Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb een vraag over een geluid welke van linksvoor komt. Betreft een Laguna III.
Wanneer ik een bocht op lage snelheid, vooral op klinker wegdek, naar rechts maak dan klinkt er een gek geluid. Het geluid, en ook wel wat je voelt, is als een wieltje van een winkelwagentje die klappert. Zo’n wieltje dat het niet lekker doet zeg maar en dan rond gaat draaien als je de wagen voortduwt:) Een gek resonerend geluid. Of misschien als een stoel die je aanschuift en door stroefheid niet lekker glijd, gaat deze ook iets bibberen zeg maar..
Dit is de beste omschrijving die ik kan bedenken voor wat ik voel en hoor. Iemand een idee? Ik melde het een keer in de garage toen ik voor iets anders kwam, na wat heen en weer gewiebel met de band en inspectie van de ophanging onder de auto was er niets te bemerken.
Hewt enige wat ik met mijn kennis kan bedenken is het lager welke boven op de veerpoot zit??
Ps. Het is alleen in de bocht nr rechts. Niet bij rechtuit of een hobbel of i.d.
Tegen lage of hogere snelheid?
Heb ooit eens gehad dat de motor niet mooi in het midden hing... Bocht naar links en telkens 1 of andere trilling.... Motor opgeschoven en opgelost.
Homokineet van linker aandrijfas zou kunnen.
Rubber mof controleren op lekkage, is vaak de oorzaak.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
scarface450 schreef: ↑11 apr 2023 23:37
Tegen lage of hogere snelheid?
Heb ooit eens gehad dat de motor niet mooi in het midden hing... Bocht naar links en telkens 1 of andere trilling.... Motor opgeschoven en opgelost.
Juist lage snelheid, scherpere bocht nr rechts.
Dank voor de tip. Zal is laten bekijken.
Al voelt het wel heel duidelijk in t stuurwiel van de band/ ophanging te komen. Maar wie weet!
Toegevoegd in 59 secondes:
Pepone schreef: ↑11 apr 2023 23:47
Homokineet van linker aandrijfas zou kunnen.
Rubber mof controleren op lekkage, is vaak de oorzaak.
Groet, Ron.
De mof is gecontroleerd. Ook aan de band ‘gewiebeld’ e.d. maar geen speling daar..
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
De afdekkap linksvoor van mijn Laguna 3 Grandtour is verdwenen. Heeft iemand er een liggen voor een schappelijke prijs? Bij voorkeur zilvergrijs/goud metallic. Zie ook foto's
Al een enige tijd hoor ik een voor mij irritant geluidje bij het sturen en het lijkt alleen maar links voor bij het wiel vandaan te komen. Heel af en toe ook met een drempel.
Het geluid kan ik het beste vergelijken met een soort licht getik wat...
Auto gekocht met kapotte motor, andere motor ingebouwd inclusief nieuwe db riem set, alleen nu maakt de auto een raar geluid zodra hij warm wordt, dus langzaam gaat lopen, komt bij distributie...
Ik zal me even voorstellen voor ik mijn vraag stel.
Mijn naam Rini en heb onlangs een Renault Megane 2.0 cte GT gekocht via een veiling. :hammer_head
Het was een grote gok dat wel. Het lijkt of de auto nog nooit bij een Renault...
Onze Captur heeft al heel lang een raar kloppend geluid bij het laten opkomen van de koppeling.
Echter, het geluid lijkt de laatste tijd iets erger te zijn geworden.
Onze Captur 0.9 tce hebben wij nieuw aangeschaft in 2016 en de eerste keren dat het...
Hallo beste leden ik,heb pas een twingo gekocht uit 2015 en een grote beurt laten geven en ik hoor een snerpend geluid bij de aandrijving ,de monteur zei dat is je multi riem dus die heb ik laten vervangen met nieuwe rollen maar het geluid is er nog...
Mijn koppelingspedaal is 'squeaky' geluiden is gaan maken.
Ik zie dat het omhulsel van de kabel enigszins geraffeld(niet tot op de kabel zelf) is tussen carosserie en pedaal.
Het gaat om een simpele kabel, geen cilinders en dergelijke....