Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend, na verzenden van de gegevens is de pagina soms erg traag met verversen.
Ons technisch team probeert dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren als u geen mail met activatielink ontvangen heeft.
Indien u foutmeldingen heeft gezien, zou het ons zeer helpen deze te vermelden.
Rookprobleem maar olie ziet er goed uit
-
ABTTh
Topic author - 4-posting-stubborn

- Posts in topic: 2
- Berichten: 4
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 10 sep 2016
- Laatste bezoek: 15 nov 2025 19:17
- Actief als: particulier
Rookprobleem maar olie ziet er goed uit
Beste forum,
Mijn Megane van 2010 heeft me in de steek gelaten. Ik was in panne gevallen met witte rook en vermogensverlies
Wegenhulp uitgelezen en de raad gegeven om niet meer verder te rijden, want het uitlezen was een defecte injector. Als gevolg witte rook want de injector bleef open = extra benzine in de compressor.
Zo gezegd zo gedaan. Alle injectoren gewisseld en we konden weer opstarten. Maar kort erna weer witte rook. Bobines omgewisseld en we merken op dat er olie zit in de 2de slot. Deze hebben we nog niet omgewisseld, maar we merken terug witte rook op en motor valt uit in neutraal (heel soms blijft hij draaien op 1000 toeren).
Wat vreemd is zijn ook de melding snelheidsbegrenzer uitgeschakeld. Nu denken we aan de alternator. Deze gaan we opmeten.
Nog ideeën? Want de olie ziet er nog goed uit, dus pakking zal wel in orde zijn?
Mvg,
Mijn Megane van 2010 heeft me in de steek gelaten. Ik was in panne gevallen met witte rook en vermogensverlies
Wegenhulp uitgelezen en de raad gegeven om niet meer verder te rijden, want het uitlezen was een defecte injector. Als gevolg witte rook want de injector bleef open = extra benzine in de compressor.
Zo gezegd zo gedaan. Alle injectoren gewisseld en we konden weer opstarten. Maar kort erna weer witte rook. Bobines omgewisseld en we merken op dat er olie zit in de 2de slot. Deze hebben we nog niet omgewisseld, maar we merken terug witte rook op en motor valt uit in neutraal (heel soms blijft hij draaien op 1000 toeren).
Wat vreemd is zijn ook de melding snelheidsbegrenzer uitgeschakeld. Nu denken we aan de alternator. Deze gaan we opmeten.
Nog ideeën? Want de olie ziet er nog goed uit, dus pakking zal wel in orde zijn?
Mvg,
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
mechanic
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16827
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 nov 2025 20:43
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Rookprobleem maar olie ziet er goed uit
Bij een storing in de motor computer wordt automatisch de begrenzen en cruise control uitgeschakeld. Meestal maar goed ook.
Olie in bobine schacht is meestal een lekkende kleppendekselpakking. Wat voor een motor is er aanwezig precies?
Olie in bobine schacht is meestal een lekkende kleppendekselpakking. Wat voor een motor is er aanwezig precies?
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Pepone
- Global Moderator

- Posts in topic: 1
- Berichten: 2016
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 20 mar 2020
- Laatste bezoek: 15 nov 2025 13:12
- Actief als: particulier
- Locatie: Hollandscheveld Drenthe
Re: Rookprobleem maar olie ziet er goed uit
Koelvloeistof blijft op peil?
Groet, Ron.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Batterijkoop (52 kWh)
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Batterijkoop (52 kWh)
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
mechanic
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16827
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 nov 2025 20:43
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Rookprobleem maar olie ziet er goed uit
Komt de rook uit de uitlaat, of onder de motorkap vandaan?
Hopelijk niet de 1.4tce, die is geplaagd met dit soort problemen.
Hopelijk niet de 1.4tce, die is geplaagd met dit soort problemen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
ABTTh
Topic author - 4-posting-stubborn

- Posts in topic: 2
- Berichten: 4
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 10 sep 2016
- Laatste bezoek: 15 nov 2025 19:17
- Actief als: particulier
Re: Rookprobleem maar olie ziet er goed uit
Hoi iedereen, echt bedankt voor de reacties. Ik zag ze al van dag 1, maar nog niet toegekomen om dit verder te bekijken.
Het betreft dus een Renault Megane Granstour 1.6 benzine 81kw van 2010.
De rook komt uit de uitlaat, níet vanonder de motorkap.
Koelvloeistof heb ik net gecheckt en er zit nog genoeg in. Hoe snel kan dit merkbaar zijn bij stevige witte rook?
Ook ziet de olie er goed uit. En er zit olie in 1 vd 4 (zie foto's, die heb ik nog niet omgewisseld). Nog iedeeën wat het zou kunnen zijn? Zou ik zeker appreciëren voor ik hem naar de garagist breng.
Het betreft dus een Renault Megane Granstour 1.6 benzine 81kw van 2010.
De rook komt uit de uitlaat, níet vanonder de motorkap.
Koelvloeistof heb ik net gecheckt en er zit nog genoeg in. Hoe snel kan dit merkbaar zijn bij stevige witte rook?
Ook ziet de olie er goed uit. En er zit olie in 1 vd 4 (zie foto's, die heb ik nog niet omgewisseld). Nog iedeeën wat het zou kunnen zijn? Zou ik zeker appreciëren voor ik hem naar de garagist breng.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
mechanic
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16827
- Onderwerpen: 0
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 nov 2025 20:43
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Rookprobleem maar olie ziet er goed uit
Olie in de bougie schacht van de k4m motor betekent een lekke klepdeksel pakking. Dat is een vloeibare pakking en betekent dat de distributieriem los moet, behoorlijke ingreep.
Als je de klepdeksel losneemt liggen de nokkenassen los namelijk, dat gaat niet zomaar.
Dan doe je meteen een nieuwe riem/waterpomp etc.
Dus maak het eerst even schoon en kijk of het snel terug komt.
Als je de klepdeksel losneemt liggen de nokkenassen los namelijk, dat gaat niet zomaar.
Dan doe je meteen een nieuwe riem/waterpomp etc.
Dus maak het eerst even schoon en kijk of het snel terug komt.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 442 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 6 Reacties
- 959 Weergaves
-
Laatste bericht door Captur 21
-
- 6 Reacties
- 833 Weergaves
-
Laatste bericht door de mon
-
- 14 Reacties
- 428 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 2 Reacties
- 736 Weergaves
-
Laatste bericht door rush
-
- 1 Reacties
- 504 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbert.
-
- 0 Reacties
- 421 Weergaves
-
Laatste bericht door Andre1964