Espace
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Espace
Hoi Leden,
Ik ben nu in het bezit van een Skoda Fabia, maar komende maanden gaan kijken naar een Renault Espace vanwege gezinsuitbreiding. Kunnen jullie mij helpen met tips voor de keuze van welke type en wat een goede motor is.
Aandachtspunten:
Bouwjaar 2005 -2009
Prijs tussen 10.000 en 16.000
KM max. 100.000
Evt. inruil Skoda Fabia Combi Sport 2008
Ik ben nu in het bezit van een Skoda Fabia, maar komende maanden gaan kijken naar een Renault Espace vanwege gezinsuitbreiding. Kunnen jullie mij helpen met tips voor de keuze van welke type en wat een goede motor is.
Aandachtspunten:
Bouwjaar 2005 -2009
Prijs tussen 10.000 en 16.000
KM max. 100.000
Evt. inruil Skoda Fabia Combi Sport 2008
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 16 sep 2010 09:32
Hoi,
wij hebben ook een Espace aangeschaft ivm gezinsuitbreiding. Is een hele goede keuze geweest. Laatst met de 3 kinderen naar Engeland geweest en het is inderdaad een ideale reisauto, ruimte en comfort! Wij hebben een 2.0T uit 2005 gekocht met 118.000km op de teller. De prijzen van occasions zijn n u erg gunstig. Dus ik zou zeggen, sla je slag, ze willen ze kwijt dus goed afdingen!
Achteraf had ik toch liever een diesel gekocht. De 2.0T gebruikt wel veel benzine, ongeveer 9,0 tot 10,0 l/100km.
Er schijn wat problemen te zijn met de turbo's, maar dat kan ook aan rijstijl liggen. Het is een reisauto en geen raceauto. Turbo moet goed kunnen opwarmen en afkoelen.
Wij hebben wel wat garantiedingetjes gehad. Deze waren vooral cosmetisch en niet motorisch. Zolang ik garantie heb ga ik voor elk ding terug. Daar betaal je toch voor.
Succes, en nogmaals de prijzen zijn nu mooi, dus sla je slag!
wij hebben ook een Espace aangeschaft ivm gezinsuitbreiding. Is een hele goede keuze geweest. Laatst met de 3 kinderen naar Engeland geweest en het is inderdaad een ideale reisauto, ruimte en comfort! Wij hebben een 2.0T uit 2005 gekocht met 118.000km op de teller. De prijzen van occasions zijn n u erg gunstig. Dus ik zou zeggen, sla je slag, ze willen ze kwijt dus goed afdingen!
Achteraf had ik toch liever een diesel gekocht. De 2.0T gebruikt wel veel benzine, ongeveer 9,0 tot 10,0 l/100km.
Er schijn wat problemen te zijn met de turbo's, maar dat kan ook aan rijstijl liggen. Het is een reisauto en geen raceauto. Turbo moet goed kunnen opwarmen en afkoelen.
Wij hebben wel wat garantiedingetjes gehad. Deze waren vooral cosmetisch en niet motorisch. Zolang ik garantie heb ga ik voor elk ding terug. Daar betaal je toch voor.
Succes, en nogmaals de prijzen zijn nu mooi, dus sla je slag!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46
- Actief als: particulier
2.0T is niet aan te raden. Verder, wilt u een Grand Espace of de gewone kortere Espace? Luxe uitvoering of helemaal kaal. Diesel of Benzine. automaat of handbak enz. Ik vind bij de benzinemotoren alleen de 3.5 V6 goed, de 2.0T vind ik onbetrouwbaar (en onzuinig, ik rij zuiniger met de V6) en de 2.0 16V is te zwak. Bij de diesels is de 3.0 dCi wel aan te raden, maar dan kan je beter voor de 2.0 dCi 175 gaan want die komt ongeveer overeen met de 3.0 dCi alleen 5 pk en 40 nm minder. En je rijd dat 1 op 12 ipv 1 op 10.
Maar voor zo een lage prijs en km stand vind u waarschijnlijk alleen maar 2.0T Expression (basisversie) uit 2005.
Maar voor zo een lage prijs en km stand vind u waarschijnlijk alleen maar 2.0T Expression (basisversie) uit 2005.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Ik overweeg mijn Espace te verkopen. Heeft gps, panoramisch dak, alu velgen, parkeersensoren en nog zo veel. 2.0 dCi 150 pk, bj 2008, 35000 km... Prijs zal wel een stuk hoger zijn. Enne om het compleet te maken... ik woon in Belgie
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 09 aug 2012 10:12
Ik heb zelf een Espace 2.0 16V uit 2003 en ben er zeer tevreden mee, trek er een caravan van 1300 kg mee en gaat zeer goed, ik weet ook dat de turbo sneller met inhalen is maar toch ben ik zeer tevreden over de rijeigenschappen. Ook heb ik overwogen om een 2.0 turbo te kopen maar door veel problemen met de turbo en met rondvragen bij de dealers en importeur is mijn keus gevallen op de 2.0 16V. 

Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
Espace
Momenteel rijd ik in mijn derde Espace 2.0T. Nog nooit problemen gehad met de turbo. Het is een geweldige auto. En inderdaad: wie een Espace als raceauto wil gebruiken, begrijpt er helemaal niets van.
Ik ben van mening dat je beter iets meer kunt uitgeven. Je kunt dan een jongere auto kopen met minder kilometers op de teller. Wees eerlijk: tref je een auto van iemand die het helemaal niet begreep met 100.000km op de teller, dan mag je ervan uitgaan dat je de nodige problemen zult tegenkomen.
Koop je Espace dus altijd bij een Renault-dealer. Zij kennen deze auto van binnen naar buiten. Laat ook altijd de originele onderdelen monteren. Een Renault-Topoccasion heeft sowieso langere garantie.
Succes met je beslissing! Momenteel heeft mijn dealer (Indumij) een heel aardige occasion staan: 2.0T Dynamique met de nodige extra's. Bouwjaar 2007. Kleur: antracietgrijs. 35.000 km gereden. Ze vragen bijna 28. Welliicht valt er wat te onderhandelen.
Ik ben van mening dat je beter iets meer kunt uitgeven. Je kunt dan een jongere auto kopen met minder kilometers op de teller. Wees eerlijk: tref je een auto van iemand die het helemaal niet begreep met 100.000km op de teller, dan mag je ervan uitgaan dat je de nodige problemen zult tegenkomen.
Koop je Espace dus altijd bij een Renault-dealer. Zij kennen deze auto van binnen naar buiten. Laat ook altijd de originele onderdelen monteren. Een Renault-Topoccasion heeft sowieso langere garantie.
Succes met je beslissing! Momenteel heeft mijn dealer (Indumij) een heel aardige occasion staan: 2.0T Dynamique met de nodige extra's. Bouwjaar 2007. Kleur: antracietgrijs. 35.000 km gereden. Ze vragen bijna 28. Welliicht valt er wat te onderhandelen.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 26 mei 2013 19:11
Re: Espace
Ik heb een 2.2 DCI gehad type 3, niet aan te raden doordat er relatief veel aan kapot gaat (o.a. verstuivers).
Een vriend heeft een Espace type 4 1.9DCI en het gaat redelijk, alleen airco-problemen.
Zelf had ik een Seat Alhambra 1.9TDI en daar gaat ook relatief veel aan kapot, waaronder ook de turbo.
Het is volgens mij niet zo'n Renault kwaal dat de turbo de geest geeft, andere fabrikanten hebben ook problemen.
k ben erg positief over mijn huidige type 4 Grand Espace 2.0 DCI, ik zou proberen een Espace te vinden met de laatste 2.0 DCI motoren ( vanaf 130 pk) , en goede staat van onderhoud, of inderdaad een 2.0T maar dan wel met niet teveel kilometers of een nieuwe turbo ( en moter 2-3 minuten laten draaien na snelweg-rit, b.v. bij tanken).
Groeten Dirk
Een vriend heeft een Espace type 4 1.9DCI en het gaat redelijk, alleen airco-problemen.
Zelf had ik een Seat Alhambra 1.9TDI en daar gaat ook relatief veel aan kapot, waaronder ook de turbo.
Het is volgens mij niet zo'n Renault kwaal dat de turbo de geest geeft, andere fabrikanten hebben ook problemen.
k ben erg positief over mijn huidige type 4 Grand Espace 2.0 DCI, ik zou proberen een Espace te vinden met de laatste 2.0 DCI motoren ( vanaf 130 pk) , en goede staat van onderhoud, of inderdaad een 2.0T maar dan wel met niet teveel kilometers of een nieuwe turbo ( en moter 2-3 minuten laten draaien na snelweg-rit, b.v. bij tanken).
Groeten Dirk
Hide post links |
-
- repeating visitor
2.0T wel goed.
Hoi,
Je kunt gerust een 2.0T kopen, alleen dan wel een vanaf 2006(nieuwe model). Daar zijn de Turbo`s wel goed van. Heb er zelf ook een van mei 2006 met nu al 149.000Km en hij rijd nog perfect. Succes!
Je kunt gerust een 2.0T kopen, alleen dan wel een vanaf 2006(nieuwe model). Daar zijn de Turbo`s wel goed van. Heb er zelf ook een van mei 2006 met nu al 149.000Km en hij rijd nog perfect. Succes!
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
Re: Espace
Ik ben net over gestapt van een espace uit 98 3 liter naar een grand espace uit 2005 3.5 liter.
zo'n 'grote' auto verdient een flinke motor. Het is een grote kick als je het gas intrapt. 2 liter motor lijkt me te zwak tenzij je niks geeft om zo'n kick.
Groet
ronf
zo'n 'grote' auto verdient een flinke motor. Het is een grote kick als je het gas intrapt. 2 liter motor lijkt me te zwak tenzij je niks geeft om zo'n kick.
Groet
ronf
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Ik zou de mijne verkopen... ong 34000 km, 2.0 dci 150 met glazen dak, aut airco, alu velgen, 6zetels,navigatie, cruise control,... Ong een goed jaar oud. Ik dacht aan 27000 Euro
Is echt als nieuw, geen krasje te bespeuren en nog bijna 2 jaar garantie...
Is echt als nieuw, geen krasje te bespeuren en nog bijna 2 jaar garantie...
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-