Laguna 1 ph2 Break - Dempers te slap / achteras versleten?

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
Skylark92
Net ingestapt
Net ingestapt
Actief als: particulier

Laguna 1 ph2 Break - Dempers te slap / achteras versleten?

Bericht door Skylark92 »

Ik ben sinds deze week trotse eigenaar van een Laguna 1 ph2 Break (1.8 16V RXT) uit 2000.

Geweldige mooie wagen met een mooi verhaal, een beetje patina, maar ook slechts 190.500 op de klok. Alles wat er aan luxe op zit werkt, oogt en voelt alsof er zuinig mee om is gegaan.

Ik rij al bijna 10 jaar alleen maar jaren 80/90 modellen van PSA. (Hydropneumaat en conventioneel geveerd) Dit is mijn eerste Renault, en met de Laguna 1 heb ik werkelijk totaal geen ervaring.

Op lage snelheiden is de auto geweldig comfortabel. Ik zou zeggen, comfortabeler zelfs dan PSA producten met een zelfde soort schroef voor torsie achter setup.
Totdat de drempels wat hoger beginnen te worden... Is de veerweg van een Laguna nu zo kort? Gaat een Laguna graag volledig door de hoeven en ruilt daar het wollige comfort spontaan in voor iets meer BMW gevoel? Ik vind dat met name de achterkant behoorlijk stug afremt tegen het einde van de veerweg, of misschien zelfs niet meer dempt, en dus tegen de blokken slaat. Ik kan het niet goed plaatsen, want de Laguna krijgt het desondanks nog steeds voor elkaar om dat vrij comfortabel op te lossen. Het is slechts dat ik van conventionele PSA onderstellen uit die tijd gewend ben dat je met de maximum toegestane snelheid zelden tot nooit hoeft af te remmen voor een drempel, en dit comfortabeler word opgelost dan de Laguna nu doet, en ik dus met name voor de echt hoge drempels zelfs liever afrem.

Het onderstel maakt overigens geen bijgeluiden. Iemand enig idee of dit normaal is, of juist niet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut