Onze zoon gebruikt onze Scenic (2005 1.616v handgeschakeld) voor zijn stage. Die loopt af in juli. Daarna is de Scenic overbodig ( we hebben een 2e auto erbij)
Afgelopen winter de auto een wintercheck laten doen. Daar kwam naar voren dat er speling op de stuurkogel en fusee kogel zat).
Aangezien ik niet meer in de auto had gereden sinds december schrok ik wel van de rij eigenschap van de auto. De auto trilt en schommelde behoorlijk bij accelereren. Bij het wisselen naar zomerbanden zagen we idd al flinke speling op de stuurkogel
1.5 week geleden onze auto apk laten klaar maken. Met inderdaad veel speling op stangen en kogels. Na een reparatie van 560 euro inclusief uitlijnen, is de auto goedgekeurd.
Helaas is het schommelen/schudden niet verholpen na de reparaties. Ik ben beetje door mijn budget heeen maar ik wil wel dat mijn zoon veilig naar stage kan gaan.
Uiteraard gegoogled; aandrijfas.. motorsteun als mogelijke oorzaken.
We kunnen de motor wel heel makkelijk bewegen met de hand. Dus met een beetje mazzel kan het de rechter motor steun zijn? Maar komt dat overeen met de symptomen? Kosten zijn relatief nog wel acceptabel.
Aandrijfassen is weer een fikse uitgave en geen idee of daarmee ook onze symptomen zijn verholpen.
Al een paar jaar is de Scenic 2 een beetje bodemloze put. Km stand is ondertussen 240.000 km.
Iemand nog tips? Of "beunhaas" mogelijkheden?
Omgeving Winterswijk
Groeten Armand