diesel geluid bij stationair lopen espace 2.0 16v uit 2000
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 14 aug 2011 16:51
- Actief als: particulier
diesel geluid bij stationair lopen espace 2.0 16v uit 2000
help help wat kan dat zijn? en kan het kwaad heb eens gehoord dat de nokken as versteller hiervoor verantwoordelijk is als je gas geeft is het geluid weg. kan dit kwaad motor heeft 140000 gelopen ook hebben we wel eens last dat de motor slecht stationair loopt en afslaat en hij trekt dan ook niet goed door als de motor is afgeslagen en dan weer opnieuw gestart word is het probleem over en loopt deze weer goed. storing is zo moeilijk te vinden alvast bedankt voor het meedenken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Dat geluid is (me) bekend. Ik weet er eigenlijk niet meer over te zeggen dan dat ik het best een mooi en discreet geroffel vind , en dat het inderdaad de nokkenas zou zijn. Mijn Simca van destijds deed dat veel nadrukkelijker en op alle toerentallen, ook daar kon het geen kwaad.
Overigens maakt de mijne dit geluid vooral als-ie al goed warm is, en ongeacht of er benzine of gas wordt verbrand.
Twee jaar geleden had ik te maken met olieverlies, en heb ik bijgevuld met dikkere olie (15W40) omdat ik niks anders aan boord had. Daar klonk hij nog rauwer door.
Misschien ben je gewoon aan verversen toe?
Ik zou niet meteen een verband zien tussen het geluid en de slechte stationaire loop.
Succes en hou ons op de hoogte
Peter (Grand JE 2.0-16v 1999)
Overigens maakt de mijne dit geluid vooral als-ie al goed warm is, en ongeacht of er benzine of gas wordt verbrand.
Twee jaar geleden had ik te maken met olieverlies, en heb ik bijgevuld met dikkere olie (15W40) omdat ik niks anders aan boord had. Daar klonk hij nog rauwer door.
Misschien ben je gewoon aan verversen toe?
Ik zou niet meteen een verband zien tussen het geluid en de slechte stationaire loop.
Succes en hou ons op de hoogte
Peter (Grand JE 2.0-16v 1999)
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 mei 2025 18:02
Dat is zéér waarschijnlijk je nokkenas versteller. Het verband hiertussen is heel makkelijk: je motortiming klopt niet helemaal,beter gezegt: is niet optimaal. Slecht lopen en afslaan heeft hier zeker mee te maken. Gasklep controleren of deze niet vervuild is, kan ook door afslaan.
Het kan geen kwaad verder, maar het wordt alleen maar erger. Het afslaan etc..
Het kan geen kwaad verder, maar het wordt alleen maar erger. Het afslaan etc..
Hide post links |
-
bedankt voor juli reacties het olie verversen kan het niet zijn want ik heb er net verse opgedaan en natuurlijk een nieuw filtertje ook de benzine filter vervangen voor de zekerheid. vandaag heb ik 1 keer gehad dat hij veel te hard stationair liep heb hem uitgezet en opnieuw gestart en alles was weer goed. zal eens kijken of ik de gas klep schoon kan maken want deze espace heeft bij zijn vorige baasje bijna 2 jaar stil gestaan alvorens hij weer uit zijn slaap is gehaald. heb ook de bougies bekeken en die zijn mooi grijs dus dat lijkt mij goed.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 31 jul 2010 17:51
Dit geluid had ik ook, het leek wel een diesel.
Advies monteur renault: nokkenaspoelie vervangen, en dan dus ook de distributieriem.
Heeft bij mij goed geholpen, motor loopt weer als een zonnetje.
Advies monteur renault: nokkenaspoelie vervangen, en dan dus ook de distributieriem.
Heeft bij mij goed geholpen, motor loopt weer als een zonnetje.
Hide post links |
-
navraag en de reacties op dit forum kan het niet anders zijn dan dat de nokkenasversteller dit geluid maakt.
het geluid is alleen buiten de auto hoorbaar en bij een hoger toerental al helemaal niet waarneembaar.
kan ik dit laten zitten totdat de distributieriem aan de beurt is of heb ik kans dat de motor in de soepdraaid?
het slecht stationair lopen en af en toe happeren lag aan de MAP sensor hij loopt nu weer als een zonnetje alleen wat veel kabaal door die nokkenasversteller
het geluid is alleen buiten de auto hoorbaar en bij een hoger toerental al helemaal niet waarneembaar.
kan ik dit laten zitten totdat de distributieriem aan de beurt is of heb ik kans dat de motor in de soepdraaid?
het slecht stationair lopen en af en toe happeren lag aan de MAP sensor hij loopt nu weer als een zonnetje alleen wat veel kabaal door die nokkenasversteller
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Nog even toevoegen dat ik dit (diesel)geluid al herken sinds ik hem heb, nu bijna drie jaar, en dat hij toen werd afgeleverd mèt nieuwe distributieriem (waarvan ik de montage heb kunnen aanschouwen).
Zolang ik hem heb loopt ook de mijne als een zonnetje, mèt dit geluid - de ene keer wat harder dan de andere, ongeacht benzine of gas (twee jaar geleden ingebouwd); huidige kmstand : 180000.
Zolang ik hem heb loopt ook de mijne als een zonnetje, mèt dit geluid - de ene keer wat harder dan de andere, ongeacht benzine of gas (twee jaar geleden ingebouwd); huidige kmstand : 180000.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-