Alliance CONNECT Toolbox ziet de USB stick niet

Plaats reactie

Topic author
MamR
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Actief als: particulier

Alliance CONNECT Toolbox ziet de USB stick niet

Bericht door MamR »

Na lang geklooi en wachtende op telefonische hulp van Renault post ik deze toch maar even in de hoop dat iemand een oplossing weet.

Ik heb al tijden ruzie met Alliance CONNECT Toolbox op de Mac. Op mijn vorige Macbook wilde het programma steeds niet starten, maar toen werkte ik nog met Parallels waarin ik Windows 10 had draaien en de windows versie wilde wel starten.

Inmiddels heb ik een nieuwere Macbook en geen parallels meer en de Toolbox start hier gelukkig wel op. Echter als ik de USB stick inplug gebeurt er helemaal niets. Geen foutmelding, geen conformatie dat de stick gezien wordt. Letterlijk helemaal niets. En het opgeven van mijn VIN werkt ook niet. Dan krijg ik de volgende melding:

Sorry. Your vehicle information is too old. Please go back to the previous step in order to perform the action using de USB drive. (0303001010)

Als ik op de Stick zelf kijk zie ik dat de volgende map is aangemaakt: AllianceNDSMapConfig en dat daarin het volgende file staat: AllianceNDSMapConfig.json.
Volgens de verschillende bronnen online zou dit juist moeten zijn.

Even wat basisgegevens:

- Renault Arkana uit eind 2024
- Huidige Easylink versie: 283C35538R
- Huidige kaart versie: 2025.V2

- Alliance CONNECT Toolbox versie 4.1.7 voor de MAC
- MacBook Pro 14 inch, November 2023, Apple M3 Max, 36GB intern geheugen.
- MacOS: Tahoe 26.3.1

- USB stick: SanDisk Ultra Dual drive Go (USB-A 3.2 Gen 1 en USB-C) Ik kan de stick dus direct op mn Macbook aansluiten omdat ie zowel USB-A als USB-C heeft.

Ik heb het idee dat er een Easylink update en een kaartupdate moeten zijn, gezien wat ik hier op het forum las. De dealer stelt voor dat ik daar langs ga voor de update, maar dan ben ik hem weer en dag kwijt terwijl als alles gewoon werkt ik de update zelf tijdens een ritje kan doen.

Wie heeft hier de oplossing?
Arkana E-Tech Esprit Alpine,
Rouge Flamme / december 2024.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan