Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een Kangoo Dci van 2004 en zit met een beetje vervelend probleem
Als ik mijn lichten opzet van de wagen, heb ik (soms) enkel dim-licht .... zelfs als ik de knop
doordraai naar groot-licht. De faren werken wel altijd.
Wat zou dit kunnen zijn? Relais, schakelaar zelf .....? De zekeringen zijn allemaal ok.
Hinderlijk zo'n zoekplaatje.
Ervan uitgaande dat er geen corrosie op of aan de stekkers zitten.
Je kunt de schakelaar ook op weerstand meten.
Hiervoor moet je de meter naar de ohm stand zetten.
Stekker loshalen, kan bij de stuurkolom, kan ook bij het relais.(ik zou het eerst bij het relais loshalen)
De draad opzoeken die spanning naar de schakelaar toe stuurd, daar 1 van de meetdraden op zetten en houden.
De andere op de draad die naar het relais zou gaan vanuit de schakelaar.
Dit zijn een aantal standen, zal dus een paar keer moeten verwisselen van pootje op de stekker.
Alle metingen moeten 1 zijn.
In de schakelaar moet geen weerstand zitten.
Als er geen weerstand in zit dan zal je relais defect zijn.
Suc7.
maar zo'n grote kenner ben ik eigenlijk niet en is dit een beetje chinees voor mij
ik heb wel alle relais en zekeringen eens nagezien en eens uitgenomen en terug-gezet, ondertussen
blijft alles 'normaal' werken.
In 2004 zijn de relais voor de verlichting in de UCH (centrale rekeneenheid) ingebouwd.
Een dergelijke storing in de verlichting is meestal de schakelaar welke defect is.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een vreemd en onvoorspelbaar probleem met mijn airco / ventilator van mijn Renault kangoo uit 2014. Aanvankelijk dacht ik dat de airco niet werkte maar vermoedelijk is het toch een ventilatorprobleem. Alleen werkt de ventilator wisselend....
Gisteren out of the blue, 790km te gaan voor blocage (adblue). Meteen de AdBlue reservoir volgetankt, maar foutmelding bleef. Vandaag >40km afgelegd, foutmelding blijft. Goede nieuws (?), teller telt af +-740 te gaan momenteel. Mogelijk werkt de...
Hoi ik heb eeen probleem ik heb vandaag een clio 2003 initiale 1.6 gekocht vandaag automaat. Na het kopen is de motor lampje gaan branden ik had nergens iets ergs in gedachten uitgelzen enzovoort auto compleet gechekt. Maar nu kwam ik erachter dat...
Ik heb wat rare problemen met de koppeling van mijn Master uit 2008.
Het koppelingspedaal bleef soms hangen dus ik heb de master cilinder vervangen en de boel ontlucht, maar ik heb nu nieuwe problemen... Namelijk dat de koppeling...
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn versnellingsbak.
- Koppeling werkt
- Ik kan niet schakelen met een draaiende motor. Ik kan de versnelling wel in zijn neutraal 'trekken'...
Mijn espace IV 3.5 V6 Initiale uit 2009 geeft sinds het koudere weer van afgelopen weken de melding: ESP controleren. Samen met het lampje voor slipgevaar. Het gevolg is dat de auto weliswaar goed start, maar niet harder dan 10 kilometer per uur...
Ik heb een probleem met me radar dat hij een geeft Radar voor geen zicht ( Nee hij is niet vuil ) )
Nou werkt me actief remmen en afstand niet.
Naar de garage renault garage geweest hebben nieuwe software er op gezet a 270 euro maar de volgende dag...