Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Sinds een halfjaar rijd ik een renault megane station automaat uit het jaar 2015. Hier heb ik altijd probleemloos mee gereden ondanks dat het rode storingslampje soms aansprong met de tekst stop risico op motorschade. Deze ging altijd weer uit na de auto opnieuw te starten (mijn vermoeden gaat uit naar roetfilter ontstoping). Nou stond ik vandaag voor een brug dicht ging toen ik weer wou optrekken merkte ik dat er een dip onstond in het schakelen. Hierbij sprong het welbekende rode storingslampje aan en merkte ik dat bij elke versnelling de koppeling slipte bij het schakelen. Toen ik later de auto weer opnieuw opstartte verdween het rode storingslampje en kwam er een oranje lampje voor in de plaats met controleer lucht-verontreiningingsysteem. Bij het rijden was er nog steeds sprake van de dip bij het schakelen naar een andere versnelling. Weet niet hoe ik het ‘t best kan uitleggen, maar laten we het erop houden dat de auto terug trekt bij het schakelen. Ik heb het forum afgezocht opzoek naar wat het probleem kan zijn, zonder succes. Heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand wat het probleem kan zijn? De dealer heeft pas volgende maand tijd om de auto uit te lezen
Misschien kunt u met deze link iets http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22773.0
Niet zo slim om met een rood stop lampje ook al gaat die soms uit door te blijven rijden want nu is de motor in een soort van noodloop gegaan om verdere motorschade te voorkomen.
Wat betreft het rode lampje is het indd niet handig om verder te rijden. Ik ben erachter gekomen dat het waarschijnlijk om een verstopte roetfilter gaat, dus zo veel kwaad kan dat lampje niet.
(Update)
Tot mijn grote verbazing is het motormanagement lampje uit gegaan! Wel heb ik nog steeds de dip bij het schakelen. Ik heb deze week afspraak bij de garage, ik hoop dan meer te weten te komen. Is er iemand die een soortgelijk probleem had?
Bedankt voor de reacties. Ga zo naar de Renault dealer. Bij Bosch car service is hij al 4 keer uitgelezen en geven ze aan dat er geen problemen zijn, echter konden ze eerst niet uitlezen omdat dit geblokkeerd was en ze moesten alles omzeilen waardoor ze niet exact het probleem konden vinden. Mijn auto komt hier altijd alleen denk ik dat ik beter voortaan naar de dealer kan gaan want hier wordt nu gezegd geen probleem en kunnen je niet helpen. Ik laat wel weten wat er uitkomt bij de dealer.
De megane 3 had in deze veel 'spookstoringen', waar in de begin jaren tal van dealer oplossingen voor waren.
Sensoren, klep in uitlaat, herprogrammeringen, drukslangen roetfilter, temperatuursensor voor de turboetcetera.
Een heel duidelijk stappenplan adhv diverse onderdeelnummers en foutcodes.
Allen met als gevolg stop risico motorschade.
Dit is zeker op te lossen alleen wellicht niet zo eenvoudig.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
sinds gisteren kreeg ik foutmelding controleer luchtverontreiniging, samen met motorsymbool. Probleem is dat ik volgende week vertrek met de wagen naar Italie. Is dit een groot probleem? De meeste garages zijn volgeboekt of met...
Sinds enkele weken krijg ik de melding controleer parkeerrem.
De parkeerrem gaat nog wel automatisch erop en eraf.
Volgens de dealer moet er een nieuwe remmodule op
Ruim 700 €, iemand bekend met dit probleem?
Bedankt alvast
Ben gestrand in Duitsland vandaag, esp en inspuiting meldingen nadat ik 200 km over besneeuwde snelwegen gereden ben.
Betreft Renault espace IV phIII 2.0T bj 2010 automaat.
Schijven achter zijn net vervangen (piepen wel een beetje) voor moet nog...
Mijn modus 1.6 16V bj 2007 wil even niet meer.
Ik merkte dat de auto wat zoekerig werd bij een koude start. Start meteen en slaat niet af.
Ik denk tijd voor een keertje nieuwe bougies.
Bougies geplaatst, nog zoeken bij koude start.
Gasklephuis daar...
Vanochtend vroeg was ik onderweg en na zo’n 5 minuten rijden hoorde ik iets aan de onderkant van de auto. Vervolgens kwam er een melding, controleer wielsensoren met een uitroep teken in beeld. Auto stilgezet en gekeken en met de band was niks aan...