Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Vandaag kwam tijdens het starten een melding naar boven dat ik olie moest bijvullen. fijn dat er zo,n melding komt , en ik dus gewapend met het instructie boekje naar de pomp .. het boekje geeft aan voor elke motor de 5w40 olie. en voor alle 2.0 liter turbo versies de 10w40 olie .. nu heb ik geen turbo dus moet ik de 5W40 hebben .. netjes een peperdure shel helix olie gekocht en olie gepeild enz .. netjes bijgevuld met de hulp van de bijgeleverde papieren trechter (dat dan weer wel ).
bij het dicht schroeven van de olie dop valt mijn ook op een sticker op de kap ..bijvullen met 10W40 .......
ships .... en nu ? zit er veel verschil in en waarom wijkt dit advies af met het instructie boekje ?
moet ik de boel laten leegpompen ?
Afhankelijk van de buitentemperatuur kun je diverse olie visositeiten gebruiken. Voor jou auto is 05w50 prima, die gebruiken wij ook in onze werkplaats
Denk dat zo'n kleine afwijking niet zo'n ramp is bovenop de olie die er al in zat.
Bovendien heb je nu bijgevuld, maar wanneer ga je olie wisselen ? Met andere woorden, hoe lang ga je er mee rijden.
Dan gaat alles er uit, en komt er weer de goede olie in.
Doorgaans doen ze in oudere motoren die al flink wat km's gelopen hebben iets dikkere olie dan in het instructieboekje, alles is al een beetje meer versleten, hoewel je dat ook weer niet te hard moet zeggen met de verbeterde kwaliteit van de huidige motoren.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Betreft mijn Clio V hybride bij 2022 , net geen 10 k op de teller.
Zoals beschreven : moet ik mij zorgen maken ??....betreft onder de motorkap waar de olievuldop is.
Olie is +- 9 maand terug vervangen bij de dealer en het viel mij op bij het...
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag welk motor olie moet ik gebruiken voor mijn renault espace 2.0 dci bouwjaar 2012 met kmstand 203240
Wat merk adviseren jullie .
Bedankt alvast
Ik heb nu 6 maanden een Kangoo 1.6 16V Automaat (4 bak)...af en toe, als hij warm is gereden gaat het Opschakelen met een klap, dat is vooral als ik flink accelereer...bij rustig optrekken is dat probleem veel minder aanwezig.
Ook wil hij, als ik...
Ben wel geschrokken toen ik de onderhoudsgegevens opvroeg van mijn pas aangeschafte Captur bij de Renault Nederland
De eerste beurt B = olie+ filter is gebeurd binnen de 2 jaar maar toen was de Km.stand 44.000Km !!!
Het is wel volgens de regels van...
Ook een Renault Austral voor 2000 km terug olie ververst tussen minimum en maximum, staat nu al 1cm boven pijl.
Ben naar de dealer geweest ,en zou bij Renault informeren wat er aan te doen is..
Het kan toch niet zo zijn.dat je iedere 2000 km olie...