Scenic 2 1.6 2007 koppeling?
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 24 jul 2024 18:17
- Actief als: particulier
Scenic 2 1.6 2007 koppeling?
Goede avond,
Ik heb twee weken geleden een scenic gekocht, een fijne auto. Ik merkte alleen dat er niet zo veel pit in zat en met versnellen maakt hij te veel toeren, waar hij na het schakelen naar de volgende versnelling kort op blijft hangen en daarna terug zakt in toeren.
Na wat zoeken op internet vermoed ik dat de koppeling defect is. Zijn er andere manieren om hierachter te komen?
Ik heb al een beetje rondgekeken wat een vervanging daarvan kost, bij een garage ben je al snel €800,- kwijt, ik vraag me af of dat de auto nog waard is. Is er hier iemand die weet of het de koppeling kan zijn en wellicht nog iemand kent die zo’n soort vervanging in de avontuurtjes doet (in de buurt van Drunen)?
Ik heb twee weken geleden een scenic gekocht, een fijne auto. Ik merkte alleen dat er niet zo veel pit in zat en met versnellen maakt hij te veel toeren, waar hij na het schakelen naar de volgende versnelling kort op blijft hangen en daarna terug zakt in toeren.
Na wat zoeken op internet vermoed ik dat de koppeling defect is. Zijn er andere manieren om hierachter te komen?
Ik heb al een beetje rondgekeken wat een vervanging daarvan kost, bij een garage ben je al snel €800,- kwijt, ik vraag me af of dat de auto nog waard is. Is er hier iemand die weet of het de koppeling kan zijn en wellicht nog iemand kent die zo’n soort vervanging in de avontuurtjes doet (in de buurt van Drunen)?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 18:55
Re: Scenic 2 1.6 2007 koppeling?
Was dat ten tijde van de aankoop niet opgemerkt?
Koppeling is een dure grap ja, in deze zal de drukgroep versleten zijn.
Vervang altijd het hydro druklager en laat de krukaskeerring goed bekijken. Je bent er dan immers toch.
Bii het de snelweg/n-weg oprijden hoog toerental maken in bijvoorbeeld de 3 en dan ineens naar de 5 (of 6) schakelen. Slipt dan de koppeling, wat je zelf al aangeeft eigenlijk, dan is het zeker.
Koppeling is een dure grap ja, in deze zal de drukgroep versleten zijn.
Vervang altijd het hydro druklager en laat de krukaskeerring goed bekijken. Je bent er dan immers toch.
Bii het de snelweg/n-weg oprijden hoog toerental maken in bijvoorbeeld de 3 en dan ineens naar de 5 (of 6) schakelen. Slipt dan de koppeling, wat je zelf al aangeeft eigenlijk, dan is het zeker.
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 24 jul 2024 18:17
Nee niet opgemerkt, ben ook niet enorm ervaren in auto’s aankopen dus dit was een beetje naaierij van de verkoper ben ik bang.
Het klopt wat je zegt. In hoge toeren in zijn 3 en dan naar de 6 schakelen slipt nogal.
Wordt dus opzoek naar een klusser die me hiermee kan helpen. Dank voor de reply in iedergeval.
Het klopt wat je zegt. In hoge toeren in zijn 3 en dan naar de 6 schakelen slipt nogal.
Wordt dus opzoek naar een klusser die me hiermee kan helpen. Dank voor de reply in iedergeval.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 18:55
De verkopende partij heeft een zogehete mededeingslicht en de kopende partij een onderzoeksplicht,beiden zijn daarin tekort geschoten zo het lijkt.
Op www.mijngarage.nl kun je elk geval lokaal wat prijzen vergelijken.
Of de auto dat nog waard is, hangt van meer af natuurlijk.maar
Op www.mijngarage.nl kun je elk geval lokaal wat prijzen vergelijken.
Of de auto dat nog waard is, hangt van meer af natuurlijk.maar
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Contacteer:
Jazeker, en mogelijk heb je dat op internet ook gevonden:MarkDrunen schreef: ↑23 jul 2024 18:41...
...
- zet auto in derde versnelling
- probeer nu vanuit stilstand op te trekken (dus in derde versnelling)
Lukt dat niet, motor slaat bijvoorbeeld af, dan zit er nog leven in je koppeling
Lukt dat wel, grote kans dat je koppeling te ver versleten is.
Andere oorzaken zijn niet uit te sluiten, bijvoorbeeld bij een hydraulische koppeling dat de vloeistof te verouderd/vuil/verdikt is en daarmee een vertragende factor is
Wanneer je bij een constante snelheid opeens volgas geeft, en het motortoerental gaat wel gelijk omhoog en de snelheid blijft daarbij achter, dan is het echt wel je koppeling.
Hou er wel rekening mee dat deze testen niet bepaald best zijn voor een reeds versleten koppeling.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-