Morgen,
Ik heb gisteren de sloten van mijn Twingo (97) proberen te vervangen, de deursloten en het achterklepslot was appeltje eitje om te vervangen en dus ook zo gedaan. Nu kwam ik alleen bij het contactslot uit waarbij om het oude contactslot een soort koperen spoel zat gewikkeld, en om het nieuwe contact slot niet. Nu heb ik deze ook maar proberen om te zetten maar tijdens het omzetten is het spoeltje op één punt geknapt, ik heb de uiteinden weer netjes aan mekaar gedraaid en de spoel om het nieuwe contactslot gedaan, het contactslot geplaatst en geprobeerd! Alleen hij start niet door (startonderbreker oid??) Heeft iemand een idee waar de spoel precies voor dient en wat ik aan dit probleem kan doen? (desnoods de hele startonderbreker verwijderen??, ik heb alleen al gelezen dat dat niet tot moeilijk gaat?)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt! Roderick
Contactslot vervangen
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 21 dec 2019 15:30
- Actief als: particulier
Hoi Roderick, dat is idd de ontvanger van je codesleutel! En het klopt dan ook dat je twingo niet wil starten door de startonderbreker. De startonderbreker weg halen gaat (helaas of gelukkig) niet. De Infra Rood ontvanger die bij de spiegel zit, krijgt een code input van de contactsleutel via de genoemde ontvanger. Dit gaat dan naar de motor ECU electronic control unit. Als deze ook de code herkend zal de ecu de ontsteking inschakelen. Misschien is een sloopauto een optie! let op! de twingo's 1999 en> (fase2) hebben een ander startonderbreker systeem ik weet niet of de contactsleutel code ontvanger gelijk is aan fase1 start.onbrk. systeemen.
succes Henny
succes Henny
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut