renault laguna 2 bouwj 2003 sdeurs 1.8
abs lampje gaar ongeveer met 45 km branden en gaat niet meer uit dit is gekomen door verwissele wiellager met abs ring,wagen is aan de copmputer geweest daar gaf hij aan de sensor stuk tot 45 km gaf hij goed aan aan de kast met meer gas ging het abs lampje branden, en gaf 651 aan.chef erbij na de test 3 herhaald te hebben moest de sensor verniewd worden dat is door mijn monteur vandaag gedaan maar het resultaat is het zelfde als voorheen ,monteur begint nu te twijfelen of hij het lager er wel goed ingezet heeft kan dat het geval zijn, en krijg je het geperste lager er nog wel heel uit gaarne uw hulp hierbij ben al 140 euro meer kwijt als normaal nieuwe sensor doormeten e.d buiten het uurloon en het abs lager wie weet raad
gaarne u reaktie
mvg
theo trentelman
abs lampje gaar branden
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 22:19
- Actief als: particulier
Re: abs lampje gaar branden
Gaat het hier om een voorwiellager of een achterwiellager? Achter zit de abs ring op de remschijf en voor zit deze ( volgens mij!) in de wielnaaf. Op het wiellager zit een magneetring en de sensor meet aan de hand hiervan de wielsnelheid. Echter zit de magneetring maar aan 1 kant dus bij het verkeerd om monteren werkt de sensor niet
Je kunt een lager er wel uit persen en opnieuw monteren, maar je kunt nooit garanderen dat het lager heel blijft.
Als ik op internet kijk kost een nieuw lager incl montage ring voor de sensor en de wielnaafbout €52 ex €2,95 verzendkosten.
Lijkt mij dat als de sensor vernieuwd is en het euvel nog niet opgelost dat het lager best eens verkeerd om kan zitten. Dit lijkt me dan voor jou kosteloos daar je monteur het verkeerd gedaan heeft.

Je kunt een lager er wel uit persen en opnieuw monteren, maar je kunt nooit garanderen dat het lager heel blijft.
Als ik op internet kijk kost een nieuw lager incl montage ring voor de sensor en de wielnaafbout €52 ex €2,95 verzendkosten.
Lijkt mij dat als de sensor vernieuwd is en het euvel nog niet opgelost dat het lager best eens verkeerd om kan zitten. Dit lijkt me dan voor jou kosteloos daar je monteur het verkeerd gedaan heeft.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-