Wasstraat met automatische handrem
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
- Actief als: particulier
Wasstraat met automatische handrem
Vandaag ging ik voor het eerst met mijn GS door de wasstraat, maar werd hier geconfronteerd met de automatische handrem die de auto meteen stil liet staan. Het was zo'n wasstraat waar de auto doorheen getrokken wordt waarbij je de motor uit moet doen en de versnelling in de vrij moet zetten.
Nu weet ik de procedure waarbij je de auto op contact moet zetten, de versnelling in zijn 1, en met de sleutelkaart in de houder de kleine knop boven de trekhendel moet indrukken en dan tegelijkertijd de hendel uit moet trekken om de handrem te ontgrendelen.
Maar als je je auto op de band moet zetten en de motor stop moet zetten, dan blokkeert meteen de boel en duurt het veel te lang om met bovenstaande procedure de boel weer vrij te krijgen. Ik ben er dan ook maar met draaiende motor door heen gegaan, met wat boze blikken van de medewerkers....
Maar heeft iemand hier een oplossing of een tip voor om dit zonder problemen te kunnen doen?
Nu weet ik de procedure waarbij je de auto op contact moet zetten, de versnelling in zijn 1, en met de sleutelkaart in de houder de kleine knop boven de trekhendel moet indrukken en dan tegelijkertijd de hendel uit moet trekken om de handrem te ontgrendelen.
Maar als je je auto op de band moet zetten en de motor stop moet zetten, dan blokkeert meteen de boel en duurt het veel te lang om met bovenstaande procedure de boel weer vrij te krijgen. Ik ben er dan ook maar met draaiende motor door heen gegaan, met wat boze blikken van de medewerkers....
Maar heeft iemand hier een oplossing of een tip voor om dit zonder problemen te kunnen doen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Contacteer:
Ik heb nog nooit de motor uit gezet, vind dat de grootste onzin die er is.......
maar mochten ze er een drama van maken, dan moet je hem gewoon eens uitzetten....
wedden dat het dan ineens geen probleem is
maar mochten ze er een drama van maken, dan moet je hem gewoon eens uitzetten....
wedden dat het dan ineens geen probleem is

Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Als je de auto uitzet en de Scenic zet de handrem er op, trap je de voetrem in en haal je direct de handrem eraf. nu kun je de voetrem loslaten en staat de auto vrij. Tijdens deze handeling niet de deur open doen, want dan gaat het niet meer en moet je kaart in de lezer.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Het verscheeld per wasstraat.
De 1 wil dat de motor uit gaat i.v.m. uitlaatgassen.
En de ander wil dat de motor blijft draaien i.v.m. de stuurbekrachtiging.
Ik zeg gewoon aan laten.
De 1 wil dat de motor uit gaat i.v.m. uitlaatgassen.
En de ander wil dat de motor blijft draaien i.v.m. de stuurbekrachtiging.
Ik zeg gewoon aan laten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
De gemakzucht tegenwoordig toch! Gewoon altijd je kaart in de kaartlezer(wordt de akku ervan ook opgeladen).
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Is dat zo ?? Van die accu laden ?? Volgens mij zit er een gewone knoopcel in de kaart en wordt deze niet opgeladen in de auto. Ik rij nu twee jaar Scenic en doe 'm nooit in de lezer en de kaart werkt nog steeds...WillemS schreef:De gemakzucht tegenwoordig toch! Gewoon altijd je kaart in de kaartlezer(wordt de akku ervan ook opgeladen).
Hide post links |
-
- Lid
Hier idem, maar dan drie jaar. Beide kaarten in gebruik.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Zoek maar eens verder op dit forum, staan foto's van een opengemaakte kaart. Is duidelijk en knoopcel akku te zien.
Deze bedient de "keyless entry".
Gewoon kaart erin en weinig zware spullen aan je sleutelbos, anders kans dat de lezer defekt raakt. SUC6
Deze bedient de "keyless entry".
Gewoon kaart erin en weinig zware spullen aan je sleutelbos, anders kans dat de lezer defekt raakt. SUC6
Hide post links |
-
- Lid
Op dit forum dacht ik alleen open gemaakte kaarten te zien van een Laguna en Espace. Ik heb het gevoel dat die anders zijn als bij de Megane II en Senic II. Verder hou ik net zo lief de kaart in mijn binnenzak, gaat de kaartlezer ook niet kapot.
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
@Hema: ik heb gisteren jouw tip geprobeerd en deze werkt inderdaad, dus dit is de oplossing
. Heb het niet in het boekje kunnen vinden.
Ik was op zoek naar deze oplossing omdat ik het niet meer dan normaal vindt dat je de motor uit zet bij dit soort gelegenheden. Net zoals bij een open brug, alleen daar is de handrem niet zo'n probleem.
Voor de rest is het in de zak houden van de kaart geen gemakzucht, maar een hele handige optie! Verder heb ik de sleutelkaart in een sleutelhoesje zitten (zonder de ring...), zodat hij niet te snel defect raakt. Alleen tijdens een lange rit even in de houder doen voor de batterij.

Ik was op zoek naar deze oplossing omdat ik het niet meer dan normaal vindt dat je de motor uit zet bij dit soort gelegenheden. Net zoals bij een open brug, alleen daar is de handrem niet zo'n probleem.
Voor de rest is het in de zak houden van de kaart geen gemakzucht, maar een hele handige optie! Verder heb ik de sleutelkaart in een sleutelhoesje zitten (zonder de ring...), zodat hij niet te snel defect raakt. Alleen tijdens een lange rit even in de houder doen voor de batterij.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
De kaarten zijn uiterlijk anders maar inwendig zijn de kaarten grotendeels gelijk.Hema schreef:Op dit forum dacht ik alleen open gemaakte kaarten te zien van een Laguna en Espace. Ik heb het gevoel dat die anders zijn als bij de Megane II en Senic II. Verder hou ik net zo lief de kaart in mijn binnenzak, gaat de kaartlezer ook niet kapot.
Ook in de kaart van de Clio, de Kangoo, de Megane en de Scenic is een dergelijke oplaadbare batterij geplaatst.
Dit werkt op eenzelfde manier als bij een oplaadbare tandenborstel.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Zie >hier<WillemS schreef:Zoek maar eens verder op dit forum, staan foto's van een opengemaakte kaart. Is duidelijk en knoopcel akku te zien. Deze bedient de "keyless entry".

Ik heb zelf ook keyless entry+starten (wereld vinding) en doe af en toe tijdens een lange rit de sleutelkaart in de kaartlezer, dan blijft hij opgeladen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Kangoo???Rossy schreef:De kaarten zijn uiterlijk anders maar inwendig zijn de kaarten grotendeels gelijk.Hema schreef:Op dit forum dacht ik alleen open gemaakte kaarten te zien van een Laguna en Espace. Ik heb het gevoel dat die anders zijn als bij de Megane II en Senic II. Verder hou ik net zo lief de kaart in mijn binnenzak, gaat de kaartlezer ook niet kapot.
Ook in de kaart van de Clio, de Kangoo, de Megane en de Scenic is een dergelijke oplaadbare batterij geplaatst.
Dit werkt op eenzelfde manier als bij een oplaadbare tandenborstel.
Antonio.

Hide post links |
-
- Lid
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Ik ga vandaag of morgen ook met de GS door de wasstraat.
Normaal doe ik het altijd met de hand, maar ik wil graag dat ook de bodem van de wagen goed wordt schoongemaakt (pekel). Daarna 'gratis' stofzuigen is ook altijd een pluspunt
.
In de wasstraat laat ik de motor overigens lopen en zet de automaat in N.
Normaal doe ik het altijd met de hand, maar ik wil graag dat ook de bodem van de wagen goed wordt schoongemaakt (pekel). Daarna 'gratis' stofzuigen is ook altijd een pluspunt

In de wasstraat laat ik de motor overigens lopen en zet de automaat in N.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Tip uit de praktijk, altijd eerst stofzuigen en dan pas autowassen.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Bedankt voor de tip, maar de wasstraat is zo ingericht dat dat niet te omzeilen is... hahaWillemS schreef:Tip uit de praktijk, altijd eerst stofzuigen en dan pas autowassen.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-