Inklappende (caravan)spiegels Scenic II

Plaats reactie

Topic author
renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 13 aug 2021 17:15
Actief als: particulier

Inklappende (caravan)spiegels Scenic II

Bericht door renaulthenk »

Hallo
Heb een Renault Grand Scenic 2.0 16V van 2004 en daar heb ik 2 weken geleden een caravan mee vervoerd en daar heb ik speciaal mirror spiegels bij en die klappen naar binnen als ik op een 2 baans weg rij en ik kom een vrachtwagen tegen dan klappen ze naar binnen.
Nou is mijn vraag de spiegel van de auto zit niet aan de deur vast en daarom kan ik die stang van repunzel om de spiegel tegen te houden niet gebruiken, en die band met een zuignap aan het spatbord hoor ik heel veel slechte ervaringen over dat hij onderweg vaak los gaat.
Wie kan mij een goede oplossing geven voor het grote probleem want ik moet de caravan over 2 weken weer ophalen en dan heb ik ze weer nodig.

Groetjes Henk
Laatst gewijzigd door RichTrip op 12 apr 2011 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerptitel aangepast
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 13 mei 2025 10:14

Re: Inklappende (caravan)spiegels Scenic II

Bericht door RichTrip »

Jouw vraag was nu precies het benodigde extra zetje om een handige oplossing voor dit probleem op het forum te beschrijven:

viewtopic.php?f=206&t=9366
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 13 aug 2021 17:15

Bericht door renaulthenk »

Hallo RichTrip,

Heel erg bedankt voor de hele mooie en goedkope oplossing ik ga er morgen er direct mee aan de gang.
Wat betreft de caravanspiegel om die iets naar binnen te doen tegen de buitenkant van de autospiegel te zetten dat kan volgens mij niet want dan kan ik de achterkant van de caravan niet meer zien.

Groetjes Henk
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

konrad
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 23 mar 2023 10:12

Bericht door konrad »

Hallo Renaulthenk,

Ik had met mijn Scenic II hetzelfde probleem en had dat met karton op ongeveer dezelfde manier opgelost als RichTrip. Ik was echter bang dat het spiegelhuis door de extra druk zou afbreken. Mij is namelijk gebleken dat het spiegelhuis van de Scenic II vrij makkelijk afbreekt door bijvoorbeeld een voetbal. Een duur grapje met de dader op het kerkhof! Ik heb toen het zekere voor het onzekere genomen en heb gekozen voor de Davit van Repusel. Een prima werkende oplossing waarmee ik probleemloos duizenden caravankilometers heb gereden.

Groet, Konrad
Renault Dauphine R1094, Scenic II 2.0 aut, Grand Scenic III 1.4, Grand Scenic III 2.0 cvt, KADJAR TCE 130 EDC BOSE, easy life pack, pack lumière en trekhaak, gris titanium kpn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jelsma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 22 jan 2012 15:42

Bericht door Jelsma »

Hallo,

Ik las deze topic en dit kwam mij bekend voor. Zelf dacht ik het probleem eerst op te lossen met de david van repusel kost ± € 15,00. Dit is een zuignap die op het spatbort geplakt wordt en door middel van een span bandje aan je spiegel vast zit.
Op zich ideaal totdat de zuignap los laat en vervolgens tegen je hele auto aan loopt te klapperen op een drukke autobaan waar de eerste afslag pas over een x aantal kilometers is. Tijdens zulke situaties kom je vaak tot de helderste ideeen. Wat gaat namelijk altijd mee op vakantie ? juist een rol ducktape. vervolgens heb ik de scharnieren van de spiegels aan de auto voorzien van een aantal slagen ducktape. probleem opgelost. En volgens mij is dit ook nog de goedkoopste en beste manier. ( pas alleen wel op dat je de schakelaar van je spiegels niet op inklappen zet. )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

veryanonymous
lid
lid
Laatste bezoek: 05 nov 2015 20:20

Bericht door veryanonymous »

Jelsma schreef:.... Wat gaat namelijk altijd mee op vakantie ? juist een rol ducktape. vervolgens heb ik de scharnieren van de spiegels aan de auto voorzien van een aantal slagen ducktape. probleem opgelost. En volgens mij is dit ook nog de goedkoopste en beste manier. ( pas alleen wel op dat je de schakelaar van je spiegels niet op inklappen zet. )
Hopelijk heb je dan geen meegespoten spiegels .. ducktape staat niet bekend om z'n loslatende eigenschappen. Eerder om de beschadiging achteraf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut