zoek contact met rijders Kangoo 1.5 met veel problemen

Plaats reactie

Topic author
tenerist
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

zoek contact met rijders Kangoo 1.5 met veel problemen

Bericht door tenerist »

ik ben op zoek naar mensen die net als ik zeer ontevreden zijn over hun Kangoos 1.5 dci en de wijze waarop Renault zich probeerd te distancieren van haar aansprakelijkheid . Problemen waarover ik het heb : bij 15000 km is de turbo vervangen wegens overmatige slijtage .bij ca 28000 km bleek het weer nodig de turbo te vervangen , echter nu wordt het afgewimpeld als zou het geluid "conform de fabricagenorm "zijn : dit terwijl hetzelfde geluid , een raar mechanisch slijpend geluid , eerder als zeer fout werd gezien .Nog een enstige zaak : bij ca 34000 km begon de motor een raar ratelend geluid te maken , alsof ie zonder olie , dus droog , draait .het geluid doet zich voor tussen de 1500 en ca 3000 tpm.Volgens de monteurs bij AutohaagZeeuw is het een geluid waarbij je normaal gesproken absoluut niet zou door moeten rijden : navraag via de database van Renault gaf echter als antwoord"geen probleem : is conform de productienorm -actie werkplaats nodig: géén" ...enig speurwerk op internet levert op dat er diverse Kangoo dieselmotoren zijn die , net enkele weken uit de garantie , vastlopen...ook deze motoren maakte van tevoren soortgelijke geluiden .3e serieuze probleem : de wagen is tot twee keer , tijdens een rit op de snelweg ,zomaar stil gevallen .Dashboard maakte melding van "foutieve injectie ". na ca 10 minuten stilstaan verdween de boodschap en kon ik weer verderrijden . uitlezen van de computer bij de garage gaf geen oorzaak . ook tijdens het rijden ide boodschap "rijd niet verder -zoek direct contact met de garage!"' verschene: bleek n foutieve airbacksensor te zijn. 4e probleem: sinds dag één piepen de remmen tijdens het rijden : de garage heeft hier diverse keren naar gekeken cq. iets aan gedaan , echter het probleem blijft : ook dit wordt inmiddels gezien als conform de norm"klein , toch irritant ,probleem : na ca 15000 km begon de verf spontaan van de velgen af te bladderen : dit wordt door de garage gewijd aan gebruik van een hogedrukreiniger ...detail : ik HEB geen hogedrukreiniger !oplossing : géén...!Graag verneem ik reacties van mensen die soortgelijke problemen hebben of hadden daar ik inmiddels voorbereidingen aan het treffen ben Reanult juridisch aan te pakken .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »