Melding "AC laden niet mogelijk"

Plaats reactie

Topic author
Amu0373
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2020 13:34
Actief als: particulier

Melding "AC laden niet mogelijk"

Bericht door Amu0373 »

Omdat deze specifieke melding nergens op internet te vinden was en om het op te lossen mijn Zoe 5 (!) dagen bij de dealer heeft gestaan hierbij even meer info over deze melding:

Ik kreeg ineens de melding "AC laden niet mogelijk" en de Zoe ZE50 kon niet meer laden - op geen enkele laadpaal. Heb er 4 geprobeerd.
DC laden op een snellader ging nog wel.

Dealer kon het probleem niet oplossen en heeft Renault Nederland ingeschakeld. Software update van Renault Nederland heeft het probleem uiteindelijk verholpen. Het was dus geen hardware probleem of een defecte kabel zoals in de eerste instantie werd vermoed.

5 dagen is wel incl. het weekeinde, maar toch...

Een bijkomende waarneming: Via de MyRenault App (iOS) kon ik de Airco niet op afstand starten. Na deze update werkte dat wel :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1418
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Melding "AC laden niet mogelijk"

Bericht door Pepone »

Bedankt voor de leerzame info over deze melding.
Vanaf nu staat de melding dus wél op Internet. :)

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zoeff
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2021 09:57
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Melding "AC laden niet mogelijk"

Bericht door Zoeff »

Ik heb even moeten zoeken naar deze topic als nieuw lid.
Hierbij mijn ervaring.
Vorig jaar sep heb ik een nieuwe Zoe R135 in ontvangst mogen nemen. Prima auto, niks mis mee.
Echter in het begin de melding en rode neus maar na een korte tijd wel opladen op mijn door Renault geleverde 11kW laadpaal.
Gemeld bij de dealer maar die kon er niks mee want de klacht was weer over.
Na een paar keer toch maar eens bij de dealer langs. Het werd irritant.
Het is alsof je met een benzinewagen bij de pomp staat en het klepje met geen mogelijkheid is open te krijgen.
Uitlezen van de computer gaf geen soulaas. Na 2 dgn weer hetzelfde euvel, nu toch maar nieuwe software laden. Het is begin februari.
Eind april wederom de melding. Een melding bij de dealer gedaan, helaas geen reactie.
De klacht was de volgende dag weer over en kon er geladen worden.
Half mei weer hetzelfde en geen reactie van de dealer.
Eind mei wederom, nu direct naar de dealer en een afspraak voor uitlezen gemaakt.
Nu na 2 dgn pas weer laden. Ook externe laadpaal geprobeerd. NOK.
Half juni uitlezen, “iets” gevonden waardoor er nieuwe software geladen moest worden cf. foutzoekprocedure.
En ja hoor, begin juli toch weer de melding. Uitlezen gaf geen uitslag.
Nu een afspraak voor begin aug, als de juiste monteur er weer is, om alles uit te lezen en dit bij Renault te laten beoordelen.
Wordt vervolgd.
ZOE R135 Intens Bleu Celadon 23-10-2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Melding "AC laden niet mogelijk"

Bericht door Andere Peter »

Allereerst welkom op het forum Zoeff
Helaas heb ik niet de oplossing maar vind het vervelend voor je dat het allemaal zo lang moet duren.
Ook vreemd dat je geen reactie van jouw dealer krijgt, is het wel een ZE dealer?
afijn
Ik wens je sterkte toe iig en hopen dat het snel gemaakt word.
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zoeff
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2021 09:57
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Melding "AC laden niet mogelijk"

Bericht door Zoeff »

Dank voor het welkom.
De dealer is idd een Z.E. Dealer. Ik heb eerst een 2e hands Zoe daar gekocht.
Prima service verder. Ik krijg meestal een best wel nieuwe auto mee als vervanging.
Degene die moest antwoorden had geen oplossing, dus geen antwoord.
Na een “goed” gesprek heeft hij beterschap beloofd.
ZOE R135 Intens Bleu Celadon 23-10-2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Melding "AC laden niet mogelijk"

Bericht door zoe2goe »

Een goed gesprek.......
"Wat een mooie tanden heeft hij hè Karel?"
"Inderdaad Harry, alleen jammer dat ze zo los zitten!"
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zoeff
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2021 09:57
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Melding "AC laden niet mogelijk"

Bericht door Zoeff »

Op 4 aug is de auto wederom naar de garage geweest om de logfile's uit te lezen.
Hierin was weer een melding teruggevonden die in Frankrijk beoordeeld is.
Gevolg is herprogrammeren van de UCH (=control module).
op 5 aug heb ik de auto weer opgehaald. Hij was vol geladen tot 100%.
Sindsdien is er niet geladen tot vandaag na 152km en ja hoor, weer een rode neus! Grrr.
Morgen weer naar de garage. Dan staat vervanging van onderdelen op het programma.
Wordt vervolgd.
ZOE R135 Intens Bleu Celadon 23-10-2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hummelen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2020 10:54
Actief als: particulier

Re: Melding "AC laden niet mogelijk"

Bericht door hummelen »

Vandaag heb ik bij twee verschillende laadpalen (in Rotterdam) ook deze melding gekregen.
Dus een rode neus van de auto en de melding op het display.
Ik maakte me behoorlijk zorgen, maar gelukkig had ik nog voldoende lading (25%) om thuis te komen.
En bij de openbare laadpaal in "mijn" straat lukte het laden wel weer zonder problemen.
Wordt hopelijk niet vervolgd :wink:
Zoe R135 intens (2020) en volledig afhankelijk van openbare laadpunten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zoeff
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2021 09:57
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Melding "AC laden niet mogelijk"

Bericht door Zoeff »

Het blijft een vreemde zaak. In mijn vorige verhaaltje staat dat ik morgen naar de garage ga. Dat was dus 15 augustus. Daar is een nieuwe afspraak gemaakt voor 30 aug, dus morgen :)
Ik heb ondertussen wel gewoon een keer kunnen laden maar ook 2x een rode neus. Ik heb een eigen 11kW laadpaal. Maar ook al een keer extern getest met rode neus als uitslag. Het moet toch echt in de auto zitten lijkt mij.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
Wordt vervolgd.
ZOE R135 Intens Bleu Celadon 23-10-2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hummelen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2020 10:54
Actief als: particulier

Re: Melding "AC laden niet mogelijk"

Bericht door hummelen »

Eergisteren weer probleemloos geladen.
Bij mij werd / wordt het dus niet vervolgd ;-)
Zoe R135 intens (2020) en volledig afhankelijk van openbare laadpunten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zoeff
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2021 09:57
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Melding "AC laden niet mogelijk"

Bericht door Zoeff »

Inmiddels 2 pogingen gedaan mijn verhaal te vertellen.
Dat blijkt te lang te zijn want ik moest opnieuw inloggen, helaas.
Dan maar verkort.
Maandag 30 aug weer naar de garage. Woensdag retour zonder enige actie. Mocht niet van Renault.
Advies is klacht bij Renault Nederland 0800-0303 indienen.
Bevestigingsmail gaf aan binnen 48 uur response.
Maandag maar weer gebeld. 48 Uur bestond niet. Blijkbaar wel met urgentie. Oh, niet gezien!
Na uurtje werd idd gebeld. Er wordt een afspraak gemaakt om bij een rode neus thuis te anayseren.
Tot op heden nog geen reactie van de garage gehad.
Wel 2x zonder rode neus kunnen laden.
Wordt vervolgd.
ZOE R135 Intens Bleu Celadon 23-10-2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht