Ruitenwissers werken niet Clio 3

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
DCRenault
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2021 08:15
Actief als: particulier

Ruitenwissers werken niet Clio 3

Bericht door DCRenault »

Hallo, ik heb een probleem met de ruitenwissers. Ik heb de motor vervangen (dacht dat dat het probleem was) maar helaas was dat niet zo. De wissers werken nog steeds niet. Als ik op de stekker meet dan krijg ik geen stroom. De zekering is goed (20 Amp). Waar kan het probleem dan nog aan liggen? Is er een relais voor de wissers aanwezig en zo ja waar zit die?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Ruitenwissers werken niet Clio 3

Bericht door mechanic »

Een vaak voorkomend euvel is de hendel aan het stuur.
Gokkeb is duur, goed meten is beter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
DCRenault
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2021 08:15
Actief als: particulier

Re: Ruitenwissers werken niet Clio 3

Bericht door DCRenault »

De bediening aan de hendel werkt wel voor de radio en de achterruitenwisser bijvoorbeeld. Alleen niet de ruitenwissers aan de voorkant. Alle standen werken niet. Als het de hendel zou zijn, zouden dan niet alle bedieningen niet werken?

Toegevoegd in 6 minuten 27 secondes:
Op de stekker die aan de wissermotor zit staat wel stroom op zwart maar niet op oranje (hoge stand) en paars (lage stand). Omdat op beide draden geen stroom staat, is dat dan de reden dat het aan de hendel kan liggen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
DCRenault
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2021 08:15
Actief als: particulier

Re: Ruitenwissers werken niet Clio 3

Bericht door DCRenault »

Ik heb de hendel met die van een andere auto gewisseld maar dat heeft niet geholpen. Moet ergens in de zekeringenkast zitten. Heeft iemand daar ervaring mee met het doormeten hiervan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Batenic
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 188
Lid geworden op: 08 feb 2014 20:39
Actief als: particulier

Re: Ruitenwissers werken niet Clio 3

Bericht door Batenic »

Zo, lekker late reactie van mij. Sorry daarvoor en waarschijnlijk is je probleem allang verholpen. Ik had eenzelfde probleem. Ruitenwissers die gingen haperen en uiteindelijk in de stromende regen er gewoon mee ophielden. Ruitenwissers eraf (nr 16 dop ) paravan eraf, zo'n ding eraf en met een nr10 de twee boutschroefmoertjes los. Hele handel eruit gehaald. De onderkant van het mechaniek zit op het mechaniek geklikt met 4 van die krengen, en er zit een seallaagje tussen. Bij mij was de paravan aan de bestuurders zijde lekker vol. Afwatering zat dicht. Het seallaagje van het mechaniek was niet 100% meer en dus: vocht in het gedeelte. Zitten er sleepcontacten in èn een aarde-contact. Volledig vies en bah en vochtigdinges. Schoongemaakt, ingevet, en met wat gepruts een mooi seallaagje van buitenkit gemaakt. Dichtgedrukt, getest en werkend. Alles er weer in en op et voila. Niks hendel, niks nieuwe motor, OudHollandsch gepruts.
( Deze post is meer ter completering van het topic, misschien heeft een ander er wat aan )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht