Distributie vervangen Megane II
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 18 mei 2011 19:30
- Actief als: particulier
Distributie vervangen Megane II
Beste mederijders,
binnenkort is mijn auto toe aan een nieuwe Distributieriem.
aangezien er momenteel 200 k erop staat.
de prijs die ik moet betalen incl waterpomp,riem en rollen is 500.00
is dit redelijk ???
Daarbij heb ik horen vertellen dat het verstandig is om het nokkenas tandwiel ook te laten vervangen.
klopt dit !
Bij hoeveel km moet deze normaal ?
is dit verder van te voren al merkbaar ????
en wat kost deze ?????
Thnks !
binnenkort is mijn auto toe aan een nieuwe Distributieriem.
aangezien er momenteel 200 k erop staat.
de prijs die ik moet betalen incl waterpomp,riem en rollen is 500.00
is dit redelijk ???
Daarbij heb ik horen vertellen dat het verstandig is om het nokkenas tandwiel ook te laten vervangen.
klopt dit !
Bij hoeveel km moet deze normaal ?
is dit verder van te voren al merkbaar ????
en wat kost deze ?????
Thnks !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Bij mijn weten hanteert Renault voor dit soort werkzaamheden standaard tarieven, die tussen de dealers niet al teveel schelen. Je kan natuurlijk altijd een 2e dealer vragen als second opinion.
Het lijkt me een redelijk bedrag, al is het altijd erg hoog.
Het lijkt me een redelijk bedrag, al is het altijd erg hoog.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Vervangen is meen ik iedere 120.000 km of 4 jaar, hetgeen het eerst bereikt wordt telt! Zeker doen!
De waterpomp wordt meevervangen aangezien deze naar verloop van tijd kan gaan lekken en dan moeten weer dezelfde handelingen worden verricht (arbeid is duurder dan onderdelen). 500,00 is een redelijke prijs. SUC6
De waterpomp wordt meevervangen aangezien deze naar verloop van tijd kan gaan lekken en dan moeten weer dezelfde handelingen worden verricht (arbeid is duurder dan onderdelen). 500,00 is een redelijke prijs. SUC6
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
Over het algemeen geld voor de 1.5dci 120.000km / 5jaar. De latere versies zijn verhoogd na 160.000km / 5jaar.
Het vervangen van de riem kost ongeveer een 2.5-3uur arbeid. Voor de waterpomp moet de poulie van de brandstofpomp worden uitgebouwd omdat je anders de plastic afdekkap achter de riem en voor de waterpomp niet heel gedemonteerd krijgt. Dit kost extra tijd.
Deze is voor een particuliere klant altijd het advies mee te vervangen!
Om de poulie van de nokkenas mee te vervangen bij elke wissel is overdreven. Ze zijn in de latere versies van de 1.5dci wel gewijzigd naar een afstelbare met 3 stelboutjes..
De prijs van 500e is netjes.
Het vervangen van de riem kost ongeveer een 2.5-3uur arbeid. Voor de waterpomp moet de poulie van de brandstofpomp worden uitgebouwd omdat je anders de plastic afdekkap achter de riem en voor de waterpomp niet heel gedemonteerd krijgt. Dit kost extra tijd.
Deze is voor een particuliere klant altijd het advies mee te vervangen!
Om de poulie van de nokkenas mee te vervangen bij elke wissel is overdreven. Ze zijn in de latere versies van de 1.5dci wel gewijzigd naar een afstelbare met 3 stelboutjes..
De prijs van 500e is netjes.
Hide post links |
-
Topic author - lid
nou heb ik alleen horen zeggen dat het tandwiel van de nokkenas verstelling ook vervangen moet worden.
klopt dit ??
en wat zijn hiervan gemiddeld de kosten ?
Thnks voor de info !
klopt dit ??
en wat zijn hiervan gemiddeld de kosten ?
Thnks voor de info !
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 21 dec 2016 11:55
- Actief als: professional
Misschien een goede Tip??
Goedemiddag heren Renault bezitters,
Ik lees veel over de prijzen van de distributieriemen voor de 16 16v motoren.
Nu wil ik jullie graag met ons kennis laten maken.
Wij zijn Auto Service Bladel en vervangen de distributieset incl spanrol en meelooprol en krukasbout (ORIGINEEL RENAULT!!!), samen met een Valeo waterpomp voor slechts 365 euro incl montage btw en 1 jaar garantie.
Deze actie hebben wij al een tijd op marktplaats staan en daar is zeer veel animo voor.
Ben zelf werkzaam geweest bij de Renault dealer en beschik over het juiste gereedschap.
De reparatie duurt ongeveer 2,5 tot 3 uurtjes en je kan er op wachten in onze werkplaats.
Wij vervangen uiteraard ook riemen van andere Reanult modellen op aanvraag
Ik lees veel over de prijzen van de distributieriemen voor de 16 16v motoren.
Nu wil ik jullie graag met ons kennis laten maken.
Wij zijn Auto Service Bladel en vervangen de distributieset incl spanrol en meelooprol en krukasbout (ORIGINEEL RENAULT!!!), samen met een Valeo waterpomp voor slechts 365 euro incl montage btw en 1 jaar garantie.
Deze actie hebben wij al een tijd op marktplaats staan en daar is zeer veel animo voor.
Ben zelf werkzaam geweest bij de Renault dealer en beschik over het juiste gereedschap.
De reparatie duurt ongeveer 2,5 tot 3 uurtjes en je kan er op wachten in onze werkplaats.
Wij vervangen uiteraard ook riemen van andere Reanult modellen op aanvraag
Hide post links |
-
Topic author - lid
ja da's nou jammer ! heb net 700.00 betaald voor distributie,spanrollen,waterpomp en een kleine LPG checkup
volgende keer beter !

volgende keer beter !
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Dit is mogelijk voor deze prijs bij een Megane I.
Maar is dit ook zo voor een Megane II met verstelbare nokkenassen?
Antonio.
Maar is dit ook zo voor een Megane II met verstelbare nokkenassen?
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- repeating visitor
Sorry ben niet heel duidelijk geweest,
De 365 prijs is voor een megane II met 16 16v en dus met een verstelbaar inlaattandwiel.
Ben nu bezig aan een Scenic II 2.0 16v met distributie en waterpomp voor 395 euro.
Als iemand vragen heeft, graag...
De 365 prijs is voor een megane II met 16 16v en dus met een verstelbaar inlaattandwiel.
Ben nu bezig aan een Scenic II 2.0 16v met distributie en waterpomp voor 395 euro.
Als iemand vragen heeft, graag...
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Bedankt voor de tip.
Mijn Scenic II met 2.0 16v motor wordt in februari 5 jaar en dan schijnt die riem vervangen te moeten worden (85k op de teller).
Mijn Scenic II met 2.0 16v motor wordt in februari 5 jaar en dan schijnt die riem vervangen te moeten worden (85k op de teller).
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Het speciaal nokkenasblokkeergereedschap bij een , 1.4 16v, 1.6 16v en 2.0 16v is gelijk, of het nu gaat om een verstelbaar tandwiel of de oudere vaste tandwielen.
Het verschil in gereedschap zit hem in de blokkeerstift voor de krukas. Die van een 2.0 16v is anders dan die van de andere genoemde. De stift van een 2.0 valt in de krukas, bij de andere wordt de krukas tegen de stift gedraaid.
Enig prijsverschil in de onderdelen onderling is uiteraard te begrijpen.
Kortom, het maakt voor de manier van vervangen van de riem niet uit of er een verstelbaar tandwiel opzit.
Bij de 2.0 16v turbo moeten de poulies van de nokkenassen losgedraaid worden voor het spannen van de riem, anders wordt de spanning niet goed verdeeld. Dus in principe zou u bedrijf van elke renault 16v motoren de riem voor dezelfde lage prijs moeten kunnen vervangen.
Het verschil in gereedschap zit hem in de blokkeerstift voor de krukas. Die van een 2.0 16v is anders dan die van de andere genoemde. De stift van een 2.0 valt in de krukas, bij de andere wordt de krukas tegen de stift gedraaid.
Enig prijsverschil in de onderdelen onderling is uiteraard te begrijpen.
Kortom, het maakt voor de manier van vervangen van de riem niet uit of er een verstelbaar tandwiel opzit.
Bij de 2.0 16v turbo moeten de poulies van de nokkenassen losgedraaid worden voor het spannen van de riem, anders wordt de spanning niet goed verdeeld. Dus in principe zou u bedrijf van elke renault 16v motoren de riem voor dezelfde lage prijs moeten kunnen vervangen.
Hide post links |
-
- repeating visitor
Ik heb de indruk dat je nogal sceptisch bent mechanic.
Eerst trek je de prijs in twijfel, je opmerking was dat de onderdelen al 300 kosten en dat we ongeveer voor niks stonden te sleutelen. Nu zijn we eigenlijk weer te duur, want alle 16v van renault zijn hetzelfde??? Tevens spreek je jezelf tegen:"Enig prijsverschil in de onderdelen onderling is uiteraard te begrijpen" en dat klopt ook, een 2.0 16v set is duurder dan van een 1.4 of 1.6 16. Maar voorts staat er "Dus in principe zou u bedrijf van elke renault 16v motoren de riem voor dezelfde lage prijs moeten kunnen vervangen." Het spreekt voor zich.
O ja voor de thuis sleutelaars kan ik de originele setjes leveren tegen een scherpe prijs, maar dan graag een prive mailtje sturen.
Eerst trek je de prijs in twijfel, je opmerking was dat de onderdelen al 300 kosten en dat we ongeveer voor niks stonden te sleutelen. Nu zijn we eigenlijk weer te duur, want alle 16v van renault zijn hetzelfde??? Tevens spreek je jezelf tegen:"Enig prijsverschil in de onderdelen onderling is uiteraard te begrijpen" en dat klopt ook, een 2.0 16v set is duurder dan van een 1.4 of 1.6 16. Maar voorts staat er "Dus in principe zou u bedrijf van elke renault 16v motoren de riem voor dezelfde lage prijs moeten kunnen vervangen." Het spreekt voor zich.
O ja voor de thuis sleutelaars kan ik de originele setjes leveren tegen een scherpe prijs, maar dan graag een prive mailtje sturen.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Sceptisch ben ik zeker, maar ik geloof prima dat jullie goed werk leveren. Immers is het vervangen van zoon riem een makkie.
Wat ik bedoel met dezelfde lage prijs, is dat deze niet heel ver uit mekaar kunnen liggen voor de verschillende motoren. Omdat je in het begin alleen adverteerde met de 1.6 16v.
Dat jullie prijs te duur is, zal je mij niet zien zeggen. De prijs is zeker gunstig. Ik heb dagelijks alleen te maken met dealer onderdelen, en die zijn in contrast met jullie originele onderdelen véél duurder.
Wat ik bedoel met dezelfde lage prijs, is dat deze niet heel ver uit mekaar kunnen liggen voor de verschillende motoren. Omdat je in het begin alleen adverteerde met de 1.6 16v.
Dat jullie prijs te duur is, zal je mij niet zien zeggen. De prijs is zeker gunstig. Ik heb dagelijks alleen te maken met dealer onderdelen, en die zijn in contrast met jullie originele onderdelen véél duurder.
Hide post links |
-
- repeating visitor
Ja dat klopt inderdaad. Ik ben zelf werkzaam geweest bij de Renault dealer. Wij komen de onderdelen bij een bedrijf dat via eigen import en faillissement verkoop aan hun onderdelen komt. Zelfs de Renault dealer haalt ook spullen daar, maar wat wil je ook. Penbobines van Valeo voor 25 euro. Maar daarom kunnen wij deze scherpe prijzen aanbieden.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 22 nov 2017 09:33
vergeet idd niet dat als je zelf scherp inkoopt of liever nog importeert(wat ik zelf ook voor klassieke renault's doe). Heb je gewoon de zelfde spullen maar tegen een hele andere prijs. Maar de renault dealer heeft een ander pand en een andere organisatie dus daar zit uiteraard veel prijs verschil in.
De een kan voor drie tientjes/uur aan het werk en een ander voor 60,- of meer....
De een kan voor drie tientjes/uur aan het werk en een ander voor 60,- of meer....
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
@ G12, ja dat klopt helemaal Hier in de buurt van Haarlem zat er een, Huur pand 450.000 p.jr. arbeidsloon 90,00 ex BTW is dus failliet.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-