HELP. Renault espace 4 start niet meer
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 16 sep 2014 11:53
- Actief als: particulier
HELP. Renault espace 4 start niet meer
Model/uitvoering : 3,5 V6
Bouwjaar : 2003
Brandstof : benzine
Mijn espace start nie meer. Contact springt niet aan as de keycard in de buurt is. Enkel de fout melding stuurkolom niet vrijgeven komt op t display te staan. De start knop reageert nergens op. Alleen de radio doet t nog.
Wie helpt me verder
Bouwjaar : 2003
Brandstof : benzine
Mijn espace start nie meer. Contact springt niet aan as de keycard in de buurt is. Enkel de fout melding stuurkolom niet vrijgeven komt op t display te staan. De start knop reageert nergens op. Alleen de radio doet t nog.
Wie helpt me verder
Laatst gewijzigd door Admin op 22 jun 2014 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangevuld met 'start niet meer'.
Reden: titel aangevuld met 'start niet meer'.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Re: HELP. Renault espace 4
Hallo ,
probeer eens met stuur te bewegen als je de kaart in de lezer plaatst .
Het kan zijn dat grendel geblokkeerd zit en er te veel weerstand is om te ontgrendelen .
De bout van de stuurkolom grendel kan ook losgekomen zijn . deze is met links draad .
Dus los draaien is vast en omgekeerd .
Dacht torx 30 of 40 .
Alleen Indien stuur vrij is kan je de grendel loshalen om evt te vervangen .
Mvg Kurt
probeer eens met stuur te bewegen als je de kaart in de lezer plaatst .
Het kan zijn dat grendel geblokkeerd zit en er te veel weerstand is om te ontgrendelen .
De bout van de stuurkolom grendel kan ook losgekomen zijn . deze is met links draad .
Dus los draaien is vast en omgekeerd .
Dacht torx 30 of 40 .
Alleen Indien stuur vrij is kan je de grendel loshalen om evt te vervangen .
Mvg Kurt
Hide post links |
-
Stuurslot staat er niet op. Volgens t dashboard wel dan alleen t stuurslot zelf niet. Wat kost zo n grendel. Zit er mss ook nog een sensor op die kapot zou kunnen zijn?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
Hallo,
sensor zit in stuurslot zelf .
Is 1 geheel .
denk dat slot +- 250 euro kost en kan deze niet wisselen met ander wagen omdat de code erin zit .
Je moet niet naar dealer om in te lezen , gebeurt automatisch als je de kaart insteekt en start.
Controleer eerst of de bout niet is losgekomen , want deze kan ook de grendel tegenhouden .
Mvg Kurt
sensor zit in stuurslot zelf .
Is 1 geheel .
denk dat slot +- 250 euro kost en kan deze niet wisselen met ander wagen omdat de code erin zit .
Je moet niet naar dealer om in te lezen , gebeurt automatisch als je de kaart insteekt en start.
Controleer eerst of de bout niet is losgekomen , want deze kan ook de grendel tegenhouden .
Mvg Kurt
Hide post links |
-
Helaas staat deze al bij de renault. Af gesleept door de Anwb.
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40
Re: HELP. Renault espace 4 start niet meer
Laat je nog even weten wat het was?
Hide post links |
-
Elektrisch stuurslot. Kosten €565,-. Kassa dus
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Het is een bekend probleem dat bij de modellen Espace IV, Scenic II, Laguna II, Megane II, op een gegeven moment deze storing voorkomt. Soms komt er ook de melding "Elektronisch Defect ..... Draai Stuur" op het scherm van de boordcomputer
Ik heb dergelijke storing ook aan de hand gehad en natuurlijk op het ongelukkigste moment van de dag nadat er boodschappen gedaan waren bij de plaatselijke Suppermarkt. Kreeg nadat ik de auto wilde starten deze melding in het scherm en wist eerst niet wat er aan de hand was. Maar na wat speurwerk met de CLIP bleek dus dat het slot van de stuurkolom de boosdoener was. Deze gaf niet vrij oftewel hij ontgrendelde niet nadat ik de kaart in de kaartlezer had gestoken en op de startbutton drukte.
Dus nadat de auto 1 nacht op de parkeerplaats had gelogeerd ging ik maar eens dat "ding" verwijderen wat dit veroorzaakte. Was niet het makkelijkste karwijtje om te doen op een parkeerplaats zeker niet omdat de borgpen zich vergrendeld als je deze wil losdraaien omdat Renault dit als antie manipulatie heeft ingebouwd.
maar goed.....nadat de stuurslot modulle was verwijderd kon onderzocht worden wat de oorzaak was. Het is een electronisch stuurslot waar software in zit en welke V.I.N. is aangeleerd doormiddel van zelfactivatie.
Ik heb de microchip van de print gehaald en de software geript en bekeken en tot mijn grote verbazing leek het wel of er een "BUG" in zat....een virus
Maar omdat deze modulle zelf aanlerend is heb ik de software gevirginized zodat deze weer is zoals "af fabriek" oftewel "leeg"
Sow....modulle weer in elkaar gezet en hups naar mijn Espace op de parkeerplaats van de Suppermarkt. Even provisorisch aangesloten, stelt niks voor...gewoon inpluggen.....kaart in de kaartlezer.....startbutton indrukken en........hij starte
Nou.....ik heb de modulle niet meer op mijn stuurkolom zitten en dat laat ik zo dus ik heb geen stuurslot vergrendeling meer want ik dacht, het zal maar weer eens gebeuren
Ik ben naar de sloperij gegaan en heb een extra modulle gekocht voor een tientje en voor de zekerheid ook virginized. Ze kosten bij de dealer overigens 132,- euro
Deze ligt nu altijd in de auto als back-up
En wat schetst mijn verbazing .....
2 jaar later weer hetzelvde liedje
en dat terwijl ik naar mijn werk heen moest. maar....hups de weer defecte modulle van de stekker af en de reserve aangesloten en ....starten
minuutje werk
De defecte heb ik weer virginized en ligt te wachten in het dashboard kastje tot het weer voorkomt.

Ik heb dergelijke storing ook aan de hand gehad en natuurlijk op het ongelukkigste moment van de dag nadat er boodschappen gedaan waren bij de plaatselijke Suppermarkt. Kreeg nadat ik de auto wilde starten deze melding in het scherm en wist eerst niet wat er aan de hand was. Maar na wat speurwerk met de CLIP bleek dus dat het slot van de stuurkolom de boosdoener was. Deze gaf niet vrij oftewel hij ontgrendelde niet nadat ik de kaart in de kaartlezer had gestoken en op de startbutton drukte.
Dus nadat de auto 1 nacht op de parkeerplaats had gelogeerd ging ik maar eens dat "ding" verwijderen wat dit veroorzaakte. Was niet het makkelijkste karwijtje om te doen op een parkeerplaats zeker niet omdat de borgpen zich vergrendeld als je deze wil losdraaien omdat Renault dit als antie manipulatie heeft ingebouwd.
maar goed.....nadat de stuurslot modulle was verwijderd kon onderzocht worden wat de oorzaak was. Het is een electronisch stuurslot waar software in zit en welke V.I.N. is aangeleerd doormiddel van zelfactivatie.
Ik heb de microchip van de print gehaald en de software geript en bekeken en tot mijn grote verbazing leek het wel of er een "BUG" in zat....een virus

Maar omdat deze modulle zelf aanlerend is heb ik de software gevirginized zodat deze weer is zoals "af fabriek" oftewel "leeg"
Sow....modulle weer in elkaar gezet en hups naar mijn Espace op de parkeerplaats van de Suppermarkt. Even provisorisch aangesloten, stelt niks voor...gewoon inpluggen.....kaart in de kaartlezer.....startbutton indrukken en........hij starte

Nou.....ik heb de modulle niet meer op mijn stuurkolom zitten en dat laat ik zo dus ik heb geen stuurslot vergrendeling meer want ik dacht, het zal maar weer eens gebeuren

Ik ben naar de sloperij gegaan en heb een extra modulle gekocht voor een tientje en voor de zekerheid ook virginized. Ze kosten bij de dealer overigens 132,- euro
Deze ligt nu altijd in de auto als back-up
En wat schetst mijn verbazing .....

De defecte heb ik weer virginized en ligt te wachten in het dashboard kastje tot het weer voorkomt.

Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 15 nov 2021 21:51
Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem,
Stuurkolom geblokkeerd, draai stuur maar is gewoon ontgrendeld en auto doet niks..
Waar zit deze precies?
Kan ik er gewoon 1 op de sloop halen en omwisselen?
Ik hoor het heel erg graag!!
Stuurkolom geblokkeerd, draai stuur maar is gewoon ontgrendeld en auto doet niks..
Waar zit deze precies?
Kan ik er gewoon 1 op de sloop halen en omwisselen?
Ik hoor het heel erg graag!!
Grand Espace 2.0T 2005
Grand Espace 3.5 V6 2004
Laguna Grand Tour 1.8 16v 2002
Grand Espace 3.5 V6 2004
Grand Scenic 1.6 16v 2004
Grand Espace 2.0 16 v 2001
Grand Espace 3.0 V6 1999
Grand Espace 3.0 V6 2001
En veel Zweedse modellen
S80 V70 S40 850
Grand Espace 3.5 V6 2004
Laguna Grand Tour 1.8 16v 2002
Grand Espace 3.5 V6 2004
Grand Scenic 1.6 16v 2004
Grand Espace 2.0 16 v 2001
Grand Espace 3.0 V6 1999
Grand Espace 3.0 V6 2001
En veel Zweedse modellen
S80 V70 S40 850
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
een op de sloop kopen en zo omwisselen werkt niet. V.I.N. nr zal gewist moeten worden en vrij geprogrammeerd worden om weer aanleerbaar te willen zijn. Vrijprogrammeren gaat NIET met de Can ClipChris_S80 schreef:
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 10 jan 2018 19:23
Hallo Demi,
Wij zitten met de handen in het haar wat betreft een storing van een Renault Clio. Klinkt een beetje zoals jij mee hebt gemaakt met je espace.
Zie link: http://www.amtgarageforum.nl/renault/cl ... 43483.html
Zouden wij misschien hetzelfde probleem als jou hebben? Wel vreemd met een nieuwe stuurkolom module maar goed..
Ik ben zelf een beetje hobby matig bezig met programmeren, uitlezen van eprommetjes en dat soort dingetjes..
Misschien dat ik het met wat tips van jou zelf wel zou kunnen, of als ik de software door stuur dat jij het even bekijkt?
Is het misschien mogelijk om even telefonisch contact te hebben?
Groetjes Davy
Wij zitten met de handen in het haar wat betreft een storing van een Renault Clio. Klinkt een beetje zoals jij mee hebt gemaakt met je espace.
Zie link: http://www.amtgarageforum.nl/renault/cl ... 43483.html
Zouden wij misschien hetzelfde probleem als jou hebben? Wel vreemd met een nieuwe stuurkolom module maar goed..
Ik ben zelf een beetje hobby matig bezig met programmeren, uitlezen van eprommetjes en dat soort dingetjes..
Misschien dat ik het met wat tips van jou zelf wel zou kunnen, of als ik de software door stuur dat jij het even bekijkt?
Is het misschien mogelijk om even telefonisch contact te hebben?
Groetjes Davy
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 26 jun 2018 18:28
Goedemiddag,
Kan je ook uitleggen hoe je de software van het kastje af kan halen? Of wil je een mij een gereset kastje verkopen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kan je ook uitleggen hoe je de software van het kastje af kan halen? Of wil je een mij een gereset kastje verkopen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 31 aug 2020 21:20
Goededag demi,
Ik heb nu ook het probleem met dat het stuurkolom vergendeld aangeeft maar niet zo is.
Heb vandaag een stuurslotunit op de sloop gehaald maar die reageerd niet.
Is het mogelijk dat jij voor mij de chip leeg kan trekken zodat ik hem in de auto kan zetten? Zoja wat vraag je daar dan voor?
Gr. Bart Nennie
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 15:33
- Contacteer:
ik heb ook stuurslot module's beschikbaar, plug&play
( nieuwere modellen moeten ingeleerd worden )
( nieuwere modellen moeten ingeleerd worden )
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 31 aug 2020 21:20
Hallo mr.chip,
Wat vraag je voor die plug&play en wat zijn de kosten als ik mijne opstuur?
De auto waar het om gaat is een scenic 2 uit 2005.
Gr. Bart
Wat vraag je voor die plug&play en wat zijn de kosten als ik mijne opstuur?
De auto waar het om gaat is een scenic 2 uit 2005.
Gr. Bart
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 15:33
- Contacteer: