hallo rijdt al een paar jaar met een Laguna 1.8 16v aut uit 2002 op LPG op een paar bekende storingkies verder een fijne en als je weet ermee omtegaan redeljk betrouwbare auto,oa vakanties met mn gezin naar oostenrijk,spanje,frankrijk en laatst naar Kroatie zonder problemen,weet dat soms de elektronica raar doet of kuren heeft,maar nu heb ik iets meegemaakt wat ik nog nooit heb meegemaakt of op t forum heb gelezen.
Week geleden op de A2 A'dam naar Utrecht bij ongeveer 110/120 km.u lampje v aut en de spiraaltjes eronder gaan branden en opeens geen aandrijving meer,reed net op de 2e baan,gauw naar rechts,gestopt op vluchtstrook,pechhulp gebeld,die heeft de storing gewist: pulssensor en baksensor(heeft met snelheid te maken Renault garage?????
Weer verder naar huis gereden met dezelfde snelheden,geen problemen meer!!!!
Rijdt al weer een week overal naar toe > 1000km geen storingen,bak schakelt goed,motor trekt goed zowel bij rustig rijden als stoplichtsprintjes trekken of snel ff inhalen!!!.
Wat achtergrondinfo:km stand nu 433.338m = motor vervangen bij 333 829 met jongere motor kmstand 136.000 en automaat vervangen 197.000 door jongere aut met kmstand 128.000
Div dynamo's vervangen en verder aan de aut: converter revisie bij 250.000 met scakelblok en schakelventielen en aut olien
WEET IEMAND HIER IETS MEE OF ZOIETS MEEGEMAAKT,GRAAG REACTIE
grtn VBR
technische vragen
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 17 dec 2008
- Laatste bezoek: 09 jan 2018 21:56
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: technische vragen
Wordt de bakolie en filterset wel regelmatig ververst, en met de voorgeschreven olie? Dacht dat er 50.000 tot 80.000 km voor staat.
De opgetreden storing kan verband houden met een te hoog oplopende temperatuur van de bakolie, als deze eens te heet is geweest dan loopt de kwaliteit zeer sterk achteruit, daardoor gaat de bak in noodloop.
SUC6
De opgetreden storing kan verband houden met een te hoog oplopende temperatuur van de bakolie, als deze eens te heet is geweest dan loopt de kwaliteit zeer sterk achteruit, daardoor gaat de bak in noodloop.
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 17 dec 2008
- Laatste bezoek: 09 jan 2018 21:56
Re: technische vragen
WillemS schreef:Wordt de bakolie en filterset wel regelmatig ververst, en met de voorgeschreven olie? Dacht dat er 50.000 tot 80.000 km voor staat.
De opgetreden storing kan verband houden met een te hoog oplopende temperatuur van de bakolie, als deze eens te heet is geweest dan loopt de kwaliteit zeer sterk achteruit, daardoor gaat de bak in noodloop.
SUC6
jawel vorig jaar is de Laguna nog bij de plaatselijke Renault garage geweest en toen is er verse aut olie in gegaan en filter verwisseld,denk zo; n 35 000 km terug
Toen de storing optrad was mijn zoon(de bestuurder) net maar vertrokken uit A'dam(auto stilgestaan de hele dag,koude motor) en was nog maar 10 a 15 min aan t rijden vanaf vertrekadres.
P S de bak ging trouwens niet in noodloop,want dat fenomeen heb ik wel eens meegemaakt,maar de hele aandrijving was opeens geheel weg,motor draait gewoon,maar niet in D komt de auto weg(lijkt net op vrijstand en ook niet manual in 1,kan wel gas geven maar auto lijkt gewoon in vrij te staan,na reset niks aan de hand gewoon weer rijden!!!!?????
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht