Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Plaats reactie

Topic author
spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door spacefreek »

Beste allemaal,

Wij krijgen zojuist onderstaande e-mail binnen van Renault, waarin wordt aangeboden om de huur-accu over te nemen voor een symbolisch bedrag van 1€. Mooi aanbod, aangezien we sowieso overwogen de accu over te nemen (was toen nog zo'n 2000€). Hebben meer mensen dit aanbod ontvangen? Gedachtes?
Geachte heer, mevrouw,

Graag willen wij u informeren over de mogelijkheid tot overname van de huurbatterij in uw Renault Z.E. voor een symbolisch bedrag ad € 1,- (excl. 21% BTW)!

De batterij welke u huurt van ons, Mobilize Financial Services (voorheen RCI Financial Services), hebben wij inmiddels volledig afgeschreven (rekening houdend met de betaling voor de huur tot aan 30-11-2022) en kunnen u deze daarom aanbieden voor € 1,-.

Met het overnemen van de batterij vervalt het batterijhuurcontract en bent u ons geen maandelijkse huur meer verschuldigd. U wordt dus eigenaar van de batterij.

Dit betekent wel dat de garantievoorwaarden/periode, welke binnen het huurcontract golden, niet meer van toepassing zijn en dat deze gelijk worden getrokken met de garantievoorwaarden/periode van de “batterijkoop” variant, gerekend vanaf datum eerste aflevering.

Afhankelijk van de ouderdom van de batterij kan het dus zijn dat u de batterij koopt zonder enige vorm van garantie (reeds verlopen) en dat een eventuele reparatie of volledige vervanging van de batterij geheel voor eigen rekening zullen zijn.

In de bijlage treft u het orderformulier aan voor de aankoop van de batterij in uw Renault Z.E.

Zodra wij deze ingevuld en getekend retour van u ontvangen, graag als reactie op deze email, ontvangt u de factuur voor de batterij (binnen 10 werkdagen).

Na ontvangst van de betaling bent u eigenaar van de batterij en zullen wij het e.e.a. omzetten in onze systemen.

Let wel, indien u voorheen de batterij via RCI had verzekerd dient u dit na aankoop van de batterij bij uw eigen verzekering onder te brengen.

Deze wordt meestal meeverzekerd als extra accessoire dekking.

Mocht deze communicatie en de eventuele recente verkoop van het voertuig zich hebben gekruist, dan kunt u dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet – regards – cordialement,

RCI Financial Services B.V. becomes Mobilize Financial Services.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ZoeKees
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2019 19:57
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door ZoeKees »

Dat is een wel een heel gunstig aanbod! Hoe oud is de Zoe?
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fokkobrugge
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2022 16:16
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door fokkobrugge »

Ik kreeg gisteren ook deze mail voor mijn Zoe Ze50 van dec 2020

Wel vreemd dat na amper 2 jaar huur incasseren (+/- € 2000) je de accu kunt kopen voor € 1,-
Meen me te herinneren dat zo,n accu € 8200,- waard is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door spacefreek »

[mention]ZoeKees[/mention], het is absoluut een mooi aanbod! Onze Zoe is van begin 2015. Zo'n 1,5 jaar geleden (2e-hands) gekocht met 18K op de teller, inmiddels zo'n 32K en een SOH van ongeveer 97%, mede daardoor zaten we al te twijfelen over een overname van de accu. Dat maakt dit natuurlijk een extra gunstig aanbod.
[mention]fokkobrugge[/mention], interessant! Kennelijk wordt dit aanbod ook neergelegd bij behoorlijk nieuwe(re) Zoe modellen.

Het lijkt er (m.i.) op dat bij de huidige overgang van 'RCI Financial Services B.V.' naar 'Mobilize Financial Services' er een her-evaluatie is gedaan op de accu-huur contracten, en ze daar vanaf willen, al vind ik het aanbod op een Zoe uit 2020 wel heel erg opvallend. Ik ben heel erg benieuwd of er meer mensen of dit forum zijn die dit aanbod inmiddels hebben ontvangen, en wat de trigger daarvan is geweest (wij hebben toevallig afgelopen week bij Renault onderhoud laten plegen aan onze Zoe, jij ook [mention]fokkobrugge[/mention]? Al denk eigenlijk niet dat dat de reden is geweest van het aanbod, aangezien RCI en Renault behoorlijk aparte entiteiten zijn)..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door zoe2goe »

Ik heb de accu ruim twee jaar terug overgenomen. Ik zou het onmiddellijk doen. Hou er wel rekening mee dat garantie en laad-pech afsleep vervallen. Ook verzekering kan iets zijn waar je even op kan letter. Het gaat meer om bewuste keuzes maken over deze onderwerpen dan dat er iets "moet".
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fokkobrugge
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2022 16:16
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door fokkobrugge »

Ik overweeg ook zeker op het aanbod in te gaan. Heb voor de zekerheid toch maar een Konwei KW902 besteld om de SOH van de accu nog even net CanZe te controleren. mention]spacefreek[/mention] ik heb net een afspraak gemaakt voor onderhoud eind deze maand. De. Laatste voordat de garantie in december verloopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door Andere Peter »

Dat is toch wel geweldig nieuws, had zelf het idee om in maart de accu te kopen dan is onze zoe 3 en vervallen er meer garanties en de verzekering word dan flink goedkoper. Maar helaas ik, heb de mail (nog) niet gehad. Wil iemand het afzendadres van de mail even neerzetten dan kan ik nogmaals zoeken in verwijderd 😬
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door spacefreek »

[mention]zoe2goe[/mention], daar ben ik me inderdaad bewust van. Qua verzekering, ik had het al eerder voorgelegd bij Centraal Beheer (onze auto-verzekeraar), en die zien de accu na aanschaf als accessoire, en is daarmee volledig verzekerd zonder extra kosten. Grappig genoeg is de verzekering van een Zoe met aangekochte accu na accuhuur daarmee goedkoper dan een Zoe met koop-accu, aangezien de catalogusprijs gebruikt wordt voor het bepalen van de premie van de verzekering, en een later aangekochte accu als accessoire dus geen extra kosten met zich meebrengt (de catalogusprijs verandert niet).

[mention]fokkobrugge[/mention], die heb ik ook nog liggen, zal de actuele SOH ook nog eens bekijken. Toch toevallig, ook net een afspraak gemaakt.. :think:

[mention]Andere Peter[/mention], de afzender was batterijkoop *AT* mobilize-fs *DOT* com, de bijlage had [mention]fokkobrugge[/mention] al gedeeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door Andere Peter »

Bedankt, heb de mail al stiekem verwijderd of nog niet gehad :-(
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door renault15.17 »

Ik heb nog geen bericht ontvangen. We hebben onze ZOE al vanaf 2013 en het accupakket is van 2018
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door spacefreek »

Wat een pannenkoeken bij Renault:
Geachte heer, mevrouw,

Tot onze spijt heeft afgelopen vrijdag een email van ons gehad waarin u de mogelijkheid is geboden om de batterij in uw Renault Z.E. over te nemen voor € 1,-.

Per abuis zijn er aantal batterijen geclassificeerd als volledig afgeschreven, waaronder de batterij die u huurt, waar dit niet het geval is.

De batterij in uw Renault Z.E. kunnen wij dan ook niet aanbieden voor € 1,-, waarvoor onze excuses.

De campagne is bedoeld voor batterijen ouder dan 10 jaar, welke door ons volledig zijn afgeschreven.

Mocht u toch geïnteresseerd zijn in het aanschaffen van de batterij, dan kunnen wij op verzoek u alsnog voorzien van een juiste overnamewaarde.
Toegevoegd in 16 minuten 37 secondes:
Dat brengt ons weer terug bij de originele situatie waar de accu na 10 jaar afgeschreven is...

Op basis van eerdere communicatie met RCI kwam ik toen op het volgende overzicht (voor onze specifieke accu van 7.000€ incl. btw), waardoor duidelijk werd dat de afschrijving volledig lineair is:

image.png

Originele informatie van Renault:
06-05-2021 €2388 ex BTW
06-05-2022 €1871 ex BTW
06-05-2023 €1355 ex BTW
06-05-2024 €838 ex BTW
De restwaarde op deze batterij is na 10 jaar €827 ex BTW.

Het lijkt er dus op dat accu's van 10 jaar (of ouder) voortaan voor 1€ i.p.v. €1.000 euro afgekocht kunnen worden. Mocht jouw Zoe dus langzaam richting 10 jaar oud gaan, misschien nog even wachten met afkopen... :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henk68
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 jun 2022 12:33
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door Henk68 »

Dan hoef ik niet meer verder te zoeken in de prullenbak en spambox. :wink:
Renault Zoe R135 Intens bj 2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



fokkobrugge
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2022 16:16
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door fokkobrugge »

Had vanmorgen ook dezelfde mail, toch weer blij gemaakt met een dode mus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door Andere Peter »

Hele dooie vogelkooi 😡
Zou het formulier toch opsturen misschien flipt ie erdoor 😬
Zo goed letten ze niet op daar...
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henk68
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 jun 2022 12:33
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door Henk68 »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator
Precies..., niet geschoten is altijd mis.
Renault Zoe R135 Intens bj 2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door spacefreek »

[mention]Andere Peter[/mention], [mention]Henk68[/mention], dat had ik inderdaad al gedaan, maar vooralsnog zonder succes, misschien over een paar maanden nog eens uitsturen... :twisted:

Overigens heb ik nog met Renault contact gehad n.a.v. de mail, daarin gaven ze - op verzoek - aan:
Begrijp ik het goed dat dit aanbod ook gegeven zal worden zodra onze accu een leeftijd van 10 jaar bereikt?
Wij schrijven batterijen in 10 jaar af en zouden u dezelfde aanbieding kunnen doen zodra de batterij 10 jaar oud is.
Daarmee heeft het voor ons geen zin meer om de accu nu af te kopen, onze Zoe is zo'n 8 jaar oud, en afkopen kost nu zo'n €1.613 excl. btw (zo'n 1.950 incl. btw). Indien we dat doen besparen we zo'n 30 maanden * € 68,35 (huur + verz.) = € 1640,- t.o.v. afkopen na 10 jaar (voor €1). Waarbij er dus ook geen 'garantie' meer op de accu bestaat, terwijl dit wel zo is voor het geval met het doorzetten van de huur totdat deze 10 jaar oud is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 okt 2017 22:45
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door djeffoo »

Blij mee! nog 7 maandje wachten maar dan kan ik de E1000,- nu nog even in mijn zak houden. :dance:
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door aip »

Bij mij is de SOH volgens CanZE nu 67%. Zoe van mei 2013, 105k KM. Hij gaat eind december naar de dealer voor een beurt, maar ook voor 1 euro wil ik de accu niet overnemen. Ik heb 9 jaar betaald voor de garantie dat ik een nieuwe accu krijg toch? Dan wil ik ook een nieuwe accu. Anders had ik die 100 ofzo euro per maand niet hoeven te betalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door Sordone »

100% dat je de bekende BMS update niet in je Zoe hebt zitten en dus krijg je geen nieuwe accu maar is het noodzakelijk dat je de update krijgt. Het forum heeft hier alle info over.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jeroende
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2021 09:38
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door jeroende »

Hi, ik vroeg mij af of iemand hier gebruik van heeft kunnen maken, ik heb in januari namelijk bijna 1000 euro moeten betalen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door theritz »

Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar met mijn 2016 ZE22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door Riesbak »

Gewoon contact opnemen met RCI, sturen ze je een aanbod.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door spacefreek »

Ik heb op basis van een aantal aanbiedingen op verschillende momenten in de tijd het aanbod van Renault (RCI) gefit (blijkt gewoon een lineaire afschrijving te zijn). zie de grafiek zo’n 12 posts hierboven.

Bij +/- 7 jaar oud moet je rekenen op zo’n €2.000,- excl. btw voor een 22 kWh accu. Na 10 jaar is de accu volledig afgeschreven naar €1.000,- (incl. btw), maar vanaf dan treedt dus bovenstaande nieuwe aanbod in werking (overname voor 1€).

En daarnaast, wat Riesbak hierboven zegt, ze kunnen je altijd een gedetailleerd aanbod doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 okt 2017 22:45
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door djeffoo »

Duurt lang, dus toch maar eens even gevraagd:

Helaas geldt deze regeling allen voor de Kangoo’s en de Twizy’s. De ZOE’s vallen helaas niet onder deze regeling.

De overname prijs voor de batterij voor u voertuig is op het moment 594,- exclusief BTW.

Als u wenst de batterij over te nemen voor dit bedrag, kunnen wij een kooporder opstellen voor u.

Met vriendelijke groet – regards – cordialement,
RCI Financial Services B.V. becomes Mobilize Financial Services.
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door spacefreek »

[mention]djeffoo[/mention], wat gek, gezien de eerdere reactie van Renault (per e-mail) destijds:
Begrijp ik het goed dat dit aanbod ook gegeven zal worden zodra onze accu een leeftijd van 10 jaar bereikt?
Wij schrijven batterijen in 10 jaar af en zouden u dezelfde aanbieding kunnen doen zodra de batterij 10 jaar oud is.
Overigens begrijp ik niet het aanbod onder de 1.000€ (incl. btw), vroeger schreven ze af tot 1.000€. De ‘regels’ bij Renault lijken wel af en toe te veranderen… Is jouw Zoë nu ouder dan 10 jaar?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 okt 2017 22:45
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door djeffoo »

Mei 2013 + nog 2 a 3 maanden in export FR -> NL proces, waarbij ik mij kan voorstellen dat er toen, of eventueel eerder bij een dealer oid even geen huur betaald is..?
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 okt 2017 22:45
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door djeffoo »

[pb] De campagne is bedoeld voor batterijen ouder dan 10 jaar, welke door ons volledig zijn afgeschreven. [pb]

Nog even verder contact gehad….. volgens mij tellen ze gewoon door na 10 jaar en nog 1000incl btw…

Nog een jaartje extra dan, voor ik rond een mooi bedrag uit ga komen. Nu 718,74 inclusief btw nog,

Zie dan alleen nadelen om hem nu over te nemen
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door spacefreek »

[mention]djeffoo[/mention] Daar lijkt het dan wel op ja, ga uit van grofweg €43,- afschrijving per maand (zo'n €52,- incl. BTW).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kirpeknots
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 nov 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door Kirpeknots »

Mijn Zoë is van December 2013. De auto is sinds december 2015 door mij in gebruik en had toen iets van 700 kilometer op de teller.

De auto is nu 10 jaren oud. Mijn accuhuur contract zit er nu 8 jaren op.
Vorig jaar December was het overname bedrag €1.106 euro excl.
Nu is het overname bedrag €837,32. excl. wat ongeveer 1000,- incl is.

Is dit normaal voor een auto van 10 jaar oud waarvan ik het accuhuur contract 8 jaren betaal? De SoH is nu 83% BTW.
Sinds december 2015 in bezit van een Zoe Life van december 2013. Daarnaast een 2019 Megane Estate 1.3 TCe 140 limited voor lange afstanden en het trekken van de caravan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 9
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 apr 2021 19:46
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door spacefreek »

An sich niets geks aan, ik neem aan dat de eerste 2 jaar ook zijn betaald door een vorige eigenaar? Op basis van eerdere communicatie met Renault zou je hem na 10 jaar misschien ook voor 1€ kunnen afkopen.

Wij schrijven batterijen in 10 jaar af en zouden u dezelfde aanbieding kunnen doen zodra de batterij 10 jaar oud is.


Al is het even de vraag of je dit wilt met een SOH van 83% (is dat met de meest recente software?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jorismb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 sep 2023 16:27
Actief als: particulier
Locatie: 040

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door jorismb »

Ook ik wil dit topic nog eens nieuw leven in blazen.
Ik heb mij ZOE gekocht met nog 2 maanden te gaan voor ze 10 jaar oud werd. Er was wat gedoe met het opstellen van het huurcontract, en formulieren die veranderden, toen moest het weer eens opnieuw. En elke mail die ik stuur duurt minstens 2 weken voor er antwoord op komt.
Eind november kreeg ik ineens een factuur voor de accu huur voor de periode 01 september t/m 31 december 2023 (terwijl ik de auto sinds begin juli op naam heb) Oke prima, ik betaal 'm wel.
Ik heb daartoe direct geantwoord met de vraag; "hé hoe zit het met overname na 10 jaar, doe eens een aanbod"
Ondanks dat ik heb gewacht tot de gebruikelijke 2 weken reactie termijn was verstreken, nog altijd geen reactie.
Zojuist die Remon PLOEG ook maar eens in de mail aanhef gezet (van hem kreeg ik telkens antwoord), en krijg ik een auto-reply:
Geachte,
Bedankt voor je bericht!
Ik ben helaas niet aanwezig en heb beperkte toegang tot de mail. Ik ben maandag 2 oktober weer aanwezig. En zal dan uw bericht zo snel mogelijk in behandeling nemen.
Bent u opzoek naar een overdrachtsformulier of wilt u meer weten over de batterijhuur tarieven, kijk op onze website: https://mobilize-fs.nl/elektrisch-rijden/
Wilt u een batterijhuur contract samenstellen:
Klik dan HIER om uw gegevens in te vullen. Deze wordt dan automatisch opgepakt.
Voor dringende zaken betreft batterijhuur kunt u mailen naar batterijhuur@mobilize-fs.com.
Met vriendelijke groet,
Remon Ploeg ---------------------------------------------------------------------------------------------
Oké.. hij zou 2 oktober weer aanwezig zijn :think:
Mailen naar batterijhuur@mobilize-fs.com heb ik in het verleden ook telkens gedaan, maar geen reactie gehad dus eind november.

Ik had me ergens ingesteld op een overname bedrag van €1 na eerdere berichten, maar hier boven lees ik nu dus bedragen van €1000.
Mensen met recente ervaringen nog?
Als de ondergrens echt €1000 gaat zijn ga ik niet nog een jaar a €880 euro huur betalen om na een jaar op dezelfde €1000 euro uit te komen...
'13 Renault ZOE - '86 BMW 325e

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ingaz
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2022 22:48
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door Ingaz »

@jorismb
Heb jij nog wat gehoord en of meer informatie?
Ik heb een zoe van december 2013 dus ben ook wel heel erg benieuwd. Ik heb mijn auto nu 1,5jaar en twijfel ook om de accu over te nemen. 1,5 jaar geleden was het bedrag iets van 2200euro om de accu over te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jorismb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 sep 2023 16:27
Actief als: particulier
Locatie: 040

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door jorismb »

@Ingaz , nee. Heb wel deze week weer een nieuwe factuur ontvangen. Ik ga nog eens proberen te bellen ook komende week en als ik daar ook niets op hoor ga ik de incasso’s blokkeren / terugboeken om te kijken of ik ze uit de tent kan lokken. Beetje treurig dit, deze vorm van communicatie (of gebrek daaraan)
Hoe weet jij dat het 1,5 jaar geleden €2200 zou moeten kosten?
'13 Renault ZOE - '86 BMW 325e

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jorismb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 sep 2023 16:27
Actief als: particulier
Locatie: 040

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door jorismb »

UPDATE!

Ik heb eergisteren antwoord van grote vriend Remon PLOEG gekregen met direct een orderformulier (met onduidelijke instructies) voor het overnemen van de batterij voor een bedrag van €680 inclusief btw.

Ik heb besloten het te doen. Voor de €64 huur die ik per maand betaal heb ik dat er na 11 maanden uit. De ZOE is inmiddels 10 jaar oud dus van garantie is toch geen sprake meer, tenzij volledig defect. Nou die gok durf ik nu wel te nemen.
'13 Renault ZOE - '86 BMW 325e

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door zoe2goe »

Lijkt me alleszins schappelijk.

Ik had nog huur 31 maanden te gaan. De prijs was 28 maanden huur. Vond ik ook geen moeilijk besluit. Per 8-2023 is het dus "money in the pocket". Toch nu al weer een kleine 500 euro minder uitgegeven.

Mijn instructies (was nog RCI) waren glashelder. Het was zoiets als documentje waarmee je de order plaatst en afstand doet van de garantie ondertekenen en opsturen, factuur betalen, documentje terug met bevestiging.

Edit nog even nagezocht, alles 2021
13-4 mijn intentie gemaild
15-4 antwoord met een prijs
15-5 intentie bevestigd
16-4 orderformulier ontvangen, met mededeling dat eea na betaling rechtsgeldig is
16-4 orderformulier opgestuurd
20-4 factuur ontvangen
20-4 factuur betaald
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht