Bouwjaar : _ 2004
Brandstof : _ benzine
Een aantal maanden geleden (dec 2011) heeft onze auto een wintercheck gehad na de aankoop in november (hij had toen net een grote beurt gehad, waarvan papieren aanwezig waren). Alles is prima in orde bevonden.
Er werd alleen gezegd dat in oktober 2012 er een nieuwe distributieriem op moest.
De auto heeft 153.000 gelopen en heeft met 90.000 een nieuwe distibutieriem gehad (auto was toen ook 5 jaar oud) bij de vorige eigenaar.
Ik ga er de komende maanden na verwachting (woon-werk verkeer +1 vakantie) nog zo'n 12.000km opzetten dus eindstand ongeveer 165.000, is hij dan inderdaad toe aan vervanging (dus elke keer met ong 90.000km) of is dat vrij snel, ik lees gem toch pas bij 120.000 km vervanging.
Ik ben best bereid maar wij zijn pas met deze auto overgestapt naar de renaultdealer en ik vroeg me af of ze mij geen oor aan proberen te naaien

En hoe zit het als ik de distributieriem toch niet bij hen laat vervangen (maar bij een goedkopere zaak) of valt daar echt nog wel over te praten met de dealer?
Ik wil hem echt niet het vel over zn oren trekken, maar ik hoor altijd van die verhalen over de 'echte dealer'.
Verder gaat hij in mei weg voor een APK keuring, zomercheck en ze kijken de airco na (deze stinkt bij het aanzetten).
Nu ben ik in het bezit van een privilegepas (gratis APK, zomercheck) maar ik vraag me af of het dan veel voorkomt dat er dan 'toch' van alles ineens vervangen moet worden aan de auto

Iemand ervaring met die privilegepas van renault?
Groetjes Monique