Betrouwbaarheid Renault diesels (Kangoo)
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
- Actief als: particulier
- Locatie: Haarlem
Betrouwbaarheid Renault diesels (Kangoo)
Zoals ik in het voorsteldraadje al aangaf, ga ik eerdaags een 2e hands Kangoo diesel aanschaffen...ik heb de afgelopen 20 jaar altijd Citroen 1.9 (turbo) diesels gereden en die staan bekend om hun betrouwbaarheid en levensduur.
Mijn huidige ZX 1.9D (70 pk) heeft er nu 433.000 km opzitten en lekt nergens olie, gebruikt 1 op 18 a 19...trekt goed op.
Ik moet vanwege allerlei lichaamsproblemen een hoger zittende auto hebben met liefst veel ruimte en zo laag mogelijke WB per maand....schuifdeur is ook een noodzaak, dus kwam ik al snel bij een Kangoo uit, die zo rond de 1080 kg wegen.
Een Berlingo (of Peugeot-partner) zit al snel 100 tot 150 kg hoger en zitten weer minder fijn dan de Kangoo....Citroen is er wat dat betreft de laatste 10 jaar niet beter op geworden.
Uiteraard zoek ik een personenuitvoering, dus met achterbank (geel kenteken).
De vraag is nu : wat is de ervaring met de 1.9D 's danwel de 1.5 DCI van Renault ?
Ik heb eens gelezen dat de 55 pk uitvoering niet vooruit te branden is in een Kangoo...veel toeren zou maken, is dat ook zo met de 1.5 DCI ?
Ook hoorde ik van een chef monteur bij Renault dat de turbo's van de Renault-diesels nog weleens stuk willen gaan.....PSA (Citroen-Peugeot) gebruikte altijd Garret en KKK turbo's voor hun diesels en qua brandstofpompen altijd Bosch of Lucas hebben.
Is daar ook nog iets over te vertellen ?
Gaarne wat adviezen/ervaringen van jullie.
PS :
Mocht er hier iemand een Kangoo DTI of DCI te koop weten in personen-uitvoering....tot 3000 euro, dan houd ik mij uiteraard aanbevolen.
Mijn huidige ZX 1.9D (70 pk) heeft er nu 433.000 km opzitten en lekt nergens olie, gebruikt 1 op 18 a 19...trekt goed op.
Ik moet vanwege allerlei lichaamsproblemen een hoger zittende auto hebben met liefst veel ruimte en zo laag mogelijke WB per maand....schuifdeur is ook een noodzaak, dus kwam ik al snel bij een Kangoo uit, die zo rond de 1080 kg wegen.
Een Berlingo (of Peugeot-partner) zit al snel 100 tot 150 kg hoger en zitten weer minder fijn dan de Kangoo....Citroen is er wat dat betreft de laatste 10 jaar niet beter op geworden.
Uiteraard zoek ik een personenuitvoering, dus met achterbank (geel kenteken).
De vraag is nu : wat is de ervaring met de 1.9D 's danwel de 1.5 DCI van Renault ?
Ik heb eens gelezen dat de 55 pk uitvoering niet vooruit te branden is in een Kangoo...veel toeren zou maken, is dat ook zo met de 1.5 DCI ?
Ook hoorde ik van een chef monteur bij Renault dat de turbo's van de Renault-diesels nog weleens stuk willen gaan.....PSA (Citroen-Peugeot) gebruikte altijd Garret en KKK turbo's voor hun diesels en qua brandstofpompen altijd Bosch of Lucas hebben.
Is daar ook nog iets over te vertellen ?
Gaarne wat adviezen/ervaringen van jullie.
PS :
Mocht er hier iemand een Kangoo DTI of DCI te koop weten in personen-uitvoering....tot 3000 euro, dan houd ik mij uiteraard aanbevolen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
- Actief als: particulier
Kangoo-I 1900 diesel is goed voor plaatselijk rondtoeren.Op de snelweg bij 120 -130 km/h maakt de mijne toch teveel lawaai door het hoge toerental en de te kleine 5° vitesse.Ik ben verleden week naar L gereden en herhaal dit niet graag meer met deze auto.Voor de rest een praktisch,korrect sturend en goed voorzien van remmen.Ik heb de mijne gekocht verleden maand op kapaza.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
- Actief als: particulier
- Locatie: Haarlem
Maar is dat de 55 PK uitvoering of een turbo D (DTI) ?de mon schreef:Kangoo-I 1900 diesel is goed voor plaatselijk rondtoeren.Op de snelweg bij 120 -130 km/h maakt de mijne toch teveel lawaai door het hoge toerental en de te kleine 5° vitesse.Ik ben verleden week naar L gereden en herhaal dit niet graag meer met deze auto.Voor de rest een praktisch,korrect sturend en goed voorzien van remmen.Ik heb de mijne gekocht verleden maand op kapaza.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
- Actief als: particulier
1900 cc diesel met 65 pk is de mijne sterk,55 pk bestaat ook.De Dti =90 pk en heeft een hogere snelheid.Als ik de lotto won dan kocht ik toch zo 'n 1900 dci,geen 1500 dci (te hard opgedreven en bijhorende problemen).
Ik zou zeggen maak eerst een testrit,door het lichtgewicht van mon voiture gaat hij goed vooruit.
Ik zou zeggen maak eerst een testrit,door het lichtgewicht van mon voiture gaat hij goed vooruit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
- Actief als: particulier
- Locatie: Haarlem
Re:
Even updaten : ik heb precies 2 maanden geleden een groene Kangoo 1.9 DTI uit 2001 gekocht met (NAP) 173.000 km (mede ook n.a.v. tips op dit forum).....inmiddels staat hij 2 maanden later al op 185.000 kmde mon schreef:1900 cc diesel met 65 pk is de mijne sterk,55 pk bestaat ook.De Dti =90 pk en heeft een hogere snelheid.Als ik de lotto won dan kocht ik toch zo 'n 1900 dci,geen 1500 dci (te hard opgedreven en bijhorende problemen).
Ik zou zeggen maak eerst een testrit,door het lichtgewicht van mon voiture gaat hij goed vooruit.
Rijdt heerlijk rustig op de snelweg....bij 120 zit hij op 2800 rpm, de top heb ik op de Autobahn 1x even aangetikt en zit tegen de 170 aan, snel genoeg dus.
Airco was al defect bij aanschaf, dus kon ik hem bij een handelaar voor 2400.- krijgen...een nieuwe airco radiateur hielp, want het aircosysteem bleek dicht en was goed koud.
Helaas ging na 2 weken de compressor lawaai maken (rinkelen), wat uiteindelijk de magnetische koppeling bleek te zijn...dus een nieuwe compressor (Sanden) er onder en nu is de airco perfect.
ABS ring (LV) is ook nieuw erop gekomen.
Het is een RN type, met wel aan beide kanten een schuifdeur (grijs kenteken) en achter uiteraard 2 deurs.
D riem is bij 147.000 gedaan, als ik de sticker mag geloven.
De motor loopt erg mooi rond, gebruik is op veel snelweg-km's 1 op 18 a 19, dus ben daar zeer tevreden over
Overigens heeft deze 1.9 DTI volgens de gegevens 82 PK, klopt dit ?
Het schijnt al wel de motor te zijn met een electronisch (computer gestuurde) brandstofpomp te zijn ?
Die ook te chippen valt, hoorde ik een monteur zeggen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 152 Weergaves
-
Laatste bericht door Stijnkangoo
-
- 1 Reacties
- 176 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 162 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 4 Reacties
- 415 Weergaves
-
Laatste bericht door gatti500
-
- 17 Reacties
- 754 Weergaves
-
Laatste bericht door de mon
-
- 0 Reacties
- 81 Weergaves
-
Laatste bericht door ckverwil