Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
het stadslicht is feller dan normaal ,maar nooit zo fel als de add on dagverlichting die je kan kopen bij halfords ofzo .. de leds zitten achter het plastic glaasje , dat glaasje zorgt er voor dat de boel difuus wordt en dus krijg je een mooi hard wit licht , maar geen mistlampen ofzo !
over mistlampen gesproken .. daar zit nu een setje xenon in , 6000k geen sjonnie blauew meuk , gewoon netjes wit . komt een boel licht vanaf ook al zit er een kleine reflector in . vanavond nog eens proberen ! ik heb per ongeluk een extra setje besteld .. mocht iemand er intresse in hebben , xenon H11 6000K voor 50 pop !
het stadslicht lijkt op de foto een harde witte waas .. ik krijg het niet beter ...eens in mijn fotografie doos duiken hoe ik dat ook al weer het beste kan fotograferen .
de Mistlampen geven lekker licht . maar ik vnd het wat te dicht bij de auto .. ze staan een beetje te veel naar beneden gericht .. ik zag onder de auto een stelknop , ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan .
het Dimlicht is ni ook een grote blur wat in het echt ook niet zo uitsmeert maar strak blijft ..
het gaat om het idee ..
Jeroen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ziet er strak uit Jeroen, vooral die leds. Lijkt wel op normale dimlichten joh!
jeroentune schreef:.. ik krijg het niet beter ...eens in mijn fotografie doos duiken hoe ik dat ook al weer het beste kan fotograferen .
Jeroen
ISO vast zetten op 100 (geen ruis), diafragma knijpen (naar F16 ofzo) en dan de sluitertijd verlengen tot je de juiste belichting hebt (mag best naar 1 à 2 seconden, of nog langer. Gebruik dan wel een statief). Eventueel kun je de auto nog laten oplichten met de flitser dmv Rear Sync Flash.
Krijg je een beetje dit effect:
(Mijn vriendin is in mijn Espace op pad dus kan niet even snel een voorbeeldfoto maken )
ik heb intussen de stelschroef van de mistlicht afstelling gevonden .. die stonden helemaal naar beneden gedraaid .. maximaal . vandaar dat ik een mooie pot licht had direct voor de auto tot ong 2 meter .. ik heb eens gekeken hoever de lampen kunnen draaien en ze eens op maximaal om hoog gezet .. de windingen geteld en toen de boel keurig in het midden gezet .. vanavond eens een rondje rijden en dan de boel gaan fijn afstellen.
de Led's die in de mist lichten zaten heb ik gedemonteerd , meteen bankschroef netjes het voetje verwijderd , daarna heb ik van hout een " W5W " voetje gezaagd en dit verlijmd met de led 's . daarna de bedrading gesoldeerd en klaar .. ze zijn nu her gebruikt als interieur verlichting bij onze voetjes . een klein nadeel .. nu moet eigenlijk alle hemel verlichting ook ..!
Ferry , ik zat idd in die richting te denken vwb de foto instelling . deze pics ware met een sony klik klak .. ik zal de Nikon er eens bij pakken vanavond .
even wat anders. . wat zijn jullie bevindingen van het mist licht bij de Espace ? ik heb er halogeen in gehad , toen vond ik de verlichting maar zozo .. heel dicht bij de auto is het prima maar omdat de neus zo hoog is en het licht zo laag blokkeerd de neus eigenlijk het gezichtsveld .. de boel wat versteld maar dan leek het wel alsof het mistlicht opgeslokt werd in het Dim licht ..
dus van het mistlicht maar dagrij verlichting gemaakt .. toch miste ik wat (leuke woordspeling ) en heb ik nu xenon in het mistlicht .. natuurlijk heb ik een heleboel licht , maar wederom heel dicht bij de auto .. als ik de boel nu verstel naar iets meer naar voren wordt dit licht wederom weer opgeslokt door het (xenon)dimlicht .
wat is nu wijs .. ?
mistlicht heel dicht bij de auto houden en zo rondom verlichten .of toch zo ver mogelijk van de auto af .. ?
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zijn het geen officiele mistlichten maar breedstralers. Vandaar de bundel dicht bij de auto. Mistlichten is iets dat je 30 jaar geleden op auto's tegen kwam en tegenwoordig zijn dimlichten al zó goed dat mistlichten niet echt meer nodig is. Je schijnt het (ook een leuke woordspeling ) te kunnen zien aan een letter dat op het glas van de mistlamp in reliëf is gedrukt, maar hoe die codering precies is weet ik niet.
jeroentune schreef:Gepriegel ? hoe bedoel je dat precies ?
Om bij de achterkant van de koplamp te komen, en de mistlampen. Ik heb bij die 3.5 V6 de stadslichten vervangen, dan moet je slangen loshalen en de accu eruit halen...
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~
fgrooten schreef: Je schijnt het (ook een leuke woordspeling ) te kunnen zien aan een letter dat op het glas van de mistlamp in reliëf is gedrukt, maar hoe die codering precies is weet ik niet.
Dan zul je even moeten kijken of op het glas een B (Brouillard=frans voor mist) of een F (Fog=engels voor mist) staat. Staat er een van de 2 dan zijn het mistlichten
Northwestern schreef:
Om bij de achterkant van de koplamp te komen, en de mistlampen. Ik heb bij die 3.5 V6 de stadslichten vervangen, dan moet je slangen loshalen en de accu eruit halen...
Daar is een makkelijkere manier voor. Heb ik ook hier ergens op het forum gevonden.... Grill loshalen lees schuiven naar de buitenkant van de wagen), zwarte strip welke van de grill richting ruit loopt loshalen, 2 schroeven van de koplamp en je pakt de hele unit er zo uit.....
tuurlijk moet de koplamp er effe helemaal uit .. das nog geen 8 minuten werk .. dan met een handdoek op de tafel lekker knutselen !
ik dacht idd ook dat het breedstralers waren .. ik heb de boel intussen afgesteld en nu zijn het net een 2 de paar dimlichten niet helemaal goed dus ik zal ze opnieuw afstellen en dan wat foto's maken .
Ik heb al sinds oktober vorig jaar dagrijverlichting in onze Espace III geplaatst omdat het ook vanaf juni 2011 bij ons in Duitsland verplicht is.
Heb ze mooi in de onderlip van de voorbumper gemonteerd vond dat wel een mooie plek en ziet er nog wel origineel uit
ik las dat je xenon in je mistlampen had gebouwd.
ik heb een renault trafic maar mijn xenon gaat er niet zo gemakkelijk in.
ik haal mijn halogeen eruit met afdichting van de lampunit en kan wel de xenon erin steken maar kan de unit niet meer afdichten. kan jij me helpen om dit op te lossen of heb je een idee hoe ik dat zou kunnen doen.
Hochi-Rocku schreef:Ik heb al sinds oktober vorig jaar dagrijverlichting in onze Espace III geplaatst omdat het ook vanaf juni 2011 bij ons in Duitsland verplicht is.
Even wat duidelijker maken;als je leest wat er geschreven staat zou iedereen in duitsland naar de garage moeten rennen om nu dan weer de dagrijverlichting aan te schaffen (want toen de winterbanden eronder moesten waren die ook niet meer te leveren) maar wat schrijft men voor...............
Vanaf februari 2011 moeten alle nieuwe automodellen in de Europese Unie zijn voorzien van dagrijverlichting. De regel geldt niet voor modellen die al langer op de markt zijn; alleen auto’s die vanaf dan worden geïntroduceerd, moeten aan de regel voldoen. Ook gebruikte auto’s vallen niet onder die regelgeving
Dus alleen de nieuwe modellen moeten het hebben en degene die nu een auto heeft zonder mag zonder probleem gewoon door blijven rijden.
ik heb in de espace helemaal geen afdichting .. het lijkt wel of de mist verlichting geïntegreerd zit in de bumper . van achteren lampje er in , kwartslag draaien en klaar .. meer heb ik ook niet .
andere vraag voor allen : wie weet of de hele mistlicht unit er uit te halen is ? ik wil wat modificeren maar ik weet niet of ik de hele dag met mijn hoofd onder de bumper moet liggen of dat ik de unit er uit kan halen .. iemand raad ?
Bedankt Ferry , ik heb het geprobeerd en ik kan er zo idd goed bij . omdat het verkopen van de Espace nog effe in de ijskast kan ben ik bezig met leds en daglicht rij verlichting enz ..
ik heb daarbij de volgende vraag .. is er een ergens een spanning van + 12 V aanwezig in de auto zodra ik met de afstandsbediening de deuren ontgrendel , ik zou daar wat leds op willen schakelen . en dat ze weer uit gaan zodra ik de boel op slot doe met de AB .. iemand enig idee ?
Tuurlijk hebben we daar ideeen over!
Pak de verlichting in het dashboardkastje, daar komt 12v op bij het openen. (weet het bijna 100% zeker, dus even meten voor de zekerheid).
Ik heb daar extra ledverlichting aan geknoopt om de middenconsole te verlichten. Die is normaal pikzwart in het donker en dan kan ik de asbak niet vinden, vandaar.
Wil je een soort van audi-leave-home-verlichting maken?
Btw, wel even middels een relais of electronica schakelen, want er kan niet veel vermogen van het dashboardkastje getrokken worden.
Ha Ferry , bedankt voor de tip . ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan ... ik heb de test even gedaan in de auto met de dashboard kastjes .... helaas beide lampjes waren al gesneuveld ,, mooi excuus om daar ook LED van te maken ..
ik ga 12 leds gebruiken , 6 per kant , per led 285000mcd en een verbruik van 100ma . dus per kant 0.6 amp is totaal een gebruik van 1.2 ampere . ik gebruik 4 weerstanden van 39 ohm . dit is wat de led's maximaal aankunnen , in praktijk zal het verbruik minder zijn . dus ga uit van 1 amp voor 12 leds in het normale gebruik ..
volgens mij zit is de dashboardverlichting op 2 of 5 ampere gezekerd . dit zou betekenen dat deze paar leds er zo bij kunnen toch ?
Hochi-Rocku schreef:Ik zit nu ff te surfen op de digitale snelweg en vond op een Duitse site deze mooie dagrijverlichting te koop.
Het is een plug en play mistlamp dus de oude originele mistlamp eruit en dan deze dagrijverlichting mistlamp aansluiten en klaar is kees.Heb hem gelijk maar besteld voor 69,-Euro
Hochi-Rocku,
Je hebt deze dagrijlampen besteld, ga er vanuit dat je ze ondertussen ook hebt ingebouwd.
Kun je eens wat foto's plaatsen hoe het eruit ziet met/zonderverlichting aan?
Thx
ik heb intussen de 2 roostertjes er af (bedankt voor de tip Fer ! ) de led armaturen ingebouwd , per kant 6 leds ingebouwd . morgen gaan we op zoek naar de juiste voeding voor deze truc ..
Vandaag ben ik op zoek gegaan naar de juiste =12 volt spanning die er voor kon zorgen dat mijn dagrij verlichting mee kon schakelen met de ab . met andere woorden , verlichting uit bij op slot . verlichting aan bij ontgrendelen .. ik heb goed gezocht maar niet gevonden ..
dus de boel maar samen met het stadslicht aangesloten .. dat kan ik altijd nog veranderen .
het resultaat is best aardig . er komt genoeg licht vanaf om te functioneren als daglicht verlichting . het verblind niet ofzo . precies goed .. wellicht iets mager omdat de roosters een paar graden naar beneden gemonteerd zitten .ik kan de leds proberen te richten maar ik weet nog niet precies hoe .. eerst maar eens goed over na denken .. maar zo samen met het stadslicht is het een lekker gezicht .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jeroentune schreef:Vandaag ben ik op zoek gegaan naar de juiste =12 volt spanning die er voor kon zorgen dat mijn dagrij verlichting mee kon schakelen met de ab . met andere woorden , verlichting uit bij op slot . verlichting aan bij ontgrendelen .. ik heb goed gezocht maar niet gevonden ..
dus de boel maar samen met het stadslicht aangesloten .. dat kan ik altijd nog veranderen .
het resultaat is best aardig . er komt genoeg licht vanaf om te functioneren als daglicht verlichting . het verblind niet ofzo . precies goed .. wellicht iets mager omdat de roosters een paar graden naar beneden gemonteerd zitten .ik kan de leds proberen te richten maar ik weet nog niet precies hoe .. eerst maar eens goed over na denken .. maar zo samen met het stadslicht is het een lekker gezicht .
Hoi Jeroen,
Tipje. Ik heb de witte draad gebruikt die de spanning levert voor het relais van de high beams. De draadboom zit rechtsvoor in de motor ruimte. Kun je gewoon aftappen. Schakelt met contact aan en uit. Omdat het een relais schakelt wel even een diode er overheen zetten in tegenfase.
Vraagje. je geeft de specs van de leds op. Heb je armatuurtjes gebruikt, type, waardes van de voorschakelweerstanden of heb je een constante stroombron gebruikt?
ik heb al een aantal bestellingen gedaan bij topled.nl . ik heb de 10 mm leds gebruikt , met een licht opbrengst van 285 mcd , dat is best aardig veel , het is dan ook een 5 led (5 leds in 1 ) . deze trekken gemiddeld ong 100 milli amps . ik zet ze in serie per 3 en dan een 39 ohms weerstand van 3 watt . dit zorgt er voor dat de leds een prima werking hebben en tot meer dan 14 volt kunnen hebben . de leds zitten idd in een kunstof (chrome) armatuurtje , wat geschroefd zit op de 2 roostertjes . de leds staan nu parallel met het stadslicht .
tot nu toe bevalt het me prima , echter ik ben nog niet helemaal tevreden met de hoek van uitval .. de leds hebben een afstraling van max 35 graden maar de armaturen zorgen voor een kleiner afstraling .. de roosters staan een heel klein beetje naar buiten en naar beneden en dus stralen de leds niet echt exact naar voren .. en dat mis je net dat HELE felle . ik denk er nog over hoe ik dat zou moeten herstellen enz ...wellicht dat ik de armatuur gaten iets ruimer zou moeten opruimen , dan de leds stuk voor stuk in de juiste richten moeten laten schijnen en dan de armatuur op de juiste plaats laten zitten met een beetje CA lijm ,. en indien droog dan vast zetten met epoxy . maar goed ,. ik weet het dus nog niet ...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Kan iemand mij vertellen tot welk bouwjaar de 3.5 v6 in de korte Espace zijn geleverd?
Ik kom bij de phase 2 alleen de grand Espace tegen met 3.5 motor.
Ik hoor het graag
Beste
Ik heb een espace 4 2013 facelift model vorige week op reis vertrokken. Onderweg 2maal het balgje tussen de tank en dieselfilter gesprongen. Weet iemand hier de oorzaak van
Op zoek naar luchtinlaatslang artnr. 8200217386
Espace 4 3.5 V6.
Renault kan ze niet meer leveren en deze staat ook al op de site van de onderdelen lijn.
Iemand ‘n tip voor ‘n alternatief of degelijke reparatie?
Slang is op meerdere plaatsen...
Hallo,
Ik zou graag op mijn nieuwe Espace ‘welcome lights’ plaatsen. Dit houd in dat wanneer je 1 van de deuren opent een witte led-strip onder de auto aan gaat. Eventueel in combinatie met een oranje strip als extra richtingaanwijzer.