Renault Zoe laden niet mogelijk

spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Laatste bezoek: 13 sep 2024 17:26
Actief als: particulier

Re: Renault Zoe laden niet mogelijk

Bericht door spacefreek »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Vervelend, maar lijkt me dat je op garantie/coulance mag rekenen bij een dergelijke leeftijd van een net 2 jaar oude auto..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 11 dec 2023 22:37

Bericht door theritz »

Dat is zelfs consumenten recht. Je mag wel van zo’n wagen verwachten dat het laden langer dan 2 jaar werkt. Eerder 10 jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Luberthus
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 okt 2023 20:06

Bericht door Luberthus »

Het probleem is snel opgelost met een update van de software. Dus geen defecte BCB maar een software probleem. Het klepje gaat weer open, de melding op het dashboard is verdwenen, de batterij kan weer geladen worden. Opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Laatste bezoek: 13 sep 2024 17:26

Bericht door spacefreek »

Mooi! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MacManiac78
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 04 apr 2025 19:52

Bericht door MacManiac78 »

nauta schreef: 21 jun 2022 21:56 Inmiddels de wagen weer terug, BCB links en rechts?? vervangen, auto laad nu weer op volle snelheid bij openbare palen. Thuis nogmaals geprobeerd, leek goed te gaan, maar na 5 minuten (wisseling laadsnelheid wellicht?), start 3x het laden opnieuw binnen 1 minuut. Ik hoor het relais snel heen en weer klikken in de laadpaal en heb toen direct de auto van de paal gehaald.

Ik vermoed dus dat mijn laadpaal niet goed is of wellicht de elektronica een klap gekregen heeft. Aangezien deze newmotion paal ook geen loadbalancing heeft zonder abbonement en aanschaf van extra modules, heb ik een nieuwe paal op het oog met daarin ook Type B lekdetectie, en loadbalacing. Betreft de Webasto Next 11kw, iemand ervaring daarmee?

De Zoe heeft minimaal 10A nodig bij het laden. Zoals jij het beschrijft krijgt het geen 10A aangeboden en dan gaat het relais "klapperen" het relais van de ZOE kan daardoor vastlassen

Ik had wel een Type B aardlek, maar niet een type B RCD /lekdetetctie aardlek..

De Zoe heeft minimaal 10A nodig bij het laden. Zoals jij het beschrijft krijgt het geen 10A aangeboden en dan gaat het relais "klapperen" het relais van de ZOE kan daardoor vastlassen.

Toegevoegd in 14 minuten 47 secondes:
spacefreek schreef: 27 jun 2022 16:12 Wat is er precies aangepast na 2015? En zijn de bij ons nu vervangen BCB’s even betrouwbaar als de modellen na 2015?

Rond 2015 is er een software update uitgebracht die de ZOE iets flexibeler zou laten ongaan met de benodigde (piekspanning) startspanning van 10A die ook nodig is om het relais aangetrokken te houden.
gaat dat relais klapperen dan kan het zich vastlassen en kan je zomaar twee modules moeten vervangen. ingangsfilter en relais. Het relais zit in de BCB module.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut