Opeens een melding controleer wielsensoren

Plaats reactie

Topic author
martindo
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 19 jan 2025 15:35
Actief als: particulier

Opeens een melding controleer wielsensoren

Bericht door martindo »

Vanochtend vroeg was ik onderweg en na zo’n 5 minuten rijden hoorde ik iets aan de onderkant van de auto. Vervolgens kwam er een melding, controleer wielsensoren met een uitroep teken in beeld. Auto stilgezet en gekeken en met de band was niks aan de hand. Toen ik het bandenspanning systeem wilde resetten / inlezen bleek dat er linksachter opeens een probleem met de sensor te zijn. Het resetten helpt niet en de melding blijf terugkomen. De band zelf loopt niet leeg. Dus ik vermoed dat de sensor kapot is? Kan ik met die terugkomende melding blijven rijden? En wat kan ik hier verder aan doen? Naar de garage of kan een bandenbedrijf dit ook oplossen? De sensoren van de andere banden werken gewoon.
Graag hulp en advies

Scenic, bouwjaar 2017 1.2TCe intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 10 feb 2025 12:45
Contacteer:

Re: Opeens een melding controleer wielsensoren

Bericht door Mathijs »

Sensoren hebben niet het eeuwige leven, maar waar ik mij meer zorgen over maak is
martindo schreef: 19 jan 2025 11:58 na zo’n 5 minuten rijden hoorde ik iets aan de onderkant van de auto
Dat lijkt er dan toch op dat er iets geraakt of losgekomen is, en zeker het onderzoeken waard. :think:

Zou even naar de garage gaan of op een andere manier kijken of je de auto op een brug krijgt en eronder kan kijken.
Kijk dan ook naar wat er mogelijk niet meer is, dus een stukje kabel of dergelijke wat loshangt of zo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
martindo
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 19 jan 2025 15:35

Bericht door martindo »

Ik heb opnieuw de bandenspanning gereset via het menu van het display. Na een tijdje rijden gaf die opeens netjes alle spanningen van alle 4 de banden weer. Daarna de banden opnieuw even lucht gegeven en de foutmelding blijft ook weg. Het lijkt dus voorlopig opgelost te zijn.
Ik ben vanochtend overigens niet over een hobbel of zo gereden, wellicht iets te maken met de kou/iets bevroren wat niet helemaal lekker zat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 10 feb 2025 12:45
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

ja dat zou kunnen, de handrem zou vastgevroren hebben kunnen gezeten, maar of dat nou pas na 5 minuten losschiet...
In elk geval heb je dus voorlopig een oplossing, hopen dat de melding (en vooral het probleem) wegblijft.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 04 feb 2025 11:46

Bericht door Renault47 »

mijn dochter had dit laatst ook, telkens terugkerende foutmelding terwijl de banden keurig op spanning waren en bleven. Foutmelding kwam ondanks resetten na enkele dagen toch weer terug. Bleek uiteindelijk flinke schroef in band linksachter net een beetje uit het zicht.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut