Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 359
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door daf55 »

Op het Duitse forum zijn een paar Zoe's uit Duisland en Oostenrijk voorzien een trekhaak.

Die van de huidige Clio schijnt bijna 1 op 1 te passen, ik dacht gelezen te hebben dat er 2 gaten geboord moeten worden, de rest past.

In Duitsland moet dit aan de TUV gemeld worden, ook in Oostenrijk schijnbaar. Maar hoe zou een garagebedrijf reageren op een Zoe met haak bij de APK? Of een agent bij een staandehouding bij zo'n 100% controle? Zou het opvallen?

Het zou zo handig kunnen zijn, voor fietsendrager of een karretje tuinafval wegbrengen en zo... :roll:
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door kaleido 1 »

Heb je al eens geinformeerd bij de rdw ?
Er zal een kenteken aanpassing plaats moeten vinden , omdat er een , indien toegestaan , een trekhaak onder gezet wordt.
Als er niets op het kenteken staat en hij zit er wel onder , heb je denk ik een probleem , zeker als hij dan ook nog gebruikt wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door E-mission »

Voor zover ik weet moet Renault dan ook de Zoe goedkeuren tot een bepaald gewicht. Ain't gonna happen (dito Prius). Dus als je het doet is het eigen risico (lees: geen garantie / verzekering uitkering).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1604
Lid geworden op: 18 mar 2015 10:16
Actief als: particulier

Re: Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door kaleido 1 »

Je zou hem gekeurd kunnen krijgen voor het gebruik van een fietsdrager , prius ook alleen fietsdrager.
Maar renault zal daar een attest voor af moeten geven , bij de rdw gaat dit niet zondermeer.
Heb even geinformeerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Govert
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2017 20:57
Actief als: particulier

Re: Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door Govert »

Deze berichten over een trekhaak voor de Zoe dateren uit 2015. Inmiddels is het 10 sept. 2017.
Ik overweeg de aanschaf van een nieuwe (400 km) Zoë maar als er geen trekhaak voor een fietsdrager op kan gaat het feest niet door. Ondanks de uitmuntende support van de betreffende Renault dealer lijkt het niet te gaan lukken. Er is door Renault in de tussenliggende 2 jaren niets gedaan..... en er lijkt nog steeds geen trekhaak verkrijgbaar waarop een fietsdrager gemonteerd kan worden. De Duitse oplossing is ook geen oplossing, die trekhaak mag maar een verticaal gewicht van 50 kg hebben, is normaal min. 75 kg. Een fietsdrager alleen weegt al tussen de 15 en 20 kg.
Weet iemand een oplossing of moeten we Renault NL maar eens gaan wijzen op de tv reclame van een concurrent, Kia Ionic Electric?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door landfort »

http://www.renaultforum.nl/forum/trekha ... 23833.html

Lees hier maar eens, alleen voor fietsen drager geen probleem dus...
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Govert
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2017 20:57
Actief als: particulier

Re: Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door Govert »

Dit is misschien een oplossing voor een kinderfietsje!
Een fietsdrager alleen weegt tussen de 15 en 20 kg, een trekhaak met een max. kogelgewicht van 50 kg is dus geen oplossing als je met 2 volwassenen fietsen op stap wilt, laat staan 2 electrische fietsen. Bijna elke trekhaak is geschikt voor min. 75 kg!
Komt bij dat het natuurlijk van weinig klantvriendelijkheid getuigt als je naar Oostenrijk of Duitsland moet voor een (kinder) trekhaak!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door zoe2goe »

Misschien ben ik met het verkeerde been uit bed gestapt, en als jullie dat vinden dan bied ik op voorhand mijn welgemeende excuses aan. Het kunnen monteren van een 75 kg trekhaak, ondersteund door de OEM, in Nederland, met een engeltje er naast wat op een harp speelt is geen recht. Renault ondersteunt geen trekhaak op de ZOE, andere leden hebben vriendelijk en hulpvaardig op "second source" oplossingen gewezen en op de al uitgevoerde correspondentie met Renault-NL. Time to move on.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Govert
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2017 20:57
Actief als: particulier

Re: Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door Govert »

Bedankt voor de feedback.
Jammer, het is een mooie auto. Er zijn gelukkig al meerdere merken waarbij wel een voldoende sterke trekhaak voor een fietsdrager te monteren is en waarbij ook een grotere actieradius niet lang meer op zich laat wachten. Renault zet alleen wel een heel grote groep potentiële klanten buitenspel zo, maar dat gaan ze zich vermoedelijk op een bepaald moment wel realiseren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door PieterZoe »

Govert, begrijpelijke emotie, zeker als het meenemen van de fiets een belangrijk criterium voor je is. Tegelijkertijd is de Zoe de bestverkochte EV in Europa. En dat al enige tijd. Blijkbaar is er een grote groep klanten voor de elektrische auto die zich juist aangesproken voelen door de Zoe. En daarbij komt dat Renault recentelijk de batterij-grootte heeft verdubbeld, bij een vrijwel onveranderde consumentenprijs. Daarmee is de range van de Zoe ver bovengemiddeld en behoort de aanschafprijs tot de laagste in de wereld van EV. Ik denk dat Renault een grote groep potentiële klanten aanspreekt. Maar misschien niet alle!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door E-mission »

Ik heb standaard mijn Brompton vouwfiets achterin liggen. Ideaal voor als ik ergens drie straten verder dan de laadpaal moet zijn. Vering, 6 versnellingen, echt heerlijke fiets om ook mee te toeren (wat wereldwijd enorm gedaan wordt met Bromptons). Zou in de achterbak alleen al vier van die fietsen denk ik kwijt kunnen. 15 seconden om hem op of uit te vouwen. En gratis er mee de trein in (vanochtend nog gedaan om de Zoe mee op te halen uit Almere na zijn TCU recall vervanging). Beetje out of the box wellicht, maar ik koop nooit meer een fiets met grote wielen denk ik.

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Eshuis
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2020 08:36
Actief als: particulier

Re: Trekhaak Zoe wel mogelijk!?

Bericht door Eshuis »

E-mission: zou ik u eens mogen bellen over de ervaringen met de Brompton/Zoe?
Met dank!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht