handsfreecard Scenic III

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
keesenjos
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 13:46
Actief als: particulier

handsfreecard Scenic III

Bericht door keesenjos »

Sinds september 2010 eigenaar van een Scenic III (onze vijfde Scenic), na een aantal maanden werkt de handsfreecard niet altijd. Deuren gaan wel open, na het indrukken van de startknop gebeurt er van alles, maar starten doet ie niet.
De card van mijn vrouw geprobeerd, zelfde probleem, naar de dealer geweest daar is het probleem niet bekent en niets gevonden.De startknop is toch maar vervangen, is een tijdje goed gegaan maat nu wordt het weer erger.
Achterklep opent niet, auto is open (ondanks afsluiten), auto gaat niet meer automatisch op slot, volgens de dealer is dat niet van toepassing op Scenic III, maar ik weet zeker dat het gewerkt heeft, staat notabene in de gebruiksaanwijzing!!
De oplossing van de dealer is om de card in het cardslot te steken, maar daar koop je toch geen handsfreecard voor.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

warri
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2010 17:55
Actief als: particulier

Re: handsfreecard Scenic III

Bericht door warri »

M.b.t. deze problemen op een Scenic III ben ik niet bekend, wel met de Scenic II, waarbij meestal de handzender (Kaart) defect is. Als ik het zo lees, denk ik eerder aan een transponder probleem in de auto. Tegenwoordig wordt doormiddel van een zender in de sleutel en een ontvanger in de auto een code doorgestuurd waarmee de auto open gaat en gestart wordt.
Om de één of andere reden komt deze code niet goed aan, waardoor de auto niet van de startblokkering af gaat.

Wat het probleem verder ook mogen zijn, u heeft betaald voor keyless entry op de auto en dat moet dus ook werken! De dealer moet gewoon voor een adequate oplossing zorgen, u heeft tenslotte gewoon garantie op de auto. De oplossing de dealer geeft is dan ook geen oplossing. Ik snap sowieso niet waarom sommige dealers zich er zo makkelijk vanaf proberen te maken, aangezien alle gemaakte kosten (onderdelen, onderzoekskosten etc.) gewoon bij Renault Nederland geclaimd kunnen worden door de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RenaultGrandScenic
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jun 2009 22:09

Re: handsfreecard Scenic III

Bericht door RenaultGrandScenic »

Bizarre reactie van de dealer :roll: misschien een idee een andere dealer te proberen die het probleem wel serieus neemt?
Groeten,
RenaultGrandScenic.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht