Onderhoud 3.5v6 vs. 2.0t
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 02 sep 2020
- Laatste bezoek: 21 apr 2021 11:45
- Actief als: particulier
Onderhoud 3.5v6 vs. 2.0t
Goedemorgen,
Graag zou ik het volgende willen weten.
Kan iemand een indicatie geven van het verschil in onderhoudskosten tussen een 3.5v6 en een 2.0t uit de espace/vel satis?
Ik snap dat een V6 meer bougies heeft en er wat meer olie in zal gaan, daar staat tegenover dat een 2.0t een distributieriem heeft.
In mijn beleving ontlopen ze elkaar op onderhoud niet zo. Is dit ook zo of zit ik er toch echt wel naast en zijn er specifieke zaken die kosten flink kunnen verhogen?
Groeten,
Christiaan
Verstuurd vanaf mijn iPad
Graag zou ik het volgende willen weten.
Kan iemand een indicatie geven van het verschil in onderhoudskosten tussen een 3.5v6 en een 2.0t uit de espace/vel satis?
Ik snap dat een V6 meer bougies heeft en er wat meer olie in zal gaan, daar staat tegenover dat een 2.0t een distributieriem heeft.
In mijn beleving ontlopen ze elkaar op onderhoud niet zo. Is dit ook zo of zit ik er toch echt wel naast en zijn er specifieke zaken die kosten flink kunnen verhogen?
Groeten,
Christiaan
Verstuurd vanaf mijn iPad
Renault Grand Espace 2.0t (2006)
Renault Scenic 1.6 (2010)
Renault Scenic 1.6 (2010)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16679
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Onderhoud 3.5v6 vs. 2.0t
De turbo in de espace is erg gevoellig voor hitte gezien deze vrijwel klem aan het schutbord zit. De achterste cilinderkop van de v6 hetzelfde. Beide ietwat ongelukkig.
De v4y v6 motor heeft ook wel wat cilinder problemen.
In de vel satis is meer ruimte, komt het iets minder vaak voor. Bougies van de v6 inderdaad duur, de tandriem van de 2.0 ook.
De v4y v6 motor heeft ook wel wat cilinder problemen.
In de vel satis is meer ruimte, komt het iets minder vaak voor. Bougies van de v6 inderdaad duur, de tandriem van de 2.0 ook.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 02 sep 2020
- Laatste bezoek: 21 apr 2021 11:45
- Actief als: particulier
Re: Onderhoud 3.5v6 vs. 2.0t
Is het dan zo dat de distributieketting echt geen onderhoud nodig heeft of is dit net zoals veel tfsi motoren dat de ketting oprekt en je die ook uiteindelijk moet vervangen?
Renault Grand Espace 2.0t (2006)
Renault Scenic 1.6 (2010)
Renault Scenic 1.6 (2010)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16679
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Onderhoud 3.5v6 vs. 2.0t
Elke distributieketting slijt,ook deze. Olie ververs interval is eigenlijk te lang. Elke 10-15dkm verversen met de correcte olie is verstandig.
Ook de koelvloeistof periodiek verversen, zeker in de Espace 4 is het koelsysteem bij deze motoren een zwak punt.
Ook de koelvloeistof periodiek verversen, zeker in de Espace 4 is het koelsysteem bij deze motoren een zwak punt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 02 sep 2020
- Laatste bezoek: 21 apr 2021 11:45
- Actief als: particulier
Re: Onderhoud 3.5v6 vs. 2.0t
Top, dat verversen is niet zo een probleem aangezien ik dat maximaal per jaar rijdt en de auto toch 1x per jaar zijn onderhoud krijgt.
Nu lees ik ook dat er nog 2.0 motoren zonder turbo zijn. Lijkt mij wat traag, maar hoe minder erop zit hoe minder er stuk kan gaan toch?
Nu lees ik ook dat er nog 2.0 motoren zonder turbo zijn. Lijkt mij wat traag, maar hoe minder erop zit hoe minder er stuk kan gaan toch?
Renault Grand Espace 2.0t (2006)
Renault Scenic 1.6 (2010)
Renault Scenic 1.6 (2010)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16679
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Onderhoud 3.5v6 vs. 2.0t
De f4r motor zonder turbo is zeer betrouwbaar.
Zeker geen strepentrekker, dat is correct. 140pk slechts in de zware espace/vel satis.
Dure turbo perikelen blijven dan uit, wel bij elke tandriemwissel de nokkenas versteller me vervangen. Gaat vaak ratelen, klinkt dan wat als een diesel. Turbo variant heeft deze versteller niet.
Krukaspoulie en multiriemset ook dan vervangen.
Al met al een dure klus!
Zeker geen strepentrekker, dat is correct. 140pk slechts in de zware espace/vel satis.
Dure turbo perikelen blijven dan uit, wel bij elke tandriemwissel de nokkenas versteller me vervangen. Gaat vaak ratelen, klinkt dan wat als een diesel. Turbo variant heeft deze versteller niet.
Krukaspoulie en multiriemset ook dan vervangen.
Al met al een dure klus!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 02 sep 2020
- Laatste bezoek: 21 apr 2021 11:45
- Actief als: particulier
Re: Onderhoud 3.5v6 vs. 2.0t
Super bedankt voor de info. Eens rustig kijken wat er te vinden is
Renault Grand Espace 2.0t (2006)
Renault Scenic 1.6 (2010)
Renault Scenic 1.6 (2010)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1007 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic