kort na jaarlijkse beurt al storingen.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 12 nov 2012 20:05
- Actief als: particulier
kort na jaarlijkse beurt al storingen.
11 januari heeft onze renault megane 1.6 16v uit 2004 een apk met kilometerbeurt gehad bij de dealer. na een paar dagen begon het lampje: luchtverontreiniging te branden. Kan dit met de beurt te maken hebben? Ik vind het wel erg kort op elkaar.
daarbij in mijn achterhoofd dat ik binnen die paar dagen(dus voor deze storing) al terug moest voor een lampje. Allemaal heel toevallig na een jaar lang rijden zonder enig probleem.
na de vorige beurt ben ik ook al 2 x teruggeweest(andere dealer trouwens). toen voor een lampje en een ruitenwisser. en wederom na een heel jaar probleemloos rijden.
Is dit toeval, of zou de dealer iets niet goed gedaan kunnen hebbet mbt de luchtverontreiniging storing?
daarbij in mijn achterhoofd dat ik binnen die paar dagen(dus voor deze storing) al terug moest voor een lampje. Allemaal heel toevallig na een jaar lang rijden zonder enig probleem.
na de vorige beurt ben ik ook al 2 x teruggeweest(andere dealer trouwens). toen voor een lampje en een ruitenwisser. en wederom na een heel jaar probleemloos rijden.
Is dit toeval, of zou de dealer iets niet goed gedaan kunnen hebbet mbt de luchtverontreiniging storing?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Re: kort na jaarlijkse beurt al storingen.
Tja, ik denk inderdaad dat je dit aan toeval kunt toeschrijven.
Voor wat betreft dat lampje, ik denk dat het je bobine is die stuk is. Gebeurt erg vaak bij jouw type motor.
Succes en hopelijk kun je straks weer een jaartje blij rijden
Voor wat betreft dat lampje, ik denk dat het je bobine is die stuk is. Gebeurt erg vaak bij jouw type motor.
Succes en hopelijk kun je straks weer een jaartje blij rijden

Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Hide post links |
-
we hebben inmiddels de wegenwacht op bezoek gehad. V-snaar bleek haast helemaal door! en dat zo kort na een beurt.
De wegenwacht vertelde mijn vriendin dat het verstandig was om een auto minimaal 1x per jaar een beurt te laten doen. en vroeg wanneer dit voor het laatst is geweest.
Houd ik 2 vragen over,
Had de garage dit moeten zien?
en
Wat gaat dat kosten? (oftewel: kosdah?)
De wegenwacht vertelde mijn vriendin dat het verstandig was om een auto minimaal 1x per jaar een beurt te laten doen. en vroeg wanneer dit voor het laatst is geweest.
Houd ik 2 vragen over,
Had de garage dit moeten zien?
en
Wat gaat dat kosten? (oftewel: kosdah?)
Hide post links |
-
een aanvulling op bovenstaand bericht.
Via de ANWB te horen gekregen dat de V-snaar verregaand versleten is en de storingscode P0355. Met de mededeling dat het raadzaam is om tochminimaal 1 x per jaar een beurt uit te laten voeren.
De vraag aan de renaultdealer voorgelegt.
- die kan niets met de foutcode, zij hanteren een ander systeem.
- wat een v-snaar vervangen kost? moeten we eerst kijken wat ermee aan de hand is.
- of er een beurt is uitgevoerd zie je nooit onder de motorkap, dat gebeurt in de motor.
meneer was hoogst verontwaardigd van de opmerking over de laatste beurt(gezien die op 11 januari dit jaar was!)
Klopt het, wat de dealer zegt?
Via de ANWB te horen gekregen dat de V-snaar verregaand versleten is en de storingscode P0355. Met de mededeling dat het raadzaam is om tochminimaal 1 x per jaar een beurt uit te laten voeren.
- wat een v-snaar vervangen kost? moeten we eerst kijken wat ermee aan de hand is.
- of er een beurt is uitgevoerd zie je nooit onder de motorkap, dat gebeurt in de motor.
meneer was hoogst verontwaardigd van de opmerking over de laatste beurt(gezien die op 11 januari dit jaar was!)
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
-De foutcode P0355 betekent een storing in de krukassensor. De dealer kan hier zeker wel wat mee.Daan megane schreef:een aanvulling op bovenstaand bericht.
-Bij de dealer kost volgens mij het vervangen van de multiriem volgens mij ergens tussen de 150 en 200 Euro, ervan uit gaande dat de defecte/versleten multiriem geen externe oorzaak heeft, zoals een defect aan een spanrol of iets anders.
-Dat je een beurt niet kan zien onder de motorkap is deels waar, deels niet waar. Bijvoorbeeld een nieuw luchtfilter is niet direct zichtbaar omdat het in een luchtfilterhuis zit. Maar onder de motorkap is het vaak niet al te schoon en dan kun je meestal heel goed zien dat er aan de motor is gewerkt. En als de olie en het oliefilter is vervangen, dan moet je een mooi glimmend nieuw filter kunnen zien zitten. Dus ja, een leek ziet misschien niets, een kenner ziet het meteen.
Het is natuurlijk wel opmerkelijk dat een versleten multiriem over het hoofd is gezien bij een APK + beurt.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-