Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
hoi
ik heb een r19 1.4 energy automatic van 1995.nu is mijn nokkenas gebarsten en kan ik een motorblok kopen , maar dan van een handgeschakelde .nu is mijn vraag kan ik die motor gebruiken of past dat niet.
Jahoor, geen probleem.
De motor zelf is niet anders dan de motor die er nu in je auto zit.
Alleen in de aanbouwdelen kan een verschil zitten.
Alles moet dus omgebouwd worden.
Ook de spruitstukken, dynamo en vooral het vliegwiel / starterkrans.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Renault kent "indice" nummers toe aan zijn motoren, eindigend op een even cijfer voor handgeschakelde en eindigend op een oneven nummer voor die met een automaat.
SUC6
Misschien wel.
Zal een leuk stuk in tijd schelen.
De kosten zullen wel hoger uitvallen, je hebt immers een complete koppakkingset en een set kopbouten extra nodig.
De indicenummers geven voornamelijk het verschil tussen de aanbouwdelen aan en in een aantal gevallen verschillen in de motor en/of cilinderkop zelf.
Bij deze motor gaat het alleen om verschillen in de aanbouwdelen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Nee hoor.
Zijn gewoon 7 boutjes.
Het boutpatroon is zodanig dat het vliegwiel / starterkrans maar op 1 manier past.
Zolang je de boutjes gelijkmatig aandraait en zorgt dat de pasvlakken schoon zijn, kan er niks misgaan.
Antonio.
Renault, a way of life!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
Hoi ik ben nieuw hier en heb een probleem met mijn Renault Megane,3 uit 2012
Mijn motor comp lamp brandt en tevens brandt de rode lamp (motor schade)!
Ik heb de auto al div keren laten uitlezen en de verstoringen zijn legio.
Van auto portier slot,...
(Renault megane estate 1.2 uit 2015)Op de terugweg van mijn vakantie in Oostenrijk is mijn auto stil komen te staan. Auto is naar de garage gebracht en uitgelezen. Diagnose klep op 3e cilinder kapot geen compressie motoroliepeil onder minimum motor...
Na een lange rit (2700km) zie ik dat het motorcompartiment onder de olie spetters zit.
Het gaat om een Scenic 1.3TCe uit ‘21.
Er lijkt een halve liter olie te zijn verloren, afgaand op de pijlstok. Ik zie geen losse klemmen of beschadigde...
Zoals de titel al suggereert heb ik een renault master ii t35 2.5 dCi uit 2010 met een motor management storing. Wanneer ik deze uit probeer te lezen krijg ik geen storingscode. Tijdens het rijden rijden heb ik het volgende ervaren: in...
WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.19_7ce0ef87.jpg WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.05_9cae6b09.jpg Hallo, mijn naam is Hans, ik heb een vriendelijk verzoek, een vriend van mij is met zijn motor bezig,Scenic 2.0, bouwjaar niet bekend (1995???)...
Voor de twingo van mijn dochter had ik graag een extra kabel vanuit het motor gedeelte naar binnen gebracht ivm dagrijlichten te kunnen aan en uit te kunnen zetten.
Iemand ervaring hiermee of een ander idee hoe ik de lampjes zou kunnen...