Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
We horen het geratel al een paar dagen niet dus we weten nog niet precies waar het vandaan komt.
Maar zo'n nokkenasversteller is een eigenlijk een tandwiel dat de nokkenas laat draaien, aangedreven voor de distributieriem toch?
Als dit onderdeel ratelt, zit het dan gewoon los of hoe moet ik dit zien?
Alvast bedankt.
Ik noem ook zomaar het tandwiel, dat werkt op oliedruk. Versleten geeft een bijgeluid, maar het is zaak te achterhalen waar het vandaan komt alvorens tot actie over te gaan.
Ja dat snap ik wel hoor. Ik probeer alvast eventuele oorzaken na te gaan en vooral omdat ik niet weet of het schadelijk is om met dit geluid door te rijden.
Met de koprevisie is de versteller (tandwiel) niet los geweest van de nokkenas. Met de montage van de nieuwe distributie riem is tandwiel met nokkenas in z’n geheel weer in de originele stand terug gemonteerd. Wel is wel de keerring vervangen.
Of het schadelijk is, is ook niet te zeggen zonder de oorzaak te kennen.
Via het forum is dat sowieso lastig.
Wellicht zit er enkel ergens wat los onder de auto, bij wijze van spreken.
Goed zoeken naar de herkomst is het enige zinvolle antwoord wat ik je kan geven.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
(Renault Kangoo 1.5 diesel bestel 2015)
Mijn Kangoo loopt heel even op 3 cilinders bij koude start...
Duurt even een paar seconden en loopt dan weer goed.
Krijgt op tijd zijn beurten, van de week net een kleine beurt gehad, olie en olie filter.
Ben...
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn issue.
Ik heb een Kadjar uit 2017. Nu geeft hij regelmatig een start/stopmelding waarbij mijn automatische handrem niet meer losgaat bij het wegrijden.
Herkent iemand dit probleem? Of beter, weet iemand een...
Goedendag. Wij hebben al tweede auto een twingo 1 benzine uit 2007. Km stand 119.600. Het probleem is als volgt. Er is een garagebezoek geweest ivm nieuwe drukgroep. Na enkele weken viel de twingo onder het rijden spontaan uit en het bleek een...
Beste lezers,
Ik rijd nu een jaartje in een twingomatic van 1999. Met nu 90k op de teller. Zondag hadden we in Enschede stevige wateroverlast. Toen ik maandag ochtend thuiskwam hoorde ik dat twingo tot aan de bumper in het water heeft gestaan....
Ik heb een probleem met mijn Twingo, bouwjaar 2003.
Vanmiddag rijdend weggezet en paar uur later wil die niet meer starten.
Startmotor loopt wel, lampjes branden etc. Maar motor start niet.
Zou het een storing met de sleutel...