Tijdens de technische controle van twee weken geleden werd er enkel teveel speling aan een bollager van het rechter voorwiel vastgesteld. Dit lager moet vervangen worden maar het was niet dringend.
1. Bij het remmen merk ik lichte schokken in de laatste meters voor ik stilstand. De voorste remblokjes en remschijven zijn nog niet zo lang geleden vervangen (januari 2001).
2. Sinds enkele dagen licht het ESP-lampje op, nadat ik enkele kilomters gereden heb. Ik heb de indruk dat het hoe langer hoe sneller oplicht. Eénmaal aan, gaat het niet meer uit, ook geen knipperen.
3. Als ik stil sta op een kruispunt en de wagen draait stationair, gaat het lampje van voorverwarming aan. Zodra ik was meer toeren maak gaat het weer uit. Ook als ik bijvoorbeeld in 5e versnelling tegen 2000 toeren rijdt, licht het lampje regelmatig op.
4. Bij stationair draaien maakt de motor een onregelmatig geluid en schommelt het toerental. Iets meer toeren maken en het is gedaan.
Iemand enig idee wat de oorza(a)k(en) kan(kunnen) zijn?
Wat doe ik? Naar een Renault-garage gaan en aan de computer hangen?
Waar kan ik mij aan verwachten?
Alvast bedankt voor alle info.
Moderatoredit: 2 vragen voor de rubriek Onderstel en 2 vragen voor de rubriek Motor
En nu de hamvraag, in welke rubriek gaat deze multivraag het meest van toepassing zijn en gevonden worden door andere mensen met dezelfde problemen