofdkantoor bellen hoe eea zit / hoort.
Ik zou me van de domme houden en het ze lekker laten uitzoeken, laat hun de dealer maar bellen voor die zogenaamde update, blijkbaar weten ze wel welke er nu inzit.
succes iig.
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

Ik ben ook verre van blij met deze installateur, ze zijn nu 5 keer geweest en het werkt nog steeds niet.
  • Bezoek 1: werk niet afgemaakt omdat de kruipruimte te vochtig was
  • Bezoek 2: kwamen met hun boormachine niet door de muur
  • Bezoek 3: andere installateur met zelfde type boormachine die ook niet door de muur kwam
  • Bezoek 4: ze hebben een bedrijf ingehuurd dat betonboringen deed, deze kwam in no-time door de muur. Vervolgens hebben ze de laadpaal op de stroom aangesloten en niet werkend achtergelaten.
  • Bezoek 5: een andere installateur heeft de laadpaal door een ander exemplaar vervangen maar ook niet werkend gekregen met de Zoe
Tussendoor ook nog tig keer telefonisch en mail contact gehad. Het heeft me ondertussen vele uren gekost want je moet er elke keer weer voor thuisblijven. Ik kan me wel van de domme houden maar heb het idee dat het dan niet sneller opgelost wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door daf55 »

Wat een pech heb jij!

Ik heb 6 jaar geleden de laadpaal thuis door The New Motion laten aanleggen, in 1x probleemloos. Na 4 jaar verhuisd en weer heeft The New Motion dezelfde paal meeverhuisd en ook op deze nieuwe meterkast probleemloos aan de praat gekregen. Ik heb een Keba, dat was toendertijd de meest juiste voor de Zoe.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

Ben gisteren bij de lokale Renault dealer geweest om te kijken of ze de software kunnen checken en wellicht kunnen uitlezen waarom het opladen niet gaat. Daar bleek dat de Zoe een actieve storing heeft en nog een aantal opgeslagen foutmeldingen.

De Renault dealer uit het zuiden waar ik de Zoe met 6 maanden Bovag garantie gekocht heb wil de storing zelf oplossen en heeft de auto vanochtend opgehaald en een nieuwe Zoe als leenauto achtergelaten.

Maar wat blijkt ook de nieuwe Zoe wil niet aan de Evbox Elvi laadpaal opladen. De laadpaal switcht verschillende keren tussen een blauwe en gele LED ring en dan geeft de Zoe aan "AC laden niet mogelijk". Duidelijker kan niet dat het gewoon aan de laadpaal ligt, als met twee types Zoe niet werkt. De installateur stelt nu voor om de Evbox Elvi te vervangen door een Evbox Homeline.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Andere Peter »

Inmiddels 3 weken na je eerste post, hoop voor je dat het snel word opgelost.
Dit gedoe verminderd gewoon het plezier Wat je eigenlijk wilt hebben met een ev
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

Net door de dealer teruggebeld en zij geven aan dat alle storingen door de laadpaal zijn veroorzaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

De installateur laat nu weten dat EVBox het probleem achterhaald heeft en dat het komt doordat er geen kWh meter in deze Elvi laadpaal zit. Hierdoor krijgt de Zoe niet de juiste waarden van het laadpunt en wil daardoor niet starten met laden. Essentieel omdat de DC lekstroom detectie instelbaar moet zijn. Voorstel is nu om de Elvi nu te vervangen door een Elvi met kWh meter.

Toch heel bijzonder dat Evbox en installateur daar nu pas mee komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Riesbak »

Yosemite schreef: 12 mei 2020 17:49 Toch heel bijzonder dat Evbox en installateur daar nu pas mee komen.
Komt omdat de Zoe natuurlijk net sinds 2013 op markt is :fp:
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Andere Peter »

[quote=Yosemite post_id=230439 time=1589298560 user_id=36230]
De installateur laat nu weten dat EVBox het probleem achterhaald heeft en dat het komt doordat er geen kWh meter in deze Elvi laadpaal zit.


Ik weet niet goed of ik hier nu om moet lachen of huilen,
Alsof de zoe eerst afleest hoeveel kwh er gebruikt is?
Hoe moeilijk kan het zijn, een kastje aan de muur om een autoaccu te laden?
Het kan met een handje vol onderdelen gemaakt worden;

https://infi.nl/nieuws/hobbyproject-hoe ... -laadpaal/ 8)

Klant is koning en het moet snel goed geregeld zijn, althans dat was bij ons het motto, :hand:
ik wens je nogmaals heel veel sterkte met deze koekenbakkers.
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Andere Peter »

@ Yosemite,
Inmiddels weer twee weken voorbij, is het al opgelost?
Ben toch benieuwd wat het euvel is...
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

Ze verwachten een Elvi met kWh meter begin juni binnen te hebben, daar is het wachten op.

Ze hadden er wel een in de verkeerde kleur (wit i.p.v. zwart) en met een te korte kabel (4m i.p.v. 8 m) op voorraad en ze wilde die wel tijdelijk plaatsten tot ze de juiste binnen hadden, maar daar heb ik voor bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

king006
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2019 17:30
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door king006 »

@Yosemite,

Ik zou die installateur toch zeker ook even laten kijken naar je aarding :) Het komt namelijk regelmatig voor dat de Zoe een laadsessie weigert als de aarding niet op orde is. Is hier ook het geval geweest. Nieuwe aarding pen geslagen en werkt als een sneltrein.

Overigens, regelmatig komt het voor dat een Zoe niet wil laden met een EVBox station. Ook op openbare ruimtes. Ligt echt aan EVBox en niet aan Zoe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sjonniekroket
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2019 13:24
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door sjonniekroket »

EVBox is echt een drama, ik zou even 50Five bellen en aangeven dat je graag een Wallbox wilt. Ik heb deze zelf ook en werkt heerlijk. Je kunt zelfs de snelheid van het laden via een app regelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

[mention]sjonniekroket[/mention] ik heb nog contact gehad met 50Five en ze zeggen dat zij slechte ervaringen hebben met de Wallbox i.c.m. een Renault Zoe, iets met lekstroom. Tja, met de Evbox Elvi hadden ze wel goede ervaringen dus hoe veel dat nu zegt.

Over ruim een week gaan ze eindelijk de nieuwe versie van de Evbox Elvi met kWh meter installeren. Deze zou zelfs Renault ZE Ready gecertificeerd zijn, kan daar online trouwens niks over vinden. De nieuwe Elvi wordt alleen nog maar met een 6 meter kabel gekeverd, maar er zou ook een 8 meer kabel op kunnen. We hebben nu een 8 meter kabel omdat we anders alleen vooraan de oprit kunnen laden en niet als de Zoe achter onze Ford Mondeo staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Andere Peter »

We wachten het met je mee af.
Kabeltje is natuurlijk zo te vervangen door die geweldige installateur,
succes maar weer
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

Op 9 december kreeg ik de offerte en op 4 februari zijn ze voor het eest langsgekomen dus als het nu nog niet werkt dan is het klaar.

Ben al 3 maanden niet meer op kantoor geweest maar afgelopen week moest ik wat ophalen, dus ik dacht laat ik eens met de Zoe gaan, er is nu toch parkeerplek genoeg en ze hebben daar laadpalen staan.

Dat bleken dus van die groene Evbox laadpalen te zijn. Toen ik de Zoe aansloot gaf de Zoe aan dat opladen van 80% naar 100% 4 uur en 45 minuten zou duren. Zo traag heb ik het nog niet eerder gezien. Toen ik een half uur later terugkwam was de laadessie afgebroken en had ik 1% minder accu. :fp:

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

king006
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2019 17:30
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door king006 »

[mention]Yosemite[/mention],

De laadpalen van EVBox geven echt heel vaak ellende in combinatie met Renault Zoe. Vraag mij niet waarom. Of die palen zijn niet goed aangesloten of Renault heeft de zoe heel 'streng' geprogrammeerd. Maar als er gedoe is, weet je het antwoord op de vraag al en krijg je "EVBOX" terug als antwoord.

Ik weet niet of het heel veel duurder is, maar kun je niet kiezen voor een Ecotap paal? of Alfen paal?

Ik ben persoonlijk namelijk helemaal geen fan van EVBox en NewMotion. Dat zijn beide aanbieders welk vaak op 'publiekelijk' gemarkeerd staan, terwijl het om een woonhuis gaat en je er niet kan laden. Bij Ecotap en Alfen gebeuren die dingen niet. Heel irritant als je op weg ben naar een laadpaal en er dan achterkomt dat het een woonhuis is en je er niet kan en mag laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sjonniekroket
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2019 13:24
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door sjonniekroket »

Yosemite schreef: 14 jun 2020 21:39 @sjonniekroket ik heb nog contact gehad met 50Five en ze zeggen dat zij slechte ervaringen hebben met de Wallbox i.c.m. een Renault Zoe, iets met lekstroom. Tja, met de Evbox Elvi hadden ze wel goede ervaringen dus hoe veel dat nu zegt.
Vreemd, 50Five raadde mij de Wallbox aan, en las ook positieve dingen over de Wallbox op het internet. Het zou kunnen dat de Q versie (met Continental motor) gevoeliger is voor de Wallbox? Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Helemaal de Wallbox app die erbij zit, de laadsnelheid is instelbaar, vergrendeling kan in-/uitgeschakeld worden. Ik kan de wallbox zelfs bedienen met mijn Apple Watch.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

Vandaag kwam de installateur langs om de Elvi met kWh meter te installeren. 50Five had Chargecars uit Soesterberg ingehuurd om dit te laten doen.

De installateur van Chargecars wilde bij aankomst eerst even in de meterkast kijken. Daar had hij binnen 5 minuten gezien dat de werkzaamheden in de meterkast niet goed uitgevoerd waren. De eerste installateur die begin februari de extra groep geplaatst had heeft deze niet goed op de 3 fasen aangesloten. Er waren twee fasen op een en dezelfde fase aangesloten. Nadat hij dit gecorrigeerd had werkte de laadpaal direct.

Pluim voor de installateur van Chargecars die dit zo snel vond. Maar toch wel onbegrijpelijk dat de installateurs van 50Five dit in al die voorafgaande maanden niet zelf hebben kunnen oplossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

king006
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2019 17:30
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door king006 »

@Yosemite,

Goed te lezen dat het is opgelost! :) helaas heb je soms van die situaties dat iemand geen flauw idee heeft van wat ze doen en het misgaat. Veel (veilige) kilometers gewenst met ZOE.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Andere Peter »

Geweldig om te lezen dat het dus niet aan de hond van de overburen lag😝
En ik mag ze nogsteeds voor koekenbakkers uitmaken
Ben ook blij voor je dat het is opgelost, nog veel plezier met de zoe en goedkopere kiloWattjes...
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Riesbak »

Vanmorgen was er in de straat waar ik moest zijn in Bergschenhoek een openbare laadpaal. Helaas een EVbox, prop de normale dikke 3 fase kabel erin en wachten en wachten, rode neus. 3x geprobeerd, ook aan de andere kant van de paal. Nope, niet willen werken. Daarna de 1 fase kabel erin, en ook niet werken. Ik had EVbox kunnen bellen natuurlijk, maar ik had geen tijd voor een zinloos #hetlichtaltijdaanZoegesprek. Gelukkig lukte het wel bij Fastned onderweg.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Aboriginal »

@yosimite,blij voor je man,vooruitkijken en genieten van je Zoë.
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

king006
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2019 17:30
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door king006 »

@Riesbak,

Ik zoek automatische via apps naar laadstations van Allego of ECOTAP. Daarvan weet ik dat het werkt. Als het echt niet anders kan, kan ik EVBox kiezen, maar dat heeft nooit mijn voorkeur als ik kan kiezen in de buurt van bestemming :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

Blij dat deze soap eindelijk over is. Na 6 maanden en 6 afspraken eindelijk een werkende laadpaal. En koekenbakkers zijn het zeker [mention]Andere Peter[/mention] want dit was fout op fout op fout...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Yosemite
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2019 13:18
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door Yosemite »

Nog even een kleine update over mijn ervaringen met de Elvi nu dat de problemen ruim een maand geleden opgelost zijn.

Opladen gaat goed en ook redelijk snel en betrouwbaar. Slechts 1 keer gehad dat het opladen niet lukte en de LED ring oranje was. Het valt me wel op dat wanneer het opladen begint dat de eerste 2 minuten langzaam gaat. De Zoe geeft dan aan dat het opladen (bij 72% accu) 6 uur en 20 minuten duurt. Na die 1 a 2 minuten gaat het dan opeens van 6 uur en 20 min. naar 2 uur resterende tijd. Dat is ook het het moment dat de Zoe een hoog frequent geluid begint te maken. Bij een openbare laadpaal hoor ik dat vrijwel direct.

Ondanks dat het nu werkt zou ik Evbox niet aanraden.

IMG_6807.jpg
IMG_6808.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

king006
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2019 17:30
Actief als: particulier

Re: Zoe Q210 wil niet opladen via Evbox Elvi

Bericht door king006 »

Dat ‘hoort’. Hij begint altijd laag met laden en na enkele minuten gaat hij op volledige snelheid. Ze zijn dan nog aan het onderhandelen wat de maximale snelheid is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht