storing in het dashbord Megane III 1.5 diesel

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
smoldersr
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2020 13:31
Actief als: particulier

storing in het dashbord Megane III 1.5 diesel

Bericht door smoldersr »

Beste,

Ik zal me voorstellen. Ik ben Roel en rijd al aantal jaar met plezier een Megane III 1.5 diesel. Sinds November 2019 heb ik echter een storing in het dashbord. Wat is het geval. Het begon met:
(1) tijdens een rit geen storing, als je de auto na een lange rit een nacht met rust liet en vervolgens weer starten is kwam er geen melding. Maar als je de auto wel weer start na een langere rit dan krijg je de meldingen "Controleer luchtverontrijniging, controleer inspuitsysteem en controleer regelaar. Na een 10/30 seconden gingen deze meldingen vanzelf weer weg. Aan de moter was niets te merken.
(2) na verloop van tijd kwamen de meldingen ook tijdens het rijden en bleven ze

Ik ben naar de garage gegaan en toen hebben ze vervangen:
> inlaat druk sensor
> slangen gecontroleerd
> druksensor

Het heeft welgeteld 2 weken geduurd voor de meldingen weer terug kwamen zoals beschreven bij (1). En na verloop van tijd ook weer als omschreven bij (2). Een tijd gereden, afgezien van de meldingen in het scherm merk je niets aan de auto. Rijd/ loopt normaal, moter gaat niet in noodloop of dergelijke.

Afgelopen maandag toch nog maar weer terug naar een andere garage (Renault). Ik heb ze gewezen op de slangetjes (rood/zwart, weet niet of mijn auto die nog heeft, kan ze niet zien..) maar daar wisten ze het zeker, een kapotte sensor.
storingscodes : DTC047129 / DTC047016/ DTC00871C / DTC1525F3.
Ze hebben de All-In druk voor turbine sensor vervangen. Wederom een behoorlijke kostenpost en je raad het al, na 3 auto ritjes wederom de meldingen zoals beschreven bij (1).

Vandaag zelf uitgelezen met standaard uitlees app en krijg de storing P0472 Exhaust Pressure Sensor Low.
Aangezien ze bij de garage er niet uitkomen zou ik graag jullie advies ontvangen!

Alvast super bedankt voor de info..

Groet, Roel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: storing in het dashbord Megane III 1.5 diesel

Bericht door mechanic »

Is er ook een software update uitgevoerd?
Er is bij Renault een heel stappenplan voor dit soort storingen bekend,en zover ik weet hoort daar een update bij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
smoldersr
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2020 13:31
Actief als: particulier

Re: storing in het dashbord Megane III 1.5 diesel

Bericht door smoldersr »

Hoi mechanic,
Dank voor het meedenken.
Voor zover ik weet is er geen software update uitgevoerd (tenzij dat standaard bij onderhoud wordt gedaan). Binnenkort gaat ie weer terug naar de garage en zal ik deze hint zeker meegeven. Is er ergens documentatie over te vinden die openbaar is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
smoldersr
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2020 13:31
Actief als: particulier

Re: storing in het dashbord Megane III 1.5 diesel

Bericht door smoldersr »

Een update van mijn zijde. De onafhankelijke garage had de sensor ( turbo dacht ik) vervangen door gemodificeerd exemplaar. Daar hoort ook een gemodificeerde kabelset bij. Deze zou ook zijn vervangen maar waarschijnlijk met verkeerd exemplaar. Afgelopen weer door Renault garage nogmaals andere kabelset geïnstalleerd en vooralsnog storingvrij..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht