Problemen met verstuivers van DCI 1.5

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Droopie007
repeating visitor
repeating visitor
Actief als: particulier

Problemen met verstuivers van DCI 1.5

Bericht door Droopie007 »

Goeiedag,

Mijn Mégane begon twee dagen geleden op de autostrade plotseling te stotteren, ik vond nog net een afrit en ben dan aan de kant gaan staan. Wanneer het motortoerental onder de 2000 toeren bleef hield het stotteren aan, boven dit toerental was het enigszins normaal. Wegenwacht erbij, na uitlezen bleek van de vierde cylinder de verstuiver niet te werken. Stekker nagekeken, alles zuiver gemaakt, toen liep de auto weer voor +/- 10 kilometer. Waardoor afslepen volgde naar een erkende Renault garage.

Daar vond men de foutcode, deze werd opnieuw uitgelezen en gereset en het probleem deed zich niet meer voor. Echter was de oorzaak van de panne niet gevonden, dus dat probleem is er nog steeds. Auto heeft 140000 kilometers is prima onderhouden bij originele Renault dealer met uitstekende repuatatie dus daar zoeken we het niet.

Ik wil met deze auto nu niet meer rijden, want zolang de oorzaak niet is gevonden betrouw ik het niet meer. Verstuivers zijn individueel getest, die zijn goed, het ziet hem dus ergens in de bedrading of aansturing of???

Ben me ervan bewust dat dergelijke fout zeer moeilijk op te sporen is, toch rijd ik niet meer met de auto, zolang dit probleem in de auto blijft. Veel te gevaarlijk, vooral op autowegen. Volgens de man van de wegenhulp zijn er heel wat merken die dit probleem hebben, electronische problemen zijn zeer vaak de oorzaak van panne, meldde hij. Was trouwens iemand van ADAC, hij noemde ook enkele Duitse merken, wat me toch wel verwonderde.

Iemand een idee, hints of ervaringen met dergelijk probleem?

M V G

Eugène.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

A110
lid
lid

Re: Problemen met verstuivers van DCI 1.5

Bericht door A110 »

Ga maar van een verstuiver uit.

In deze type motoren zitten piëzo verstuivers, deze zijn zeer storingsgevoelig en (mag het eigenlijk niet zeggen) na +/- 100.000 km versleten. En dan niet op het mechanise gedeelte maar echt op het elektronische gedeelte inwendig.
Dit gebeurt veel. Eerst af en toe maar daarna zal hij continu niet meer goed gaan werken en blijft dan storing geven.
En het advies is om ze gelijk alle 4 te laten vervangen, ze hebben eigenlijk dezelfde levensduur.
www.jwa-autoservice.nl

Renault Clio Hybrid 140 (2020) Afbeelding
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021) Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Droopie007
repeating visitor
repeating visitor

Re: Problemen met verstuivers van DCI 1.5

Bericht door Droopie007 »

Goeiedag.

Alle verstuivers vervangen betekent een kost van meer dan 2500 €. Echter als ik daarmee nog +/- 100000 kilometers kan rijden dan zou ik het…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken