Hallo allemaal, mijn Renault Laguna II uit 2003, 1.6 16v is stilgevallen onder het rijden ( mijn vrouw reed er op dat moment mee,, ze reed ongeveer 50 km per uur toen ie opeens stilviel). Na enig speurwerk op onder andere dit forum is al het een en ander gecheckt. Omdat ik er niet uit kwam op zoek gegaan naar een lopende andere 1.6 16v. Heb een sloop auto gevonden die drie maanden jonger is en die rijdt, start, schakelt, netjes loopt. Verder een slechte auto, geen kat, twee ramen missen en de voorruit is gescheurd. Interieur is ook vergaan. Die sloopauto heeft afgelopen december nog een.grote beurt gehad zie ik bij de documentatie. Er zit zelfs nog apk op. Ik heb alles waarvan ik dacht dat het kon zijn overgezet op mijn Laguna, aangezien de sloopauto goed start, rijdt en loopt. Krukassensor dacht ik eerst (ook wel bdp sensor, is wel vernieuwd, evenals de stekker). Toen alle Bobines van.beide auto's omgeruild. De sloopauto loopt op mijn Bobines, mijn auto niet op die van de sloopauto. Bougies nagekeken, allemaal in orde en ze vonken. Benzine toevoer nagekeken, pomp werkt en er wordt benzine ingespoten. Gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt, niet starten. Wederom omgeruild met de sloopauto en die start er gewoon mee. Gasklephuis van de sloop auto op de mijne gezet en geen resultaat. OBD uitgelezen. Het enigste wat ie aangaf nadat ik het Gasklephuis had gewisseld is dat ie een probleem met de throttle ziet. Fout eruit gehaald en blijft terugkomen. Verder geen foutmeldingen in de OBD. Ook op het dashboard geen melding van het motor management of iets dergelijks. Een week of drie voor het stilvallen is de kaart overigens gerepareerd. Heeft daar dus gewoon een paar weken mee gereden. Ik weet het echt niet meer. Met de kaart in het contact, gaat het lampje vd startonderbreker gewoon uit, en alles werkt op het dashboard. Met starten gooit hij hem gewoon rond maar slaat niet aan. De eerste poging als ie even heeft gestaan hoor je alleen een heel klein poefje uit de uitlaat. Daarna niet meer. Tenzij je hem weer een tijdje laat staan. Dan weer wel. Dus hij krijgt benzine, lucht, vonk en slaat toch niet aan. Kan iemand mij helpen? Alvast hartstikke bedankt allemaal
Stilgevallen Laguna II
-
jefcharger
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
Stilgevallen Laguna II
Help!
Hallo allemaal, mijn Renault Laguna II uit 2003, 1.6 16v is stilgevallen onder het rijden ( mijn vrouw reed er op dat moment mee,, ze reed ongeveer 50 km per uur toen ie opeens stilviel). Na enig speurwerk op onder andere dit forum is al het een en ander gecheckt. Omdat ik er niet uit kwam op zoek gegaan naar een lopende andere 1.6 16v. Heb een sloop auto gevonden die drie maanden jonger is en die rijdt, start, schakelt, netjes loopt. Verder een slechte auto, geen kat, twee ramen missen en de voorruit is gescheurd. Interieur is ook vergaan. Die sloopauto heeft afgelopen december nog een.grote beurt gehad zie ik bij de documentatie. Er zit zelfs nog apk op. Ik heb alles waarvan ik dacht dat het kon zijn overgezet op mijn Laguna, aangezien de sloopauto goed start, rijdt en loopt. Krukassensor dacht ik eerst (ook wel bdp sensor, is wel vernieuwd, evenals de stekker). Toen alle Bobines van.beide auto's omgeruild. De sloopauto loopt op mijn Bobines, mijn auto niet op die van de sloopauto. Bougies nagekeken, allemaal in orde en ze vonken. Benzine toevoer nagekeken, pomp werkt en er wordt benzine ingespoten. Gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt, niet starten. Wederom omgeruild met de sloopauto en die start er gewoon mee. Gasklephuis van de sloop auto op de mijne gezet en geen resultaat. OBD uitgelezen. Het enigste wat ie aangaf nadat ik het Gasklephuis had gewisseld is dat ie een probleem met de throttle ziet. Fout eruit gehaald en blijft terugkomen. Verder geen foutmeldingen in de OBD. Ook op het dashboard geen melding van het motor management of iets dergelijks. Een week of drie voor het stilvallen is de kaart overigens gerepareerd. Heeft daar dus gewoon een paar weken mee gereden. Ik weet het echt niet meer. Met de kaart in het contact, gaat het lampje vd startonderbreker gewoon uit, en alles werkt op het dashboard. Met starten gooit hij hem gewoon rond maar slaat niet aan. De eerste poging als ie even heeft gestaan hoor je alleen een heel klein poefje uit de uitlaat. Daarna niet meer. Tenzij je hem weer een tijdje laat staan. Dan weer wel. Dus hij krijgt benzine, lucht, vonk en slaat toch niet aan. Kan iemand mij helpen? Alvast hartstikke bedankt allemaal

| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
stadium III
- Lid

Re: Stilgevallen Laguna II
Staat hij nog op tijd ?
Laguna 3 2.0 Turbo BJ 2009
| Hide post links |
-
nikk
- Gerespecteerd lid

Re: Stilgevallen Laguna II
Distributiesnaar toevallig niet gebroken?
VW Transporter L2H1 2.0 TSI '17
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Megane Berline automaat 1.6 16v D093411 '00
Laguna HB automaat 2.0 8v S092000 '99
Laguna HB automaat 2.0 8v S088180 '98
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Megane Berline automaat 1.6 16v D093411 '00
Laguna HB automaat 2.0 8v S092000 '99
Laguna HB automaat 2.0 8v S088180 '98
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 38 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 610 -
Laatste bericht door mechanic
20 jun 2025 13:50
-
-
Renault Laguna II V6 uit 2003 startproblemen
door Sietse_Laguna » 07 jul 2025 08:18 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 9
Weergaves: 1303 -
Laatste bericht door Renault47
11 jul 2025 20:13
-
-
-
SPOED Kaartlezer gezocht Renault Laguna II 3.0 V6
door Sietse_Laguna » 06 aug 2025 13:15 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 4
Weergaves: 844 -
Laatste bericht door Sietse_Laguna
13 aug 2025 14:14
-
-
-
Set Mille Milesvelgen + zomerbanden van een Laguna 3
door leboef » 12 sep 2025 15:43 » in Onderdelen en accessoires aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 534 -
Laatste bericht door leboef
12 sep 2025 15:43
-
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 2832 -
Laatste bericht door nikk
08 nov 2025 18:07
-
-
F3R Laguna 1 slang functie
door nikk » 10 nov 2025 19:59 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 497 -
Laatste bericht door nikk
11 nov 2025 07:31
-