Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hoi
ik heb een r19 1.4 energy automatic van 1995.nu is mijn nokkenas gebarsten en kan ik een motorblok kopen , maar dan van een handgeschakelde .nu is mijn vraag kan ik die motor gebruiken of past dat niet.
Jahoor, geen probleem.
De motor zelf is niet anders dan de motor die er nu in je auto zit.
Alleen in de aanbouwdelen kan een verschil zitten.
Alles moet dus omgebouwd worden.
Ook de spruitstukken, dynamo en vooral het vliegwiel / starterkrans.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Renault kent "indice" nummers toe aan zijn motoren, eindigend op een even cijfer voor handgeschakelde en eindigend op een oneven nummer voor die met een automaat.
SUC6
Misschien wel.
Zal een leuk stuk in tijd schelen.
De kosten zullen wel hoger uitvallen, je hebt immers een complete koppakkingset en een set kopbouten extra nodig.
De indicenummers geven voornamelijk het verschil tussen de aanbouwdelen aan en in een aantal gevallen verschillen in de motor en/of cilinderkop zelf.
Bij deze motor gaat het alleen om verschillen in de aanbouwdelen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Nee hoor.
Zijn gewoon 7 boutjes.
Het boutpatroon is zodanig dat het vliegwiel / starterkrans maar op 1 manier past.
Zolang je de boutjes gelijkmatig aandraait en zorgt dat de pasvlakken schoon zijn, kan er niks misgaan.
Antonio.
Renault, a way of life!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
We zijn al een tijdje op zoek naar een afdekkap voor de motor (zo een plastic overzetplaat) maar nog geen succes met eentje te vinden.
Bestaat dit wel voor ons model?
Betreft een Renault Master 2.5DCI 120 van 2005.
Moest iemand weten...
Bij mijn werk staat zo'n toegang waar je je pasje voor moet houden, dan gaat de slagboom omhoog. Het is wat lastig om daar dicht bij te komen met de auto en er zit een stoeprandje onder. Als ik iets te dicht bij dat stoeprandje kom (slechts 10 cm...
Een paar weken terug wou mijn auto ineens niet meer starten dankzij de startonderbreker. Tegelijkertijd kwam ook de melding op de dashboard dat de airbags uitstonden. Later op de dag ging het probleem ineens over.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een Captur 0.9 Tce handbak om te bouwen naar een Captur 1.2 Tce automaat?
Had al even rond gegoogeld maar kon niet echt iets over dat onderwerp vinden.
Iemand een idee of dit kan?