Na zomercheck: koppeling hoog en defect remklauw

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Tvandegeijn
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Actief als: particulier

Na zomercheck: koppeling hoog en defect remklauw

Bericht door Tvandegeijn »

Afgelopen week heeft mijn Megane een zomercheck gehad. Sindsdien viel het me op dat de handrem veel hoger ging en minder 'grip' had. Gisteren moest ik even wachten voordat ik vanaf een winkel de weg op kon. Ik trok toen de handrem aan en deze ging zowat 90 graden. Ik moest toen gelukkig nog maar een kilometer naar huis. Op die weg viel het me tijdens het rijden op dat de auto zelf remde. Thuis aangekomen bleek dat de linkerrem vastgelopen was. Vanochtend heb ik mijn vaste Renault-garage gebeld en e.e.a. uitgelegd. Zij hebben er voor gezorgd dat de auto afgesleept werd naar hen. Eind van de middag kreeg ik een telefoontje dat de remklauw vervangen moest worden a 400 euro. Voorafgaand aan de zomercheck was er niets aan de hand met de remmen achter. Na de zomercheck was er zichtbaar een 'defect'. Het voelt mij als te toevallig dat er zomaar een remklauw defect zou gaan. Ik zie dit als een verkeerde handeling bij de zomercheck. Wat kan ik hier mee doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Re: Na zomercheck: koppeling hoog en defect remklauw

Bericht door mechanic »

Niemand is er bij geweest, gewoonlijk worden er geen afstellingen gemaakt bij een zomercheck. Wat staat er op de controle lijst?

Zaken gaan vaak ineens kapot, het ettert al langer wellicht maar een waarschuwing van hé ik ga morgen kapot krijg je niet.
In de garage gebeurde het vaak hoor, na een lampje te hebben vervangen lekt de auto ineens olie bijvoorbeeld..

De auto is bij dezelfde garage geweest voor een zomercheck als waar je naar bent afgesleept?
Of bij twee verschillende, dan kun je het best terug naar de garage die de check gedaan heeft lijkt me.

Een megane met een mechanische (niet electrische) parkeerrem is al op leeftijd, dan is een defect wat meer te verwachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Tvandegeijn
2-hit-miracle
2-hit-miracle

Re: Na zomercheck: koppeling hoog en defect remklauw

Bericht door Tvandegeijn »

Ja, de auto is altijd in dezelfde garage in onderhoud geweest en staat nu ook weer bij die betreffende garage.
Ik snap dat zaken ineens kapot kunnen g…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 1 niet getoond antwoord

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken