deurslot sensor
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 mei 2013 03:42
deurslot sensor
Hallo allemaal,
Ik rij een Renault Megane 1.9 DCI, nu staat mij linkerachterdeur slot (sensor) in storing volgens de dealer, daardoor gaan de ander deuren ook niet met de hand meer open (sensors reageren op de hand) weet ook niet hoe dat heet.
Maar mij vraag is, is dat makkelijk zelf de vervangen, en of moet hij dan nog bij de dealer uitgelezen worden, omdat hij misschien aangemeld moet worden op de computer van de auto.
Ik hoop dat iemand mij daar een antwoord op kan geven en hoe ik misschien het kan vervangen
Ik rij een Renault Megane 1.9 DCI, nu staat mij linkerachterdeur slot (sensor) in storing volgens de dealer, daardoor gaan de ander deuren ook niet met de hand meer open (sensors reageren op de hand) weet ook niet hoe dat heet.
Maar mij vraag is, is dat makkelijk zelf de vervangen, en of moet hij dan nog bij de dealer uitgelezen worden, omdat hij misschien aangemeld moet worden op de computer van de auto.
Ik hoop dat iemand mij daar een antwoord op kan geven en hoe ik misschien het kan vervangen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Welk onderdeel veroorzaakt de storing?
Een onderdeel vervangen is zelf wel te doen maar dan moet je wel weten welk onderdeel je moet vervangen.
Antonio.
Een onderdeel vervangen is zelf wel te doen maar dan moet je wel weten welk onderdeel je moet vervangen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 mei 2013 03:42
Volgens de dealer geeft links achter de drukknop de storing, mij vraag is dan is dat makkelijk te vervangen.
Moet dan de hele binnen kant van de deur open gemaakt worden, en moet de drukknop ook dan weer aangemeld worden op de computer van de auto
Klaas
Moet dan de hele binnen kant van de deur open gemaakt worden, en moet de drukknop ook dan weer aangemeld worden op de computer van de auto
Klaas
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 06 mei 2025 18:51
- Actief als: particulier
De bovenste helft van de deurbekleding wordt gedemonteerd, een rubber afdekdop in de zijkant van de deur en met een haak wordt de optische sensor ontgegrendeld zodat het sierstukje naast de klink verwijderd kan worden en vervolgens dus de klink ook. Deze is met 1 kruiskop schroefje te openen en het drukknopje vervangen is dan appeltje eitje.
Deze hoeft niet te worden ingeleerd!! Werkt mits een goede diagnose gesteld is meteen.
Deze hoeft niet te worden ingeleerd!! Werkt mits een goede diagnose gesteld is meteen.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 19 apr 2023 14:30
Je schrijft dat de portieren niet meer open gaan. In dat geval zit de storing niet in de drukknop; die zorgen immers voor het sluiten van de portieren. In jouw geval zal de storing waarschijnlijk in een van de optische sensors zitten'.
(die 'oogjes' achter de deurkruk.)
(die 'oogjes' achter de deurkruk.)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut