Model/uitvoering : Megane coupe 2.0 8v
Bouwjaar :1996
Brandstof :Benzine
Hallo,
Ik had een raar probleem dat het relais van het knipperlicht constant heel snel ging tikken, toen heb ik alle massa's even gangbaar gemaakt, alle stekkers en aansluitingen van de zekering kasten schoon gemaakt(contactspray) en alle zekeringen gecontroleerd, toen was het probleem verholpen(pas na de zekeringkast interieur eruit gehaald te hebben en alle stekkers + aansluitingen goed ingespoten met contactspray en goed droog gespoten met lucht), maar nu kwam het volgende probleem:
Als ik nu met het knopje de auto van het slot doe gaan alle deuren gewoon open, maar als ik hem op slot doe hoor je uit de zekeringkast een tik komen en doet verder niks.. de startblokkering gaat er wel vanaf. Ook hoor ik als ik bijv. de ruitenwissers aanzet(die doen het wel gewoon) dezelfde tik..
Nou heb ik hem even aan de computer gehangen en geeft hij het volgende aan: 9D circuit slot alarmsleutel(nou zit er geen alarm op de auto)
Ook staat bij de info: onderbreking, massasluiting of kortsluiting vd. alarmsleutel en dat aansl 20 van stekker P17 zekeringplaat interieur --> aansl. 3 alarmsleutel
De massa van die stekker(staat niks op de stekker zelf maar dat is de enige stekker als ik die eruit haal dat alleen de cv het niet meer doet) heb ik gecontroleerd en de massa even nagekeken ziet er allemaal gewoon netjes uit..
Nou is mijn vraag:
is dit een bekend probleem of zou er gewoon wat contactspray in de zekeringkast zijn gegaan en daar een ''verkeerd'' contact gemaakt hebben en nu de hele zekeringkast gewoon kapot zijn? iemand nog suggesties om nog te proberen/controleren?
en als hij dan kapot is, heb ik een andere gezien het zelfde model maar dan uit 1998, zou dat veel verschil maken?
Alvast heel erg bedankt voor de reactie(s)!
Mvg.
Roman
cv niet op slot, rare tik Megane coupe 1996
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 apr 2012 12:49
- Actief als: particulier
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 apr 2012 12:49
- Actief als: particulier
Re: cv niet op slot, rare tik Megane coupe 1996
Was de zekeringkast, heb hem uitelkaar gehaald en gesoldeerd daarna deed hij het weer!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-