KGCO stationair instabiel

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

Ik heb al ergens geschreven dat mijn choke kabel altijd gespannen staat.De verwittiging van niet gedoofde lichten werkt ook niet meer.Het schuddend stationair had ik alleen als ik de snelweg had gedaan.Na een poosje draaide hij weer perfect.Nu draait de motor altijd stationair labiel.Waar moet ik beginnen.Het draadje van de 3° verstuiver eens uitmeten,Alle stekkers eens opschuren.Mankeert mijn vliegwielsensor.Wat kan ik zelf doen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door WillemS »

Ik neem aan dat je een Diesel rijdt?!
Dan zou ik het inlaat gedeelte eens kuisen en check ook het luchtfilter op vervuiling.
Eventueel kan je nog een diesel fuel conditioner in de tank doen om inwendig de leidingen te reinigen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

ok ,luchtfilter is 1000 km oud.Ik dacht nog even aan de gashendel met zijn o-ring en busje bij de rotatiepompen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

Ik ben nog even op zoek geweest naar oplossingen.Wartels 1 voor 1 losdraaien.Oxykat even losdraaien.Klepspeling nazien, purflux element plaatsen,gaspositiesensor 1 mm verdraaien,.Werk genoeg dus tot nu toe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rojo69
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 304
Lid geworden op: 04 mei 2010 21:35
Actief als: particulier
Locatie: onder rotterdam

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door Rojo69 »

Heb je al eens aan het controleren van de tandriemspanning gedacht?(neem aan dat de distibutie met een riem gaat)

Suc7.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

Speling tandriem?Ken ik nog niet.de pomp en de nokkenas draaien met de hand nogal nukkig rond.Dan zou bij een traag toerental + de speling riem er een wisselend inspuittijdstip plaatsvinden?1 van de weekends ga ik schroeven.Ik zal het bij het lijstje voegen.Klepspeling is er ook zeker bij.Misschien passen mijn dikte plaatjes van mijn volvo op de kleppen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rojo69
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 304
Lid geworden op: 04 mei 2010 21:35
Actief als: particulier
Locatie: onder rotterdam

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door Rojo69 »

Kan best zijn dat er een spanrol of poulie los aan het lopen is.

Suc7.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

De riem is bij de dealer over 15 K vervangen.Die gasten hebben toch een reputatie hoog te houden en zullen de lagers wel vervangen en de riem spannen met zo een spanner die werkt op het geluid van de riemspanning.Natrekken gebeurt ook wel bij deze vaste spanrol.Wat zit er zoal in;een glijwiel,glijrol en een spanrol.Wat kost trouwens zo 'n spanner met geluid,kan je die ook gebruiken voor de lastige multiriem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

Wat ik vandaag gemerkt heb is als mijn tank nog 3 puntjes aanduid .De rustige nullast is er terug.(tankbeluchting).Straks kieper ik er een blikje dieselreiniger in. :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rojo69
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 304
Lid geworden op: 04 mei 2010 21:35
Actief als: particulier
Locatie: onder rotterdam

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door Rojo69 »

Al verder gekomen met het labiele toerental, gashendel, choke kabel, verwittiging van niet gedoofde lichten, luchtfilter, oxykat, klepspeling, purflux element, gaspositiesensor, tandriemspanning, pomp en de nokkenas nukkig draaien, tankbeluchting, blikje dieselreiniger.....?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

Morgen zondag zie ik hem na.Ralenti is nu weer stabiel(Total getankt,3/4 vol).De auto durft soms zelf gas geven.(Ik heb toch geen elektrische schuif in de pomp) :naughty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

De boel ligt open .Inlaat is goed zwart.Egr ook.Werkt nog en is nu gereinigd.Weet iemand hoeveel volt de vacuumrelais is? + en - staat erop:HOM 100788.Bij 12 Volt heb ik kortssluiting.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

8,5 V staat er op de voltmeter.Ze zijn nu alle 2 ontzet.De egr lekte idd.Met remmenreinger heb ik de klep gekuist.De inlaat is sterk vervuild.Deze + de klepspeling is voor volgende keer.Het riempje heb ik 'n beetje aangetrokken.De choke + egr blijft nu afstaan.Het resultaat mag er zijn.Bij aantrekken van de koudstarthendel gaat hij nu minder in toeren.Ik ben blij dat ik er aan geschroefd heb.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

Ik heb de klepseling opgemeten en de Inlaat van de 1° = > 0,5 en < 0,10 .De rest hangt rond de 0,15 .In het archief kwam Ik Nash tegen met zijn kleppen en problems.Mijn pastillen van volvo passen niet.De regeling zal gebeuren met de volgende nieuwe riem.Hij rijdt nu al beter,stabieler toerental en kan meer snelheid halen op de snelweg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

nog even dit ;bij gespannen kabel staat de koudstart af.De speling v/d 1° cil inlaat = groter dan 1/20 mm en <1/10mm.De uitlaten zitten rond de 40 tienden.Een laatste vraagje nog:moet de nokkenas los om de dikteplaatjes uit de bekers te krijgen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door Rossy »

De stelplaatjes zijn te verwijderen zonder de nokkenas te lichten.
Dit kan je doen door de nok volledig omhoog (dus de klep volledig dicht) te zetten en dan met een schroevendraaier de stelplaat los te tikken en sterk magneetje de stelplaat te verwijderen.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 940
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: KGCO stationair instabiel

Bericht door de mon »

ok.ik heb wel gezien dat de nok daar maar 1/3 breed is.Langs de vrije zijde zou de pastille verwijderd kunnen worden met trekstaal.De pastille zal wel plakken door de oliefilm,daarom de tik.Ik heb nog zo een tang die rond de nokkenas gaat met Stalen punten voor het systeem van Golf,volvo,peugeot (bekertjes met 2 uitsparingen).Thanks voor de info

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht