Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Even een vraag, hoe krijg k de ruitenwisser armen van de asjes af? Ik heb de moeren al los staan maar van alles al geprobeerd maar ik krijg ze er niet af. Is daar speciaal gereedschap voor nodig? En zo ja wie heeft daar een plaatje van
Oh die zijn moeilijk eraf te krijgen meestal wat WD40 erop spuiten en zachtjes heen en weer wrikken dan wil er weleens spelling erop komen om ze eraf te halen.
Ik heb gelukkig via mijn werk bij BMW een speciaal gereedschap ervoor dan klemt ie boven de moer waar de wisser eraan vast zit en dan met een draaimechanisme wipt ie de armen omhoog
Haha dat word dan toch een kleine poeli trekker lenen van een kennisje dan kan ik ze tenminste netjes neerleggen daar waar ze horen. Want nu staan ze veel te hoog op de raam en dat ziet er niet uit.
Ik had het al geprobeerd of ze wel op het nulpunt zaten van de motor en dat klopt dus wel. Nu maar hopen dat ze met een trekker los komen.
Inderdaad met een poulie trekker heb je deze er zo af, moet geen enkel probleem opleveren.
De espace heeft een grote voorruit welke wel geheel gewist moet worden, dus leg je de armen lager wissen ze minder ver..
Klopt maar ze liggen nu bijna 15 cm uit de zwarte rand vanaf de onderzijde van de raam. En als je het mij vraagt is dat wel heel ver. Dus als ze eenmaal zijn verplaatst zullen aan de bestuurderskant een stukje minder mee nemen maar dat mag geen probleem zijn.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Lopen jullie tegen het zelfde ongemak aan als ik?
In de Austral heeft Renault er voor gekozen om geen mistlampen onder in de bumper te monteren, maar lijkt het erop dat de koplampen wat dimmen als je hem op de slechtweer stand zet....
Hoi hoi
Ik zou graag mijn achter- ruitenwisser eraf willen halen
Vervangen voor een afdek dop.maar wij waren bij de motor gekomen , en verder komen wij niet.
Zit vast met blinde moer?
Iemand al ervaring mee miss? :D
Hoor het graag
Twingo 2 2011...
Hallo ik heb een Clio 4 en ik vind dat mijn ruitenwissers te hard neer slaan krijg dan een hard geluid aan het einde. Is niet zo stil zo als het hoort. Wat kan ik daar aan doen als iemand mij kan helpen graag. Mvrg Wim
Ik ben Hensie en Ik ben nieuw hier, woon in het noorden van het land. wij rijden al jaren Franse auto's maar pas sinds anderhalf jaar rijd en we Renault: scenic 3 uit 2016.
Met veel plezier lees door de verschillende topics en kom...